וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שראה הכל: השחקן מקס פון סידוב ("החותם השביעי", "משחקי הכס") הלך לעולמו בגיל 90

9.3.2020 / 14:26

הענק השוודי מקס פון סידוב הלך לעולמו בגיל 90, ואחרי קריירה שכללה יותר מ-100 תפקידים שונים ומשונים - מ"תותי בר" ו"החותם השביעי", דרך "מגרש השדים" וג'יימס בונד ועד "מלחמת הכוכבים" ו"משחקי הכס"

יח"צ - חד פעמי

מותו של ענק: השחקן מקס פון סידוב הלך היום (שני) לעולמו והוא בן 90. כך, לפי פרסומי התקשורת הצרפתית. "בלב שבור ועצב אינסופי, אנו מודיעים על הסתלקותו של מקס", הצהירה זוגתו, היוצרת התיעודית והמפיקה הצרפתייה קתרין פון סידוב, שחיה עמו מאז 1997.

פון סידוב היה אחד מן השחקנים הוותיקים והפוריים שעוד נשארנו עמנו. הרזומה העצום שלו כלל יותר מ-100 תפקידים ושיתופי פעולה עם כל שם אפשרי - מאינגמר ברגמן, דרך להיטים הוליוודיים סוג ב' ועד "משחקי הכס".

פון סידוב נולד בשוודיה ב-1929 וזכה להכרה בינלאומית בשלהי שנות החמישים, הודות לשיתוף הפעולה שלו עם אינגמר ברגמן. השניים עבדו יחד ב-11 סרטים, בהם שתיים מן הקלאסיקות הגדולות של הבמאי השוודי, "תותי בר" ו"החותם השביעי", ממנו זכורה התמונה המפורסמת של פון-סידוב כמי שמשחק שחמט עם מלאך המוות.

מקס פון סידוב. מתוך הסרט "החותם השביעי", צילום מסך
מקס פון סידוב ב"החותם השביעי"/צילום מסך, מתוך הסרט "החותם השביעי"

לאחר מכן, פון-סידוב עבר להוליווד ובין השאר, גילם את ישו ב"הסיפור הגדול ביותר שסופר אי פעם", את הכומר בלהיט הענק "מגרש השדים" ואת השטן ב"דברים שצריך" על פי סטיבן קינג. הוא הופיע ב"קונאן הברברי" בצד שוורצנגר, ב"השופט" בצד סילבסטר סטאלון, וגם ב"הבריחה לניצחון", "פלאש גורדון" ו"חולית" של דיוויד לינץ'. כמו כן, שיתף פעולה עם מרטין סקורסזי ב"שאטר איילנד", עם וודי אלן ב"חנה ואחיותיה", עם סטיבן שפילברג ב"דו"ח מיוחד" ועם רידלי סקוט ב"רובין הוד". קורות חייו כוללות גם סרט אחד בסדרת ג'יימס בונד, "לעולם אל תאמר לא"; סרט אחד בסדרת מלחמת הכוכבים, "הכוח מתעורר". בכל פעם שהיו זקוקים לשחקן עם קלאסה וקול סמכותי - קראו לו.

פון-סידוב גם חזר למולדתו מדי פעם, והופיע למשל בקלאסיקות עכשוויות כמו "פלה הכובש". על סרט זה, קיבל בשלהי שנות השמונים את המועמדות הראשונה שלו לאוסקר. השנייה הגיעה בתחילת העשור הקודם, הודות ל"קרוב להפליא ורועש להחריד". למרות שבשלבים מסוימים לאורך עונת הפרסים היה פייבוריט לזכייה, בסופו של דבר הפסיד את הפסלון לעמיתו הוותיק גם כן, כריסטופר פלאמר, וסיים את הקריירה שלו בלי אוסקרים.

עוד בוואלה!

"קרוב להפליא ורועש להחריד": טום הנקס מוכיח כי הוליווד לא מסוגלת לדבר על הטרור

לכתבה המלאה
מקס פון סידוב. GettyImages
מקס פון סידוב בשנותיו האחרונות/GettyImages

בשלהי אותה קריירה, הפציע פון סידוב לשלושה פרקים של "משחקי הכס" כעורב בעל שלוש העיניים, וכך ודאי רכש לעצמו מעריצים חדשים. תפקידו האחרון היה לפני שנתיים בסרט הצוללות הנשכח למדי "גיבורים במצולות".

בצד כל זה, הרזומה של פון סידוב כולל גם את "הפרפר ופעמון הצלילה" של ג'וליאן שנאבל, "עד סוף העולם" של וים ונדרס ו"התעוררות" של פני מרשל, והוא תרם את קולו ל"אירופה" של לארס פון טרייר ולהבדיל, גם ל"מכסחי השדים 2".

מקס פון סידוב. מתוך הסדרה "משחקי הכס", צילום מסך
מקס פון סידוב ב"משחקי הכס"/צילום מסך, מתוך הסדרה "משחקי הכס"

שחקנים מעטים יכלו לומר כי שיתפו פעולה עם אינגמר ברגמן, מרטין סקורסזי, וודי אלן, סילבסטר סטאלון, ארנולד שוורצנגר, וים ונדרס וסטיבן ספילברג. מעטים עוד יותר יכולים להגיד שגילמו גם את ישו, גם את השטן וגם מגרש שדים. מקס פון סידוב התהדר ברזומה היוצא דופן הזה. אין ספק שעולם הקולנוע איבד היום שחקן יוצא דופן שהיה בשר מבשרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully