וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה: פסטיבל קאן נדחה, ניק קייב דחה את הופעתו בישראל

19.3.2020 / 8:35

גל גדות ומפורסמים נוספים שרים מהבידוד, ניק קייב והבד סידס דוחים את הטור האירופי, ואפילו פסטיבל קאן נאלץ להרים ידיים. כל העדכונים השוטפים על הטלטלה בעולם התרבות לאור התפשטות הקורונה

דוקאביב

21:25: פסטיבל קאן נדחה

מנהלי קאן ניסו לשדר בשבועות האחרונים תחושה של "עסקים כרגיל", והתעקשו באופן אצילי או פאתטי, תלוי איך מסתכלים על זה, להעמיד פנים שהפסטיבל יתקיים כסדרו באמצע מאי הקרוב. היום, גם הם הרימו ידיים והודיעו כי הפסטיבל נדחה. מדובר בתקדים היסטורי, שכן האירוע הנוצץ מתקיים בריביירה מדי שנה מאז מלחמת העולם השנייה. יוצא הדופן היחיד היה ב-1968, כשהופסק בעיצומו בגלל המהומות החברתיות בצרפת.

הדחייה היא מכה עצומה לתעשיית הקולנוע המדממת גם כך, לא רק בגלל הפסטיבל עצמו אלא גם בגלל השוק הקולנועי הענקי המתקיים במסגרתו. היא גם מגיעה שנה לאחר עונת שיא של החגיגה בקאן, בה הוצג בו בהקרנת בכורה עולמית "פרזיטים", שהשתמש בו כמקפצה בדרך לקמפיין מדהים, בסופו הפך לאחד הסרטים הגדולים של השנים האחרונות ולזוכה באוסקר.

אבל יש גם חדשות טובות: נכון לרגע זה, הפסטיבל לא בוטל אלא נדחה. מנהליו מסרו כי הם בוחנים אופציות שונות כיצד בכל זאת אפשר יהיה לקיימו השנה - אולי במועד אחר, למשל בין סוף יוני לתחילת יולי.

פסטיבל קאן 2019. GettyImages
אולי ביוני? טרנטינו ופיט בפסטיבל קאן האחרון/GettyImages

15:48 העותק החדש והמשוחזר של "משהו טוטאלי" עלה בחינם לרשת

בשנת אלפיים עלה לאקרנים "משהו טוטאלי", הסרט הישראלי הסטלני האולטימטיבי, בו מגלם מאור כהן צעיר היוצא להודו כדי לשחרר את יקירת לבו, בגילומה של טינקרבל, הכלואה בהודו. בשבוע שעבר היה אמור הסינמטק התל אביבי לערוך הקרנת בכורה חגיגית לעותק חדש ומשוחזר של סרט הפולחן, אך כמובן שהאירוע בוטל לאור המצב.

היום, החליט הבמאי גור בנטביץ' לעשות את המסיבה בכל זאת - אבל בפורמט אחר. הוא העלה ליוטיוב את העותק המחודש, ועכשיו כולם מוזמנים להתענג עליו בחיק הבידוד שלהם. וכדברי הקולנוען - "זו אמנם לא חגיגה המונית, אבל במקום, זה מלא חגיגות קטנות. צפייה נעימה, בריאות שלמה, ואושר ללא גבול לכולנו!".

14:35 - הקאמרי יספק ל-HOT הצגות מצולמות שיעלו ל-VOD ללא תשלום

בעקבות משבר הקורונה והשהיה הארוכה בבתים, תיאטרון הקאמרי יספק ל-HOT הצגות מצולמות, וזו תעלה אותן לספריית ה-VOD חינם לכל לקוחותיה בין ההצגות שיעלו: "תמונות מחיי הנישואין" המבוססת על סרטו של אינגמר ברגמן, אותה ביים גלעד קמחי, בהשתתפות איתי טיראן ואפרת בן צור, ו"יהודים רעים" בבימוי עמרי ניצן ובהשתתפות אולה שור סלקטר, אודי רוטשילד, דנה מיינרט, יובל סגל ודן קיזלר. מנכ"ל תיאטרון הקאמרי, רן גואטה, מסר: "הציבור אוהב תיאטרון, ובימים אלה אנו עושים הכל כדי לשמור על גחלת היצירה. תודה ל HOT על שיתוף הפעולה בהעלאת תכני תיאטרון הקאמרי - ללא תשלום - לרווחת הציבור".

13:06 - מסע ההופעות של ניק קייב נדחה, ובכללו ההופעה שתוכננה בישראל

המוזיקאי האוסטרלי הודיע היום (חמישי) שבשל המצב יידחה מסע ההופעות המתוכנן שלו עם להקת הבד סידס באירופה. "למרות האכזבה הגדולה, זה מרגיש כמו ההחלטה הנכונה כדי לשמור על כולכם בטוחים ככל האפשר", נמסר מקייב. "אנחנו עובדים קשה כדי לסגור מועדים חדשים בכל היעדים שנקבעו לסיבוב ונעדכן את כולכם בכל הפרטים ברגע שיהיו סופיים. כל הכרטיסים שנרכשו ישארו תקפים למועדים החדשים. שולחים אהבה לכולכם".

מטעם שוקי וייס, שמפיק את המופע בישראל, נמסר כי הם עובדים על הזזת התאריך בישראל "בשיתוף פעולה הדוק עם הלהקה ועם המפיקים ביתר מדינות אירופה. בשבועות הקרובים, ככל שמצב החירום והנחיות הרשויות יתירו זאת, ניצור קשר עם כלל רוכשי הכרטיסים עם פרטים לגבי התאריך החדש, עדכונים, והאופציות השונות העומדות בפני הרוכשים".

ניק קייב בהופעה בהיכל יד אליהו. אורית פניני,
לא יגיע בקרוב. ניק קייב/אורית פניני

8:48 - גל גדות שרה מהבידוד את "Imagine" יחד עם סיה, וויל פארל ואחרים

גל גדות, המצויה כבר ששה ימים בבידוד ביתי, העלתה לאינסטגרם שלה פוסט כדי לשפר את מצב הרוח. "היי חבר'ה. יום שישי בבידוד העצמי", אמרה. "ואני חייבת להגיד, הימים האחרונים היו קצת פילוסופיים. הווירוס הזה השפיע על כל העולם. על כולם. לא משנה מי אתה, מאיפה אתה, כולנו ביחד בזה".

בהשראת אדם מאיטליה שהעלה וידאו של עצמו מנגן מהמרפסת בחצוצרה את "Imagine" של ג'ון לנון, גדות החליטה גם היא לשיר אותו עם "שכניה". היא ביצעה את השורה הראשונה, ואז קריסטן וויג, לשעבר מ"סאטרדיי נייט לייב" ו"מסיבת רווקות" ובקרוב הנבלית ב"וונדר וומן 1984", שרה את השורה השנייה. בהמשך הגיעו גם פדרו פסקל (אוברין מארטל מ"משחקי הכס") שמשחק איתן גם הוא בסרט, ולינדה קרטר, לשעבר וונדר וומן בעצמה בסדרה "אשת חיל".

אבל השת"פ לא הוגבל רק לנציגי הסרט: מלבדם תרמו שורות גם ג'יימי דורנן, ג'יימס מרסדן, שרה סילברמן, ג'ימי פאלון, נטלי פורטמן, זואי קרביץ, איימי אדמס, וויל פארל, סיה בפנים גלויות ולא מעט אחרים. צפו בסרטון.

07:00: פסטיבל דוקאביב נדחה לספטמבר

לאחר שורה ארוכה של פסטיבלים בינלאומיים ומקומיים שהודיעו על ביטולם או דחייתם, גם פסטיבל דוקאביב הצטרף למועדון. אירוע הדגל של תעשיית הדוקו הישראלית היה אמור להתקיים כמדי שנה בחודש מאי, אבל נדחה לתחילת ספטמבר, רגע לפני ראש השנה. לפי התכנון הנוכחי, הוא ייצא לדרך בשלושה בספטמבר ויימשך עד ה-12 לחודש.

הדחייה הזו היא מכה קשה לכל היוצרים והיוצרות שכבר התבשרו על קבלת סרטיהם לפסטיבל, וכמובן לשוחרי הדוקו המקומיים. דוקאביב נוהג למלא את כל הקרנותיו עד אפס מקום, והוא למעשה לא רק אירוע הדוקו הגדול בישראל אלא בכלל אחד מפסטיבלי הקולנוע הפופולריים בו. אפשר רק לקוות כי עד ספטמבר, דבר לא יפריע לו להתנהל כשגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully