וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה: שפל של 22 שנים בהכנסות בתי הקולנוע בצפון אמריקה

15.3.2020 / 9:45

בתי הקולנוע בארה"ב מדווחים על הכנסות זעומות, מוסדות התרבות מבקשים לא לשלם ארנונה למספר חודשים לאור הפגיעה בהם, טקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לא יתקיים היום ויידחה למועד אחר. כל העדכונים השוטפים על הטלטלה בעולם התרבות לאור התפשטות וירוס הקורונה

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

(בסרטון מעל: ראש הממשלה בנימין נתניהו מודיע כי יאושר בממשלה שימוש באמצעים טכנולוגיים למעקב אחר חולי קורונה)

14:43 - תיאטרון באר שבע יעלה לפייסבוק שלו צילומי הצגות

תיאטרון באר שבע החליט להעלות מדי יום לעמוד הפייסבוק שלו צילומי הצגות מלאות מרפרטואר התיאטרון. בין ההצגות שיעלו: הקומדיה "מהומה רבה על לא דבר" של שייקספיר עם שרון אלכסנדר, נתן דטנר ואבי פניני; "גן הדובדבנים", עיבוד למחזהו של צ'כוב, עם תום אבני, רועי אסף וירון ברובינסקי; הקומדיה המוזיקלית "פרח השכונות" מאת קובי אוז, בשילוב שירי טיפקס עם גיא זו-ארץ, מאיר סוויסה, אוולין הגואל ולירז צ'רכי; וכן "כלוב העליזים", "בוא תכיר את אבא", "אם נדע לאהוב"; "שחק אותה סם"; "קומדיה סקסית בליל קיץ" ו"סליחות".

14:14 - שפל בהכנסות בתי הקולנוע בצפון אמריקה

לפי דיווחים באתר דדליין, ההכנסות בקופות צפון אמריקה ירדו לשפל שלא היה כמותו 22 שנה - אפילו לא בימים האיומים שאחרי פיגועי ה-9/11. סך ההכנסות המצטבר בסופ"ש האחרון צפוי להיות 58.5 מיליון דולר, נתונים שלא נראו מאז ספטמבר 1998, בימים שבהם הוליווד נמנעה מלהוציא להיטים פוטנציאליים בתקופה זו של השנה.

יש לציין כי בניגוד לישראל ולמדינות אחרות, לא כל בתי הקולנוע נסגרו, אבל גם אלה שנשארו פתוחים מאפשרים תפוסה חלקית בלבד, וחמור מכך - הקהל פשוט מפחד לבוא.

13:42 - מוסדות התרבות מבקשים לא לשלם ארנונה למספר חודשים לאור הפגיעה בהם

פורום מוסדות התרבות והאמנות מסר כי על רקע הפגיעה של מגפת הקורונה בפעילויות מוסדות התרבות והשבתתם של עשרות אלפי אמנים, נפגשו נציגי הפורום עם מנכ"ל משרד התרבות כדי לבחון כיצד ניתן למזער נזקים. בעקבות הפגישה הוחלט על מספר צעדים, ובהם החלטה כי שנת 2020 לא תהיה שנת הערכה לתמיכה בגופי התרבות, כך נמסר. בנוסף פנה פורום מוסדות התרבות ליו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, בבקשה שהרשויות בכל הארץ יידחו למספר חודשים את תשלומי הארנונה על ידי מוסדות התרבות.

אתגר קרת זוכה בפרס ספיר. שוקה כהן,
אתגר קרת זוכה בפרס ספיר לספרות/שוקה כהן

9:45 - נדחה טקס פרס ספיר לספרות

לאור ההנחיות החדשות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאור התפשטות וירוס הקורונה, טקס פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס לא יתקיים היום כמתוכנן ויידחה למועד אחר. "קבלת ההחלטה לא הייתה פשוטה והתקבלה בכובד ראש לאחר שנבחנו מספר אופציות לקיים את הטקס במתכונת מצומצמת או אינטרנטית", מסר יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי. "פרס ספיר הינו הפרס היוקרתי ביותר בתחום הספרות בישראל ואנו רואים חשיבות גדולה בקיומו, יחד עם זאת, המצב החדש מחייב את כולנו לנהוג באחריות בימים אלה ולהישמע להנחיות כדי לא לסכן אף אחד. נקיים את הטקס במועד אחר ונחגוג יחד את פירות היצירה והספרות הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully