וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלבר אודרזו, מאייר סדרת ספרי הקומיקס "אסטריקס", הלך לעולמו

24.3.2020 / 15:15

הלך לעולמו הצייר הצרפתי אלבר אודרזו, שצייר את סדרת ספרי הקומיקס המצליחה "אסטריקס" לצד הכותב רנה גוסיני. הקומיקסאי אורי פינק לוואלה! תרבות: "אסטריקס הוכיח שקומיקס יכול להיות מלא ברגש ותנועה לפעמים יותר מסרט אנימציה"

יחצ

(בסרטון: טריילר לסרט "אסטריקס ושיקוי הקסמים", באדיבות פילמהאוס)

הצייר אלבר אודרזו, יוצר-שותף של סדרת ספרי הקומיקס אסטריקס, הלך לעולמו בגיל 92. אודרזו היה המאייר של הסדרה, שכתב רנה גוסיני, שהפכה להיות סדרת ספרי הקומיקס בצרפתית הפופולרית בעולם.

אודרזו נולד ב-1927 בצרפת להורים איטלקיים. הוא נולד עיוור צבעים - לא הבחין בין אדום לירוק - ועם שתי אצבעות נוספות שהוסרו בניתוח. בשנת 1951 הכיר את הסופר וכותב סיפורי הקומיקס הצרפתי יהודי רנה גוסיני, שכתב גם את "לאקי לוק". הם יצרו ביחד את "אסטריקס", שהתפרסם לראשונה במגזין הקומיקס הצרפתי-בלגי "Pilote" באוקטובר 1959, ומאז נמכרו בעולם יותר מ-300 מיליון ספרים ביותר ממאה שפות, כולל עברית. הקומיקס עוסק בכפר גאלי המחזיק מעמד נגד הכיבוש הרומאי בעזרת שיקוי פלא המעניק כוח על-אנושי. גיבוריו הם אסטריקס, אובליקס, אשפיקס וחבריהם הגאלים. בעקבות הספרים יצאו לאסטריקס עיבודים קולנועיים, משחקי וידאו, מחזמר, וכן הוקם פארק שעשועים אסטריקס בצרפת.

הצייר אלבר אודרזו, שצייר את סדרת ספרי הקומיקס "אסטריקס". Creative Commons
אלבר אודרזו/Creative Commons

בשנת 1977 נפטר גוסיני. אודרזו המשיך לכתוב ולאייר לבדו, אבל המשיך לחתום את שמו של גוסיני במשותף כמחווה לשותפו. בתחילת העשור הקודם, בשל כאבים בידו, הפסיק לכתוב ולצייר. הסדרה עברה לכתיבה של ז'אן-איב פרי ולציור של דידיה קונרד.

הקומיקסאי והקריקטוריסט אורי פינק, עורך עיתון "זבנג", ספד לאודרזו בשיחה עם וואלה! תרבות: "אודרזו וגוסיני יצרו גיבור צרפתי כדי לעצור את הפלישה האמריקאית לתרבות הקומיקס הפרנקו בלגית. אודרזו, ממוצא איטלקי, וגוסיני, יהודי מארגנטינה, הצליחו ליצור סידרה אלמותית שלמרות שהתרחשה בצרפת העתיקה, מרתקת ומשעשעת חובבי קומיקס מכל הגילאים ומכל העולם, לא מעט בזכות איוריו הסופר-מדויקים ומלאי ההבעה של אודרזו. עד היום, בכל הרצאה שלי אני מראה כאחת ההשפעות המרכזיות שלי קטע מ'אסטריקס באולימפיאדה' כדי להמחיש עד כמה קומיקס יכול להיות מלא ברגש ותנועה לפעמים יותר מסרט אנימציה. אודרזו וגוסיני הוציאו את הקומיקס הפרנקו-בלגי מקיפאון מסוים שבו הם היו שרויים תחת השפעתו של היוצר של 'טינטין', שאופיין בקו אלגנטי ומדויק. הציורים של אודרזו היו הרבה יותר מטורפים ופרועים ממה שהיה נהוג בקומיקס האירופאי באותה תקופה, והיה מושפע מהקו של הקומיקס והאנימציה האמריקאית".

  • עוד באותו נושא:
  • אסטריקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully