וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה סרטים ישראלים יוצגו בהקרנת בכורה עולמית בפסטיבל טרייבקה

3.3.2020 / 18:35

הפסטיבל הניו יורקי יציג שלושה סרטים ישראלים חדשים: הסרט הראשון של טליה לביא מאז "אפס ביחסי אנוש", הסרט החדש של איתן פוקס וגל אוחובסקי וגם סרט ביכורים בכיכובה של שירה האס

אפס ביחסי אנוש/רדי רובינשטיין

פסטיבל טרייבקה, מאירועי הקולנוע החשובים בצפון אמריקה, הודיע היום (שלישי) על התפריט האמנותי שלו. בין 115 הסרטים שיוקרנו בו, 95 מהם בהקרנת בכורה עולמית, יהיו גם שלושה סרטים עלילתיים ישראלים.

בתחרות הבינלאומית הרשמית יוקרן "סבלט", סרטו החדש של איתן פוקס, שכבר כיכב בעבר בפסטיבל עם "הסיפור של יוסי" ועם "בננות". הוא כתב את התסריט עם איתי סגל, ובעמדת המפיק שותפו הקבוע גל אוחובסקי. לפי התקציר שסיפק הפסטיבל, ג'ון בנג'מין היקי ("האישה הטובה") מגלם בו עיתונאי תיירות אמריקאי שכמשתמע משם הסרט, מסבלט דירה בתל אביב. הצוות הישראלי מציג בין השאר את ניב ניסים, ליהי קורנובסקי, מיקי קם ואחרים. כזכור, "ללכת על המים" של פוקס ואוחובסקי הוא מהסרטים הישראלים המוערכים והמצליחים אי פעם בארצות הברית וכעת נותר לראות אם ישחזרו את ההצלחה.

עוד בתחרות הזו: "אסיה" של רותי פריבר, קולנועית מבטיחה ומוכשרת שיצרה סרטים קצרים מעולים וזה סרטה העלילתי הארוך הראשון. אלונה איב ושירה האס מככבות כאן בסיפור על אם ובתה שההרמוניה ביניהן מתערערת כשהבת מודיעה על כוונתה לאבד את בתוליה.

אחד בלב. ירון שרף,
מתוך "אחד בלב"/ירון שרף
קטע מהסרט "אסיה". באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים,
מתוך "אסיה"/באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים

ובמסגרת "נקודות מבט", המוקדשת ל"קולות ייחודים ואמיצים": טליה לביא תחזור לפסטיבל, שש שנים לאחר שזכתה בו עם "אפס ביחסי אנוש", שהתחיל בו את המסע המופלא שלו בדרך להפיכתו לאחד מסרטי הפולחן הישראלים הגדולים בכל הזמנים. בסרט החדש שלה מככבים רן דנקר ואביגיל הררי ("סיפור אחר") כזוג שזה הרגע התחתן, והעלילה עוקבת אחריהם במשך לילה אחד מהרגע שהחתונה הסתיימה.

סבלט. צילום מתוך הסרט "סבלט",
מתוך "סבלט"/צילום מתוך הסרט "סבלט"

בצד הסרטים הארוכים, יוקרן בפסטיבל גם סרט קצר תוצרת הארץ - "תחום אפור" של גל שגיא, תלמידת מנשר. רחל ירון מככבת בו כצעירה הנתקלת ברחוב בגבר הנוגע בה בניגוד לרצונה, ואז מתחילה ללכת אחריו.

תחום אפור. גל שגיא,
מתוך "תחום אפור"/גל שגיא

בצד זאת, יוקרנו בפסטיבל סרטים חדשים של יוצרים בעלי שם כמו ג'אד אפאטו, אלינור קופולה, רון הווארד, ג'וזפין דקר וז'ולי דלפי. כמו כן, יוצגו סרטי דוקו טריים על בנקסי וסטנלי קובריק, ויש גם עוד נקודה ישראלית: סרט תיעודי אמריקאי בהקרנת בכורה עולמית על השף יותם אוטולנגי. האירוע ייצא לדרך ב-15 באפריל ואפשר לקוות שכמו בעבר, גם הפעם יתגלה כנקודת פתיחה מוצלחת לקולנוע הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully