וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיר "Feker libi" שיצרו דורון מדלי ועידן רייכל נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון

3.3.2020 / 22:58

השיר "Feker libi" ("אהוב לבי" באמהרית) שיצרו דורון מדלי ועידן רייכל ומבצעת עדן אלנה נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 2020 ברוטרדם שבהולנד. כך נקבע בסוף התוכנית "השיר הבא לאירוויזיון" ששודרה בכאן 11. מדלי ניצח את שותפו לכתיבת "Toy", סתיו בגר

עדן אלנה זוכה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", פברואר 2020/קשת 12

ועכשיו, לתוצאות הבחירות החשובות באמת: השיר "Feker libi" ("אהוב לבי" באמהרית") שיצרו דורון מדלי ועידן רייכל בביצועה של עדן אלנה, נבחר לייצג את ישראל באירוויזיון 2020 ברוטרדם, הולנד. כך נקבע בסוף התוכנית "השיר הבא לאירוויזיון" ששודרה הערב (שלישי) בכאן 11, בהנחיית לוסי איוב.

השיר מנסה לשחזר שתי הצלחות - את הצלחת שיתוף הפעולה הקודם של מדלי ורייכל, הלהיט "שבט אחים ואחיות", ואת הצלחת השיר "Toy" שזכה באירוויזיון, שכתב מדלי עם סתיו בגר לנטע ברזילי. בשיר מופיעות ארבע שפות: אמהרית, אנגלית, עברית וערבית. מדלי כינה את השיר "חגיגה אפריקאית עם פופ", וסיפר שהוא נכתב על יונתן, בן זוגה של אלנה.

השיר נבחר מתוך ארבעה שירים. הוא הביס את "Roots" שנכתב והולחן על ידי נתן גושן וסתיו בגר; את השיר עם השם הדו-משמעי "Rakata" שנוצר על ידי גל ג'ו כהן, איל ישי, צליל קליפי וערן קאשי, והיה עד לתחילת השידור השיר הכי נצפה ביוטיוב מבין ארבעת השירים המתמודדים בתחרות; ואת "Savior in the Sound" - שנכתב והולחן על ידי אורן עמנואל, טליה לונדונר ואורי אבני ונדחה גם בשנה שעברה כשהתמודד על ייצוג ישראל בביצוע קובי מרימי.

צפו: השיר "Feker libi", נציג ישראל לאירוויזיון 2020

השיר נבחר לאחר שיקלול נתוני ההצבעות של הועדה המקצועית (חמישים אחוזים), הצבעת הקהל המוקדמת, שהחלה עם עליית השירים לפלטפורמות הדיגיטל השונות של כאן (עשרה אחוזים), הצבעות הקהל בזמן הקצוב במשדר (שלושים אחוזים) ונתוני ההצבעה מעמדות השיפוט (עשרה אחוזים), שאותם איישו בין היתר הראל סקעת, עדן חסון והמפיק המוזיקלי ג'ורדי. וגם גאולה אבן ואסף ליברמן העבירו ביקורות, אך לא נתנו נקודות.

השידור לווה בפאדיחה - לאורך זמן ממושך לא היה סינק (התאמה בין השפתיים לקול). במהלכו הופיעו מתמודדי העונה האחרונה של "הכוכב הבא" שהפסידו לאלנה במחרוזת שירי אירוויזיון, להקת שלווה בגרסה מקסימה לשיר "Toy", וקובי מרימי בקטע משעשע שבו ביצע את שירו "Home" עם אותם מילים אבל עם לחנים אחרים של השירים שזכו באירוויזיון - "הללויה", "Toy" ו"דיווה". "נראה אתכם עם הלחן הזה קוראים לי מרדימי", אמר מרימי.

בתוך כך, בתאגיד השידור הוחלט כי בשל החשש מנגיף הקורונה, המשלחת הישראלית לאירוויזיון תיעדר מכנס ראשי המשלחות לתחרות שיתקיים ברוטרדם בשבוע הבא. זאת על רקע הנחייה של מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ, לכל עובדי התאגיד לא לנסוע לחו"ל עד להודעה חדשה. בתקשורת הזרה פורסם היום כי גם המשלחת השוודית לא תגיע לכנס בשל בהלת הקורונה. בנוסף, מנכ"ל איגוד השידור האירופי הטיל על עובדי האיגוד מגבלות נסיעה, לאחר שעובד האיגוד מז'נבה נמצא חולה בנגיף הקורונה. כתוצאה מכך, לכנס לא יגיעו גם יון אולה סאנד, המפקח של התחרות ובכירים נוספים באיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully