וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסי אהריש: "בחסות הקורונה סותמים לנו את הפה, לא נתנצל יותר"

23.3.2020 / 18:48

המגישה שפוטרה מכאן 11 לאחר שהנחתה הפגנה נגד הפגיעה בדמוקרטיה לוואלה! תרבות: "אם מישהו חושב שהוא יסתום לי את הפה על ידי איומים ועל ידי פיטורים שלי - הוא טועה. כל מי שלא מתיישר עם הדעה של אותם קולות רועשים, גזעניים, מסיתים ואלימים - מוצא את עצמו בחוץ"

צילום מסך

(בסרטון מעל: לוסי אהריש בריאיון לתכנית "פגישה" עם רוני קובן בכאן 11)

"אנחנו במצב שבו אנחנו מושתקים, כל מי שלא מתיישר עם הדעה של אותם קולות רועשים, גזעניים, מסיתים ואלימים - מוצא את עצמו בחוץ, מוצא את עצמו תחת התקפה של זאבים תאבי דם, ביריוני מקלדת. אלה פושעים, הם לא בני אדם, הם תתי אדם" - כך אומרת לוואלה! תרבות מגישת הטלוויזיה המוערכת לוסי אהריש לאחר שפוטרה מהתכנית "סוכן תרבות", לכאורה משום שהנחתה הפגנה וירטואלית נגד הפגיעה בדמוקרטיה.

גורם בסביבתה של אהריש אמר אתמול לוואלה! תרבות כי בתאגיד ראו בצורה חמורה את השתתפותה בהפגנה. "נראה שזה המחיר שמשלמים כשאתה מדבר על אחדות", הוסיף. מנגד, בכאן 11 טענו כי לפיטוריה מהתכנית "אין קשר להשתתפותה של אהריש באירועים שאינם קשורים לתאגיד", אלא לרצון לשבץ במקומה את גאולה אבן סער, לאחר ביטול תכנית אחרת שתוכננה בהגשת אבן סער וירון ברובינסקי.

לראשונה מאז שפוטרה, אהריש מגיבה בשיחה עם וואלה! תרבות על הדחתה, ומדברת על המחיר שהיא משלמת. "האשמה היא רק עלינו כי במשך שנים אנחנו סתמנו את הפה מולם, אמרנו לעצמנו שאנחנו לא רוצים לרדת לרמה שלהם, שזה לא השיח שלנו, שהשיח שלנו יותר גבוה, וחשבנו שבזה שנתעלם מהם הם ייעלמו. ובסוף מה קרה? התעלמנו, הם השתלטו על הבמה שאנחנו פינינו. עכשיו אנחנו מחפשים איזה מילימטר קטן על הבמה הזאת כדי לפתוח את הפה, וברגע שאנחנו פותחים את הפה מעיפים אותנו קיבינימט מהבמה".

לוסי אהריש סוכן תרבות. כאן 11, צילום מסך
"הם תתי אדם". לוסי אהריש/צילום מסך, כאן 11

"אנחנו אשמים כי אנחנו ישבנו בשקט, אנחנו התנשאנו מעל כל השיח שלנו כי אמרנו שזה לא לרמה שלנו. ואתה יודע מה? לפעמים צריך לרדת למטה ולהחזיר באותה רמה ובאותה צורה כדי שהקולות האלה ישתקו. הגיע הזמן לסתום את הפה לקולות האלה. כי לי באופן אישי נמאס. נמאס לי לראות את בן הזוג שלי (השחקן צחי הלוי - ש"ב) מגן עליי אתמול, ואז הוא חוטף מאנשים שקוראים לו 'בוגד'. הבן-אדם הזה עדיין עושה פה מילואים על בסיס קבוע פעם בחודשיים-שלושה. נמאס לי שהבן-אדם שנתן הכל למדינה הזאת, שולחים אותו לכל מיני מדינות אויב למות ולהיקבר שם. אנשים צריכים להתבייש. זו חוצפה לשמה. זה לא דמוקרטי. דמוקרטיה אמורה לאפשר לך להגיד את דעתך בצורה מכובדת, גם אם הדעה שלי מוציאה אותך מדעתך תכבד אותי, אל תשלח אותי לאלף עזאזלים, אל תקלל אותי ואל תקרא לי 'זונה', 'כלבה ערביה'. אשה לאשה שמדברת ככה, ואומרת לי שאני 'כלבה סמרטוטה ומזדיינת' - מה זה הדבר הזה?! למה?! כי היא לא מסכימה לדעותיי? כי אני שמאלנית? כן, אז אני שמאלנית מצביעת מפלגת העבודה. תתמודדו עם זה שיש אנשים שמאלנים במדינה, וששמאלנים יפסיקו להתנצל על זה שהם שמאלנים, כמו שימנים לא מתנצלים על זה שהם ימנים".

"מספיק כבר עם השיח המגעיל והאלים הזה, שאי אפשר לברוח ממנו" מוסיפה אהריש. "ביום שאחרי הקורונה אנשים ייצאו מהבתים שלהם, יגלו את החובות שלהם ויתחילו לאכול אחד את השני ברחובות. ואם אתה חושב שאני נביאת זעם, אני לא נביאת זעם, זו עובדה. בן-אדם שאין לו מה לאכול בבית ולא יהיה לו מה לאכול בבית - אין לו מה להפסיד. ואנחנו אוטוטו מגיעים למקום הזה. בחסות כל מיני מגיפות אנחנו מוצאים את עצמנו כרגע בסתימת פיות שהגיעה לשיאה. ואני לא מוכנה לשתוק בעד שום דבר שבעולם מול אף בן-אדם. אומרים לי 'סתמי את הפה, קיבלת 300 אלף שקל' על פדיון של חוזה שמגיע לי שישלמו לי אותו. לי לא יסתמו את הפה, ולא יגידו לי 'קבלי את הכסף שלך ותשבי בשקט'. זה לא יקרה. ואם ארגון 'בצלמו' מרשה לעצמו להגיד 'ניצחנו' - כנראה שאנחנו צריכים לעשות חישוב מסלול מחדש".

עד כמה כעסת על התאגיד ונפגעת ממנו?

"אני לא יושבת ובוכה בבית. ממש לא. אני חזרתי בדיוק לאותו מצב שהייתי בו לפני שבוע. אני לא מתבכיינת בבית. אני אזרח דואג. ואם מישהו חושב שהוא יסתום לי את הפה על ידי איומים ועל ידי זה שהוא מעיף אותי ממקומות כאלה ואחרים - הוא טועה. אין בי כעס על התאגיד, יש בי כעס בעיקר עלינו כחברה אזרחית. אני רואה מה שקורה בתקשורת כבר הרבה מאוד זמן. אני רואה את השנאה והפילוג פה כבר הרבה מאוד זמן. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות רק לקחו והפכו את זה לדרגת אמנות, אבל הכתובת כבר שנים על הקיר, וכולם יושבים מהצד ואומרים לי - הדמוקרטיה הישראלית חזקה. נכון, הדמוקרטיה הישראלית מאוד חזקה, אבל יש אנשים שמנסים להחליש אותה בכל רגע נתון, ועלינו כעיתונאים לעמוד על המשמר. אנחנו כלבי השמירה של הדמוקרטיה, מימין ומשמאל. אנחנו לא יכולים להסתפק באמירות שהדמוקרטיה שלנו חזקה ונעבור את זה. ממש לא. מי שמנסה לפגוע בדמוקרטיה נגיד לו עד כאן".

התגובה של התאגיד הייתה תמוהה, לפיה כביכול לא פוטרת בגלל הנחיית ההפגנה אלא כי רצו שגאולה אבן סער תגיש. אז למה זה קרה בבוקר שאחרי ההפגנה? ולמה אחרי שבוע בלבד שהגשת? ולמה לקחו את גאולה אבן סער שהשתתפה בקמפיין פוליטי של בעלה גדעון סער?

"אגיד לך רק את זה - בתשע בבוקר אתמול (ראשון), בזמן שהם טוענים שגאולה היתה אמורה להחליף אותי, עוד הוזמנה לי מההפקה מונית להגיע לאולפן להנחות את התכנית. והמבין יבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully