וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה ימים לאחר שזכה בדוב הזהב: הבמאי האיראני מוחמד ראסולוף נשלח לכלא

4.3.2020 / 14:07

כמה ימים בלבד לאחר שזכה בפסטיבל ברלין על סרטו החדש והביקורתי, הבמאי האיראני מוחמד ראסולוף נדרש בידי הרשויות האיראניות לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו בעבר. עורך דינו מסר כי אין בכוונתו להסגיר את עצמו

הקרנת הבכורה של "אין רשע בעולם" בפסטיבל ברלין/אבנר שביט

ארבעה ימים לאחר שזכה בפרס דוב הזהב בפסטיבל ברלין הודות לסרטו "There Is No Evil", הבמאי האיראני מוחמד ראסולוף זומן בידי הרשויות האיראניות לרצות עונש מאסר של שנה.

הבמאי נרדף בידי השלטונות זה מכבר, לאחר שסרטו "אדם של יושרה", המותח ביקורת על השחיתות השלטונית במדינתו, זכה בפרס בפסטיבל קאן לפני שלוש שנים. בעקבות זאת, הרשויות פסקו כי הוא "מפיץ תעמולה נגד המשטר", החרימו את דרכונו, אסרו עליו לצלם וגם הטילו עליו עונש מאסר, שלא מומש.

את "There Is No Evil" ביים ראסולוף כהפקת גרילה מחתרתית וכסדרה של ארבעה סרטים קצרים, מה שהקל עליו לחמוק מן הראדר של השלטונות. כמו כן, הוא לא הורשה כמובן לצאת את גבולות מדינתו ולהשתתף בפסטיבל הברלינאי. בתו בארן, המתגוררת עם שאר המשפחה בגרמניה, קיבלה את הפרס בשמו.

מוחמד ראסולוף. GettyImages
ברלין מחבקת, המשטר האיראני רודף. מוחמד ראסולוף/GettyImages

כהרגלו של ראסולוף, "There Is No Evil" מציג גישה ביקורתית כלפי מדינתו, מתאר את הברבריות של ההוצאות להורג בה ואת הדיכוי של תושביה. הבמאי אמנם לא השתתף בפועל בפסטיבל, אבל עלה לשיחת ועידה בסקייפ במסיבת העיתונאים לאחר הטקס והתייחס בה לשלטונות באיראן. זאת, כמו הסיקור התקשורתי של הזכייה, העלו את הפרופיל שלו וככל הנראה הובילו להתפתחות החדשה.

הבמאי קיבל את ההודעה על מאסרו בהודעת טקסט, ואין לו כוונה להסגיר את עצמו לידי השלטונות. עורך דינו, נאסר זרפשן, מסר לתקשורת הבינלאומית כי בכוונתם לערער על העונש, בעיקר לאור העובדה שלנוכח התפשטות הקורונה, 54 אלף אסירים נשלחו לאחרונה לחופשה זמנית כדי למנוע הידבקות, כך שתמוה כי הקולנוען נדרש לרצות מאסר דווקא בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully