וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התפשטות הקורונה בארצות הברית: פסטיבל הענק SXSW בוטל

7.3.2020 / 0:24

לראשונה מזה 34 שנה, פסטיבל הקולנוע, המוזיקה והטכנולוגיה הטקסני SXSW לא יתקיים. מנהליו נלחמו עד הרגע האחרון כדי לקיימו - אבל הרימו ידיים לנוכח התפשטות המגיפה בארצות הברית

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

הקורונה ממשיך לטלטל את עולם הבידור: SXSW, פסטיבל הקולנוע, המוזיקה והטכנולוגיה שנערך מדי שנה בטקסס, אירוע ענק בלוח השנה של התרבות האמריקאית והפנינג חביב במיוחד על היפסטרים, בוטל היום - כמה ימים בלבד לפני שהיה אמור לצאת לדרך באוסטין.

כהמחשה לאפקט יוצא הדופן שיש לקורונה, זו הפעם הראשונה מזה 34 שנה שהפסטיבל מבוטל. מנהליו נלחמו עד הרגע האחרון כדי לקיימו בכל זאת, אבל לאור התפשטות המגיפה בארצות הברית, לא היתה ברירה אלא לבטל את אירוע הענק, שמביא מדי שנה כחצי מיליון איש לעיר הטקסנית.

הביטול עמד באוויר לאחר פרסום עצומה ובה 42 אלף חתימות שקראה לדחיית הפסטיבל ולאחר שורה ארוכה של ביטולים מצד תאגידי ענק בסדר הגודל של נטפליקס, אמזון ואפל, שהודיעו כי ידירו את רגליהם מן האירוע.

SXSW. GettyImages
מעריצים נלהבים בהקרנת "אי הכלבים" בפסטיבל SXSW ב-2018/GettyImages

מדובר כמובן במפח נפש איום לתושבים המקומיים ולשוחרי התרבות שתיכננו לפקוד את האירוע וגם במכה כלכלית, שהמשמעות שלה מתבטאת במאות מיליוני דולרים. ביטול הפסטיבל מגיע לאחר שורה של ביטולים, דחיות והקפאות של אירועים שונים בעולם התרבות, והשאלה הגדולה היא מי יהיו הקורבנות הבאים. עיני תעשיית הקולנוע נשואים בעיקר לפסטיבל קאן, עמוד התווך של השוק הקולנועי שאמור להתקיים באמצע מאי. כרגע, מנהליו ממשיכים להתעקש על עסקים כרגיל, אבל תמונת המצב עלולה להשתנות במהרה.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully