וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש התיאטרון הוותיק ופורץ הדרך ניקו ניתאי הלך לעולמו בגיל 88

23.3.2020 / 16:56

ניקו ניתאי, שייסד את תיאטרון סימטה ואת תיאטרון קרוב, מת בגיל 88. הוא עמד מאחורי "הנפילה", הצגת היחיד שוברת השיאים שרצה ברצף במשך עשרות שנים, ונודע לקהל הרחב גם בזכות הופעתו בסדרת הילדים "קשת וענן"

ניקו ניתאי תיאטרון הסמטה. אביב חופי
ניקו ניתאי/אביב חופי

ניקו ניתאי, מאנשי התיאטרון הוותיקים בישראל, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 88. כך, לפי הודעה רשמית של תיאטרון קרוב, אחד התיאטרות שייסד.

"בעצב גדול ועמוק אנו מודיעים על פטירתו של ניקו ניתאי, שחקן ובמאי תיאטרון, פורץ דרך וחלוץ בתיאטרון השוליים הישראלי, מייסד תיאטרון קרוב ותיאטרון הסימטה, שהלך לעולמו לצד בני משפחתו", נאמר בהודעה. "עד יומו האחרון הוא מימש את אהבתו לתיאטרון, שיחק, ביים, עיבד וכתב מחזות".

שרת התרבות מירי רגב מסרה: "היה שלום, ניקו, מעמודי הענן, שהלכו לפני המחנה של עולם התאטרון הישראלי! קשת כישרונותיך ישארו עמנו לעד! יהי זכרך ברוך!"

ניתאי נודע בזכות הצגת היחיד שלו, "הנפילה", שבאופן חריג מאוד יחסית לעולם התיאטרון הישראלי, רצה ברצף במשך עשרות שנים. לקהל הרחב היה מוכר גם בזכות תוכנית הטלוויזיה לילדים "קשת וענן" בה כיכב.

ניתאי נולד ברומניה ועלה לישראל בגיל שלושים, בתחילת שנות השישים. הוא שיחק בעשרות הצגות וביים כמות גדולה לא פחות של הפקות, וגם כתב כמה מחזות. ניתאי היה אחת הדמויות המרכזיות בתולדות תיאטרון הפרינג' הישראלי, אם לא המרכזית שבהן, וייסד את תיאטרון הסימטה ואת תיאטרון קרוב.

ניתאי גם הופיע במגוון סרטים וסדרות, מהקולנוע הצרפתי ועד "שמש". הוא הותיר אחריו שתי בנות.

תיאטרון קרוב הודיע גם כי לאור המצב, משפחתו תסתפק בשלב זה בטקס לוויה אינטימי. בשלב מאוחר, כשהדבר יתאפשר, ייערך טקס פתוח לציבור הרחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully