וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התפשטות הקורונה: בוטל אירוויזיון 2020

18.3.2020 / 15:28

טלטלת הקורונה הגיעה גם לאירוע המוזיקלי הענק: בהולנד הוחלט לבטל את אירוויזיון 2020 שהיה אמור להתקיים במאי. טרם ידוע האם נציגי 2020 ייצגו את מדינותיהם באירוויזיון 2021. יו"ר מועצת המנהלים של התחרות לוואלה! תרבות: "אנחנו בעיצומו של תהליך שבודק מה אפשר לעשות"

עדן אלנה בתגובה ראשונה חנוקה מדמעות לביטול האירוויזיון, בריאיון ל"סוכן תרבות" בכאן 11/כאן 11

(בסרטון מעל: עדן אלנה בריאיון ל"סוכן תרבות" בכאן 11 מגיבה לראשונה חנוקה מדמעות על ביטול אירוויזיון 2020)

טלטלת הקורונה הגיעה בסופו של דבר גם לאירוע המוזיקלי הגדול של אירופה: בהולנד הוחלט לבטל את אירוויזיון 2020 שהיה אמור להתקיים שם באמצע חודש מאי עקב התפשטות הקורונה. "אנו מודיעים בצער רב על ביטול תחרות האירוויזיון ברוטרדם", נמסר מאיגוד השידור האירופי, "לאורך השבועות האחרונים, בחנו מספר אפשרויות חלופיות לקיום התחרות. עם זאת, בשל אי הודאות הנובעת מהתפשטות הקורונה והנחיות הממשלות הנוגעות לשידור, איגוד השידור נקט בהחלטה הקשה שזה בלתי אפשרי לקיים אירוע חי כמתוכנן".

מתאגיד כאן נמסר: "לאחר התייעצות ממושכת, קיבלו ארגון ה-EBU וגוף השידור ההולנדי החלטה לבטל את קיומו של אירוויזיון 2020 ברוטרדם, הולנד. טרם הוחלט האם ישודר משדר חלופי ב-2020, והאם אירוויזיון 2021 יתקיים בהולנד. בנוסף, טרם ידוע האם נציגי 2020 ייצגו את מדינותיהם בשנת 2021".

יו"ר מועצת המנהלים של האירוויזיון, פרנק דיטר פריילינג, אמר לוואלה! תרבות: "אנחנו לא יכולים להגיב כעת, כי אנחנו בעיצומו של תהליך שבודק מה אפשר לעשות ומה ייעשה, אז צריך להתאזר בסבלנות, ייקח עוד כמה ימים להמשיך מכאן".

"אני בשוק, אני לא יודעת איך לעכל את זה, אני ממש עצבנית", אמרה עדן אלנה בתגובה ראשונה וחנוקה מדמעות ל"סוכן תרבות" בכאן 11, "רציתי, ללכת, רציתי לעשות את זה ורציתי לנצח. הרגיש לי שיש לנו סיכויים ממש טובים, טפו טפו טפו בלי לפתוח פה לשטן. ראיתי תגובות של אנשים והם כל כך אהבו את השיר ואת המסר שלו והמשמעות שלו. זה כל כך ביאס אותי. אני חושבת שלכל שיר יש טיימינג, ואם זה יהיה בשנה הבאה זה כבר יעבור. אז מה, נעשה שיר חדש? זאת תהיה אני עוד הפעם? זה יהיה נציג אחר? מבאס, מבאס".

עידן רייכל, שיצר את השיר לאלנה ביחד עם דורון מדלי, מסר: "אנחנו חיים בתקופה חדשה ומאתגרת, שבה נדרש מאיתנו להסתגל לשינויים קיצוניים. אני בטוח שנחזור לחגוג באירווזיון, שהוא המסיבה הכי טובה בעיר, ועדן שלנו תמצא את הדרכים לשמח ולרגש את כולנו בתקופה הזו למרות הביטול" .

עדן אלנה. ניר פקין
עדן אלנה/ניר פקין

בטרם חדשות אלו, נודע כי צילום הגלויות לאירוויזיון לא יתקיים במועד המתוכנן. קודם לכן, בשבוע שעבר (9 במרץ) נמסר מתאגיד כאן כי הנציגה הישראלית לאירוויזיון, הזמרת עדן אלנה, לא תיסע להולנד לצילומי הגלויות. זאת על רקע הנחיית התאגיד לעובדיו לא לצאת לנסיעות עבודה בחו"ל, על פי המלצות משרד הבריאות, ופורסם כי גם ליטא לא תסע לצילום הגלויות. בנוסף, נעדרו מכנס ראשי המשלחות של התחרות ברוטרדם המשלחת הישראלית, המשלחת השוודית, המפקח על התחרות ובכירים נוספים באיגוד. מנכ"ל איגוד השידור האירופי הטיל על עובדי האיגוד מגבלות נסיעה, לאחר שעובד האיגוד מז'נבה נמצא חולה בנגיף.

מוקדם יותר החודש, כריסטר ביורקמן, שהפיק את התחרות במשך שנים עד לשנה שעברה, וממשיך להפיק את קדם האירוויזיון השוודי, העריך בשיחה עם וואלה! תרבות כי "בהחלט יכול להיות שהאירוויזיון השנה יתקיים ללא קהל או שההופעות של המתמודדים יתקיימו בארצותיהם ויועברו בווידאו". אמנם קדם האירוויזיון השוודי התקיים החודש כמתוכנן בפני קהל של כ-30 אלף אנשים, אבל אצל שכנתה דנמרק התקיים במקביל באותו ערב קדם אירוויזיון ללא קהל על רקע הנחיה לא לקיים אירועים עם יותר מאלף איש במדינה.

בנוסף, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות אירוע הפרומו הישראלי לאירוויזיון, "איזראל קולינג 2020", שתוכנן להתקיים במהלך חודש אפריל, בוטל בשל התפשטות הקורונה. זאת לאור ההנחיות האוסרות על התקהלות והגבלות הטיסה לישראל וממנה. מדובר באירוע גדול שהתקיים כבר שלוש שנים, והיה אמור כבעבר לארח את אמני האירוויזיון שיופיעו השנה בתחרות במופע מקדים בארץ. ב-2018 התקיים מופע "איזראל קולינג" בכיכר רבין בתל אביב בנוכחות כ-30 אלף איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully