וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל ההולנדים בוכים": הדרמה מאחורי הקלעים שהובילה לביטול האירוויזיון

18.3.2020 / 18:42

"עדן אלנה תמשיך לשמח את ישראל בדרכה", אומר לוואלה! תרבות עידן רייכל, מיוצרי השיר לאירוויזיון, בעקבות ביטולו. יואב גינאי, כותב "דיווה": "תומך בהחלטה". ההערכות הן כי אם התחרות תידחה בשנה לא ישתמשו באותם שירים, ומקורב ל-EBU מספר על אחורי הקלעים של ההחלטה

עדן אלנה בתגובה ראשונה חנוקה מדמעות לביטול האירוויזיון, בריאיון ל"סוכן תרבות" בכאן 11/כאן 11

(בסרטון: עדן אלנה בריאיון ל"סוכן תרבות" בכאן 11 מגיבה לראשונה חנוקה מדמעות על ביטול אירוויזיון 2020)

"הביטול של האירוויזיון תופס אותנו בימים מאתגרים", אומר לוואלה! תרבות עידן רייכל, שיצר עם דורון מדלי את השיר "פקר ליבי" של עדן אלנה, "זה לא בעיה ולא מכשול אלא איזשהו אתגר שנשלח אלינו בחיים ואנחנו מתמודדים איתו ועם שינויים בכלל מיום ליום. אני חושב שגם האירוויזיון, שהוא אחת המסיבות הכי יפות בעולם, צריך לנקוט בצעדים ולדחות את זה קצת בסבלנות. אני בטוח שנחזור לחגוג עוד כמה חודשים".

כבר דיברת עם עדן אלנה? איך ניחמת אותה?

"אנחנו מתכתבים, וכולנו רואים את הדבר הזה כאתגר שנשלח אלינו. חשוב לשמור על חיוך ומורל גבוה. ואני בטוח שעדן אלנה תמשיך לשמח ולרגש את עם ישראל בדרך שלה. עדן תמצא דרכים ומקומות לשיר לקהלים עצומים".

אלנה עצמה הגיבה היום חנוקה מדמעות על ביטול האירוויזיון. "אני בשוק, אני לא יודעת איך לעכל את זה, אני ממש עצבנית", אמרה ל"סוכן תרבות" בכאן 11, "רציתי ללכת, רציתי לעשות את זה ורציתי לנצח. הרגיש לי שיש לנו סיכויים ממש טובים, טפו טפו טפו בלי לפתוח פה לשטן. ראיתי תגובות של אנשים והם כל כך אהבו את השיר ואת המסר שלו והמשמעות שלו. זה כל כך ביאס אותי. אני חושבת שלכל שיר יש טיימינג, ואם זה יהיה בשנה הבאה זה כבר יעבור. אז מה, נעשה שיר חדש? זאת תהיה אני עוד הפעם? זה יהיה נציג אחר? מבאס, מבאס".

עדן אלנה עידן רייכל דורון מדלי אירוויזיון 2020. רפי דלויה,
ברגעים שמחים יותר. עדן אלנה עם יוצרי השיר שעמו היתה אמורה לייצג את ישראל באירוויזיון, עידן רייכל ודורון מדלי/רפי דלויה

רייכל, אלנה אמרה כי אם התחרות תתרחש בשנה הבאה המומנטום של השיר יעבור. לדעתך ראוי שהאירוויזיון ישתמש באותו השיר באירוויזיון 2021?

"אני חושב שהאנשים שלוקחים את ההחלטות לאירוויזיון יידעו מה הכי טוב לקהל שלהם".

ההערכה הרווחת בקרב מומחי אירוויזיון ששוחחו עם וואלה! תרבות היא שייבחרו שירים חדשים לאירוויזיון 2021. "קשה לי להאמין שישתמשו באותם שירים בשנה הבאה", אומר אלון אמיר, מומחה האירוויזיון ששימש בין השאר כשופט בקדמים באירופה וחיבר את הספר "שלוש דקות של נצח", שהוצאתו בגרסה הולנדית נדחתה אף היא בגלל התפשטות הקורונה. "אני לא בתוך הלופ של מקבלי ההחלטות. אני חושב שזה מאוד עצוב אבל זה החלטה נבונה. אני מניח שזו החלטה שלא היה קל לקבל ושקלו הכל. חבל לי על כל החברים והקולגות שלי. זה מבאס ברמות, אבל כמעט כל אחד ואחת מאיתנו הושפעה מהקורונה. זה מפח נפש גדול להרבה אנשים".

יו"ר מועצת המנהלים של האירוויזיון, פרנק דיטר פריילינג, אמר היום לוואלה! תרבות: "אנחנו לא יכולים להגיב כעת, כי אנחנו בעיצומו של תהליך שבודק מה אפשר לעשות ומה ייעשה, אז צריך להתאזר בסבלנות, ייקח עוד כמה ימים להמשיך מכאן". עם זאת, גורם המקורב לאיגוד השידור האירופי מגלה לוואלה! תרבות על אחורי הקלעים של ההחלטה: "איגוד השידור האירופי בחן כמה אפשרויות, בהן אפשרות לשידור אונליין בווידאו במאי שנדחתה, להבנתי ההולנדים לא אישרו, על רקע מצב של הסגר כזה גדול במדינות אירופה שלא מאפשר לכולם לצלם את הזמרים באולפנים. אחר כך דיברו על אפשרות לדחות את התחרות לסתיו, אבל לא בטוח שהאולם יהיה פנוי בזמן הזה. לכן הם הגיעו למסקנה שצריך לדחות לשנה הבאה, והאפשרות היחידה היא שהתחרות תתקיים בשנה הבאה בהולנד, אם ההולנדים יחליטו שהם מעוניינים בכך. לא ברור עדיין אם באירוויזיון 2021 השירים יהיו אותם שירים. כל ההולנדים בוכים ובהלם".

עדן אלנה. ניר פקין
עדן אלנה/ניר פקין

יואב גינאי, כותב "דיווה" ומגיש מגזין התרבות "מה יהיה" בגלי צה"ל, אומר לוואלה! תרבות: "עצם זה שהצליחו לשמור על האירוע הנפלא הזה ברצף משנת 1956, למרות כל המהפכות, המלחמות הגדולות והקטנות, משברי האקלים, הקמת החומות ונפילתן, מוכיח שהאגרוף בבטן שחטף כדור הארץ בשנת 2020 הוא חסר תקדים בתולדות האנושות המודרנית. אני מניח שגם האולימפיאדה תבוטל כפי שבוטלה פעמיים בזמן מלחמת העולם השנייה. גם בתחום התרבות, כמו בשאר התחומים, אנחנו נכנסים כנראה למצב של כיבוי והפעלה מחדש. אם הייתי יושב באיגוד השידור האירופי כיום סביר להניח שהייתי תומך בהחלטה. אין שום אחריות בלקיחת סיכון כזה, בכינוס של 40 משלחות, גם ללא קהל, וכל פתרון אחר כמו שידור מהמדינות עצמן מרוקן לגמרי את האירוויזיון ממהותו כחגיגה של שירים ואמנים המופיעים יחד על אותה הבמה. קשה לומר כרגע מה ילד יום מבחינת האירוויזיון, אבל לתחושתי התהליכים שנעבור בכל תחומי החיים שלנו גדולים ממנו בהרבה".

בתוך כך התייחס רייכל בשיחתו עם וואלה! תרבות גם לפגיעה הקשה שסופג שוק ההופעות בשל התפשטות הקורונה והגבלות ההתקהלות. "שוק ההופעות לא נמחק אלא יצא להפסקה. נחזור כולנו בכל הכוח כשזה יתאפשר. אין הבדל בין אמנים לבין בעלי מלאכה אחרים, אני חושב שכולנו כחברה צריכים להישאר מאוחדים, בטח כשיש כל כך הרבה אתגרים. יש דרכים שהם תמיד יפות לשיר, כמו שאני הופעתי בסטרימינג. עולם ההופעות ימצא את הדרכים".

האם הצד החיובי הוא שאנחנו צפויים לפריחה ביצירה בעת המשבר?

"כולנו חייבים להיות יצירתיים ועם מורל גבוה, גם בשביל לעזור לילדים שלנו להתרגל לשגרה חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully