וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהורשע באונס: המפיק הארווי ויינשטיין נידון ל-23 שנות מאסר

11.3.2020 / 17:11

המפיק ההוליוודי בן ה-67, שהורשע באונס מדרגה שלישית ובעבירות של תקיפה מינית, יישלח ל-23 שנים בכלא, כך קבע היום (רביעי) בית המשפט בניו יורק

הארווי ויינשטיין משפט/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

אחרי שהורשע בפברואר באונס שתי נשים, דן היום (רביעי) בית המשפט בניו יורק את הארווי ויינשטיין ל-23 שנות מאסר בגין אונס השחקנית לשעבר ג'סיקה מאן ועוזרת ההפקה מימי היילי. העונש החמור ביותר שוויינשטיין עשוי היה לקבל הוא 29 שנות מאסר.

מתוך עשרות העדויות שהתפרסמו נגד ויינשטיין, בסופו של דבר הבשילו שתיים לכדי הליך פלילי. בשני המקרים מדובר בתקיפות מינית חמורות, במקרה אחד של עוזרת ההפקה מימי היילי ובמקרה אחר של אישה שזהותה נותרה אנונימית. נוסף לשתי הנשים הללו, שצפויות להעיד, העידו גם נשים אחרות שטוענות כי המפיק תקף אותן, בהן השחקנית אנבלה שיורה. עדה נוספת הייתה גם הפסיכיאטרית ברברה זיו, שלקחה חלק גם במשפט קוסבי.

לקראת גזר הדין פרסמה התביעה כרוניקה של ניצול כוח והתעללות מצדו של ויינשטיין במשך יותר מארבעים שנה, מאז 1978. התובעת הראשית, ג'ואן אילוזי, אמרה כי התיאור ממחיש "חיים שלמים של התעללות באחרים, בין אם מינית ובין אם לא", ועל כן הפצירה בשופט ג'יימס בורק לדון את ויינשטיין לעונש שישקף את "היעדר החרטה המוחלט על הנזק שגרם" הנאשם, וכן ישלח מסר לכל המתעללים והמטרידים באשר הם.

כזכור, ב-24 בפברואר הורשע המפיק ההוליוודי באונס מדרגה שלישית ובעבירות של תקיפה מינית על ידי חבר המושבעים בבית המשפט בניו יורק. ויינשטיין בן ה-67 זוכה מהאשמות החמורות ביותר - "התנהגות טורפת", דהיינו אונס מדרגה ראשונה. הוא הואשם בחמישה סעיפים, ביניהם תקיפה מינית ואונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully