וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסקופ הזה, אין ספק שליצמן חייב לעוף

3.4.2020 / 8:21

אחרי שבועות של עיסוק בנגיף הקורונה, הגיע לבסוף הסקופ העיתונאי הכי גדול של התקופה. העיתונאית שחשפה את הסיפור אמנם לא הוזמנה לאולפן, אבל הגילויים שלה עשויים לגרום לפיטוריו של השר ליצמן. וגם: כך בני גנץ מסכן את בריאותם של תושבי ישראל

-
עכשיו מגיע הפרסום לפיו השר המשיך להתפלל בבית של חסיד גור, כמו גם בבית הכנסת המקומי, ובכך עבר על כל הנחיות הריחוק החברתי שנקבעו על ידי המשרד שלו עצמו. לפי החשד, השר הפסיק להגיע לתפילות כשחשד שהוא חולה. אם זה נכון, מדובר בסוג מופרע של טרור ביולוגי

ענבר טויזר רק בת 22, ואמש היא כבר סימנה לעצמה וי על הסקופ העיתונאי הכי גדול, בינתיים, של משבר הקורונה בישראל. העיתונאית הצעירה, שעברה ממש באמצע התפרצות המגפה העולמית מ-ynet לאתר המתחרה N12 של חדשות 12, הטילה אמש פצצה כשפרסמה ששר הבריאות יעקב ליצמן עבר על האיסורים של משרד הבריאות. זה קרה כמה שעות בלבד אחרי שהתבשרנו שהשר ליצמן ורעייתו נדבקו בנגיף הקורונה. זה קרה אחרי שכל צמרת המדינה ומערכת הבריאות נאלצה להיכנס לבידוד מכיוון שכולם באו במגע עם ליצמן. אם הפרסום של טויזר נכון, ראש הממשלה חייב לפטר את ליצמן במיידי. חשוב לציין, באותה נשימה, שליצמן הוציא הכחשה גורפת לפרסום של טויזר - ולכן, צריך להדגיש: גם אם הפרסומים לא נכונים, עדיין ראש הממשלה חייב לפטר את ליצמן.

הקלישאה הישנה אומרת שלהבדיל מכל הפוליטיקאים שמוכרים את הערכים של המצביעים שלהם כל שני וחמישי, הנציגים של יהדות התורה, מעצבנים ככל שיהיו מבחינת הציבור החילוני, עובדים עבור המצביעים שלהם. חפשו בגוגל את צירוף המילים "ליצמן מאיים להתפטר" ותגלו אינסוף אולטימטומים של הסיעות החרדיות לפרוש מהקואליציה. פעם זה בגלל עבודות הרכבת הקלה בשבת, פעם זה בגלל חוק הגיוס, פעם זה בגלל שרצו לבנות גשר להולכי רגל בתל אביב, והפעם הכי קטנונית הייתה כי רצו למנות אישה שלא באה לו טוב בעין לתפקיד נציבת שירות המדינה. נחשו מה, מיכל עבאדי בויאנג'ו, שם שרובנו לא מכירים או זוכרים, מצאה עבודה טובה יותר למרות שהיא הייתה המועמדת המועדפת על ראש הממשלה נתניהו. בקיצור, ליצמן וחבריו יודעים שהם יכולים לכופף את הממשלה (כל ממשלה) כדי לקבל את מה שהם רוצים. המצביעים שלהם בטח מרוצים.

אלא שבמהלך משבר הקורונה הקלישאה הזאת התפוצצה לכולנו בפרצוף. ההתנהלות הבעייתית, בלשון המעטה, של ליצמן לאורך כל שלבי המשבר פגעה בכולנו - אבל בראש ובראשונה היא פגעה בציבור שלו. אפשר לסובב את זה הפוך. הוא כביכול נלחם עבור המצביעים שלו כשהוא ניסה לדחות את הגזרות הציבוריות לאחרי חגיגות הפורים. הוא חשב על הציבור החרדי כשהוא התעקש להחריג את בתי הכנסת והמקוואות מההנחיות נגד התקהלות. אלא שאם הוא באמת היה חושב עליהם, הוא היה דואג קודם כל לסגור את מוקדי ההדבקה העיקריים של הקהילה שלו. זאת שעכשיו הפכה למוקד ההתפרצות המרכזי של ישראל.

לא מדובר באיזה צדיק יהודי שמגיעות לו הנחות על כך שהוא הגיע עם כוונות טובות, פשוט כי הוא לא כזה. מדובר בפוליטיקאי ציני, שניסה לכופף את ההנחיות של אנשי המקצוע במערכת הבריאות בלי לחשוב בכלל על ההשלכות. ושיהיה ברור, הסבירו לו את ההשלכות. כל אדם שלישי בבני ברק כרגע נדבק בקורונה - והאחריות על כך היא קודם כל של האיש שנתן לתושבי העיר את ההיתר להמשיך להתקהל.

בנוסף לכל אלה מדובר בחשוד בפלילים שהמשטרה המליצה על הגשת שני כתבי אישום נגדו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. בין השאר, זו דרך משפטית מכובסת להסביר שהוא חשוד שהוא ניסה לעזור לפדופילית. והנה, אחרי שכבר הזכרנו כמעט את כל הסיבות שבגללן אסור לאיש הזה להיות עוד רגע אחד במשרד הבריאות בזמן משבר הבריאות הגדול ביותר בתולדות המדינה, כבוד השר נדבק בקורונה (נאחל לו כמובן ברכת רפואה שלמה) - וכך גילינו על הדרך שאין לכבוד השר מחשב או אינטרנט בבית ואפילו לא סמארטפון. האיש שאמור לנהל את המערכה החשובה הזאת מנותק מהעולם באופן בלתי נתפס. מדובר במחדל מביש במיוחד לסטארט אפ ניישן שאנחנו מתיימרים להיות.

שר הבריאות, יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
איך הוא עדיין שם? שר הבריאות יעקב ליצמן במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, 12 במרץ 2020/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90
לא מדובר באיזה צדיק יהודי שמגיעות לו הנחות על כך שהוא הגיע עם כוונות טובות, פשוט כי הוא לא כזה. מדובר בפוליטיקאי ציני, שניסה לכופף את ההנחיות של אנשי המקצוע במערכת הבריאות בלי לחשוב בכלל על ההשלכות

ועכשיו מגיע הפרסום של חדשות 12 לפיו השר המשיך להתפלל בבית של חסיד גור, כמו גם בבית הכנסת המקומי, ובכך עבר על כל הנחיות הריחוק החברתי שנקבעו על ידי המשרד שלו עצמו. לפי החשד שעלה בכתבה, השר הפסיק להגיע לתפילות כשחשד שהוא חולה. אם זה נכון, מדובר בסוג מופרע של טרור ביולוגי. מדהים שטויזר עצמה לא נכחה בכלל באולפן בזמן שהכתבה הכל כך נפיצה שלה שודרה, בעיקר כי היא תפקדה כילד שצועק "המלך עירום" אחרי שבועות ארוכים בהם המלך לא רק מסתובב בינינו בעירום, הוא גם משתין עלינו. מהמקפצה.

חשוב לציין שוב שהשר מכחיש בתוקף את כל הפרסום, וטוען כי מדובר בלחצים מצד גורמים פוליטיים שמנסים לפגוע בו. אך העובדה שהשב"כ לא קיבל את פרטי הטלפון של השר ורעייתו לצורך איכון, כמו התגובות הלא מופתעות של בכירי משרד הבריאות שסיפרו על הזלזול המופגן שלו בהנחיות לאורך כל התקופה, מתחברים שוב לאותה נקודה. בין אם הפרסום מדויק או לא - כל יום שליצמן ממשיך לכהן כשר הבריאות היא סכנה למדינה.

ומצד שני, מי יפטר אותו? האדם שנאשם בשלושה תיקים פליליים (ועוד שני תיקי חקירה בדרך)? יש בכלל איזה תנאי סף להיות שר בממשלה? האם צריך להיות איזשהו קשר בין התפקיד לבין האדם? במשרד המשפטים יושב אדם שחתום על המשפט האנרכיסטי: "לא את כל פסקי הדין הניתנים על ידי בית משפט חייבים לכבד". במשרד התרבות יושבת אחת הנשים הכי פחות תרבותיות בתולדות כנסת ישראל. ולא שכחנו כמובן את יו"ר הכנסת היוצא, יולי אדלשטיין "הממלכתי" שהחליט פשוט להשתין בקשת על פסיקת בג"ץ.

יש מי שיגידו שזה לא הזמן להחליף את שר הבריאות כי אנחנו באמצע משבר בריאותי. ההפך הוא הנכון. בזמן שכולנו נפגעים כלכלית ונפשית מתקופת הבידוד שנכפתה עלינו, נציגי הציבור לא יכולים להיות פטורים מההנחיות. באוטונומיה הסינית של הונג קונג, עם מספר תושבים דומה לישראל אבל על שטח הרבה יותר צפוף - נבלמה המגפה כמעט לחלוטין, עם 4 מתים בסך הכל. העובדה שכל אזרחי המדינה פעלו בהתאם להנחיות הריחוק החברתי, כמו גם שכל אזרחי המדינה עטו על עצמם מסכות כירורגית - קשורה כנראה לעובדה שגם מושלת הונג קונג, קארי לאם, הסתובבה בפומבי עם מסכה כזאת עליה. אבל לא, לא ברור מי איפר אותה או עיצב לה את השיער. כשהנהגת המדינה מהווה דוגמה, קל יותר לצפות לצייתנות מהאזרחים. השר ליצמן לעולם לא ילבש בגד שתפורים בו יחד צמר ופשתן, כי ככה כתוב בתורה - אבל לעבור על חוקי מדינה זה כבר סיפור אחר לגמרי מבחינתו, לכאורה. קצת אירוני להיזכר בדיעבד בתמונות של שתי ניידות משטרה רודפות באמוק אחרי מישהו שסך הכל רכב על אופניים בפארק, בגלל צו שעליו חתום אותו ליצמן.

המשמעויות הציבוריות להתנהגות של ליצמן עלולות להיות קטלניות, תרתי משמע. וכל מי שמשתף איתו פעולה הוא שותף לפשע. העובדה שבני גנץ והמיניונים שלו מסכימים לתת לדרעק הזה יד, היא הוכחה שההחלטה שלהם לזחול לממשלת נתניהו היא בגידה בקונספט שלפיו הם שמים את "ישראל לפני הכל". מי ששם את ישראל לפני הכל דואג לבריאות של אזרחי ישראל, ובהתנהלות שלו, בני גנץ עושה בדיוק את ההפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully