וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב דורשת: פטור למוסדות התרבות מארנונה ל-3 חודשים

3.4.2020 / 9:52

שרת התרבות לשרי האוצר והפנים: העניקו למוסדות התרבות פטור מארנונה. תאריכי הפצה חדשים ל"אינדיאנה ג'ונס" וסרטי מארוול, ושבועיים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, השחקן טוביה צפיר החלים והוא חש בטוב. כל העדכונים השוטפים על הטלטלה בעולם התרבות לאור התפשטות הקורונה

טוביה צפיר

יום שבת, 09:42: תאריכים חדשים לשלל להיטים

לוח ההפצות ההוליוודי ממשיך לחוות טלטלות בעקבות משבר הקורונה. בסוף השבוע, הודיעו אולפני דיסני על שלל תזוזות בלוח שלהם, בראשן בכל הקשור לסרטי מארוול. "האלמנה השחורה", שהיה אמור לצאת בעוד חודש, נדחה כרגע לשישה בנובמבר בשנה הבאה, מה שהוביל לאפקט דינמו. "The Eternals" נדחה בעקבות כך לפברואר 2021, "Shang-Chi" למאי 2021, "ד"ר סטריינג' 2" לנובמבר 2021 והפרק החדש בעלילות "ת'ור" לפברואר 2022. "הפנתר השחור 2", מצידו, נשאר בינתיים בתאריך המקורי - מאי 2022. כמו כן, נקבע תאריך הפצה ל"קפטן מארוול 2" - יולי 2022. כל זה, כמובן, נתון לשינויים.

נוסף לכך, הודיעו דיסני כי "ארטמיס פאול", העיבוד של קנת' בראנה לספרי ההרפתקאות והפנטזיה של אואן קולפר, ידלג על המסך הגדול ויעלה ישירות לשירות הסטרימינג דיסני פלוס. המעניין הוא ש"נשמה" של פיקסאר נשאר כרגע בתאריך המקורי שלו, ומתוכנן להגיע לאולמות באמצע יוני. בקרוב נגלה אם זו אופטימיות יתר.

מי שלא ייצאו בתאריכים המקורים הם "The French Dispatch" של ווס אנדרסון, שבסוף השבוע פורסם על דחייתו מיולי הקרוב לאמצע אוקטובר, ו"אינדיאנה ג'ונס 5", שאפילו במאי עדיין אין לו, שנדחה בשלב זה מיולי 2021 ליולי 2022.

האלמנה השחורה. פורום פילם,
נתראה בסתיו. מתוך "האלמנה השחורה"/פורום פילם

יום שישי, 13:04 - שרת התרבות לשר האוצר ושר הפנים: העניקו למוסדות התרבות פטור מארנונה ל-3 חודשים

פרסום ראשון: שרת התרבות והספורט מירי רגב פנתה אתמול (חמישי) לשר האוצר משה כחלון ולשר הפנים אריה דרעי בבקשה להעניק סיוע דחוף למוסדות התרבות באמצעות מתן פטור מתשלום ארנונה לתקופה של שלושה חודשים - ממרץ ועד למאי. זאת במטרה לצמצם את ההוצאות שלהם ולסייע להם להתאושש ולשוב לפעילות בחלוף המשבר. בכך מבקשת השרה רגב להחיל על מוסדות התרבות את אותו הפטור מארנונה הניתן לעסקים.

"משבר הקורונה מעמיד את עולם התרבות, גופי התרבות מהתחומים המגוונים, היוצרים ואנשי התרבות במצב אותו לא הכירו מעולם גם בתקופות משבר אחרות כמו מלחמה או מבצע צבאי", ציינה השרה רגב במכתבה, "בעבר, לא הייתה סגירה מוחלטת של הפעילות התרבותית, כמו גם אובדן מוחלט של מקור פרנסה לקהלים כה רחבים כמו במשבר הנוכחי. חוסר הוודאות לגבי משך המשבר וההשלכות לגבי היום שאחרי, איך תהיה החזרה לחיים הרגילים ואיך ינהג הקהל בכול הנוגע לחזרה למפגשים וכניסה למקומות סגורים, מציבה בפנינו כמדינה אתגר גדול. המשימה היא לשמור על תשתית תרבותית שהינה חיונית לחברה בריאה ופורחת".

איתמר גורביץ, מנהל פורום מוסדות התרבות, ברך על הצעד של השרה רגב ומנכ"ל משרדה. "פנינו לפני שבוע למנכ"ל המשרד, בבקשה להחיל את הפטור מארנונה הניתן לעסקים גם למוסדות התרבות", אמר גורביץ' לוואלה! תרבות, "מוסדות התרבות לא רשומים כעסקים, לכן הם כאילו לא היו פטורים. מאחר והמוסדות סגורים, האפשרות היחידה להקל עליהם הוא בפטור מארנונה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

יום שישי, 9:52 - השחקן טוביה צפיר החלים מהקורונה

שבועיים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, השחקן טוביה צפיר החלים. בהודעה רשמית שמסרו נציגיו הבוקר (שישי) נאמר: "אנו שמחים להודיע כי טוביה קיבל לפני זמן קצר הודעה כי הוא נקי מוירוס הקורונה. טוביה חש בטוב ומודה מקרב ליבו לכל הדואגים והמתעניינים".

בשעות הצהריים, פרסם צפיר סרטון בו עידכן על מצבו והודה למי שדרשו בשלומו. "התבשרתי הבוקר בשורה מאוד משמחת - גם בדיקת הקורונה השנייה שלי יצאה שלילית, ואוטוטו אקבל מכתב שחרור", אמר הכוכב הוותיק. "אני כבר עשרים שנה סבא טוביה לא רק של שמונת נכדיי, אלא של המדינה, והיו ילדים שדאגו מאוד וחשבו שסבא טוביה לא ישרוד את זה. לשמחתי הגדולה, זה מאחוריי. אני אוהב אתכם ואמשיך לשמח אתכם. ניפגש רק בשמחות".

טוביה צפיר. צילום מסך מהסרטון של טוביה צפיר, צילום מסך
רק בריאות. טוביה צפיר/צילום מסך, צילום מסך מהסרטון של טוביה צפיר

כזכור, לפני שבועיים נודע כי השחקן והקומיקאי הוותיק נדבק בנגיף בשישה במרץ. כיוון שבימים לאחר מכן הופיע בהצגה "גבעת חלפון אינה עונה" בתיאטרון הבימה, כל צוות ההצגה נכנס לבידוד בעקבותיו.

לאחר הבשורה הזו, צפיר צילם את עצמו במסר מרגיע בו אמר "כולם רוצים לדעת מה שלומי. אז הנה, אתם רואים, אני פה, במצב רוח טוב, נראה טוב, מרגיש טוב, הרבה יותר טוב. ואני מקווה שבמהרה בימינו אני אצא מזה ונחזור להופיע על הבמות ובטלוויזיה, לשמח ולבדר אתכם". חלק מן המשאלה כבר התגשמה, ועכשיו אפשר לאחל שבקרוב נחזור לראותו על הבמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully