וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמש שקעה: המוזיקאי ביל ווית'רס ("Ain't No Sunshine") הלך לעולמו

3.4.2020 / 17:52

המוזיקאי האגדי, שפרש כבר באמצע שנות השמונים אך הותיר אחריו שלל להיטים נצחיים, הלך לעולמו בגיל 81 כתוצאה מסיבוכי לב. "המוזיקה שלו תהיה שייכת לכולם לנצח", מסרה משפחתו

ביל ווית'רס. GettyImages
ביל ווית'רס באחת מהופעותיו הציבוריו האחרונות והנדירות, לפני כחודשיים/GettyImages

המוזיקאי ביל ווית'רס הלך לעולמו, והוא בן 81. הזמר והיוצר מת מסיבוכי לב - כך לפי הודעה של משפחתו שפורסמה בתקשורת האמריקאית. "אהובנו הלך מאיתנו. הוא היה אדם שדיבר בכנות לאנשים וחיבר ביניהם. המוזיקה שלו לעד תהיה שייכת לכולם. בזמנים קשים אלה, אנחנו מתפללים שהמוזיקה שלו תציע נחמה ובידור", מסרה המשפחה.

ווית'רס, שנולד בווירג'ינה, סבל מגמגום בילדותו ושירת תשע שנים בחיל הים לפני שהחל בקריירה המוזיקלית שלו. הוא עבר לקליפורניה ב-1967 והתפרנס בתחילה מייצור אסלות. את אלבום הבכורה הראשון שלו הוציא ב-1971, ומשם והלאה היה חתום על שלל להיטים נצחיים, בהם "Ain't No Sunshine" ו"Lovely Day". המומנטום שהיה לו בשנות השבעים נעצר בשלהי העשור. את האלבום האחרון שלו באותה תקופה הוציא ב-1978, ועברו לא פחות משבע שנים עד שהוציא אלבום נוסף - שנכשל מסחרית, מה שהוביל לפרישתו המוקדמת. ב-2009 יצא עליו סרט תיעודי, "Still Bill", שניסה לתאר גם את הסיבות לפרישתו.

למרות כל זה, מורשתו של ווית'רס לא נעלמה, והיא חלק בלתי נפרד מן התרבות האמריקאית שירו "Lean on Me", למשל, כיכב בשני טקסי השבעה נשיאותיים - של ביל קלינטון ושל ברק אובמה. "Just The Two of Us" חודש בידי וויל סמית' בשלהי שנות התשעים והיה להיט ענק. כמו כן, נוסף לשלושת פרסי הגראמי בהם זכה, הוא צורף להיכל התהילה של הרוקנרול לפני חמש שנים. המוזיקה שלו נכללה בפסקולים רבים וממשיכה לשמש השראה למוזיקאים עכשוויים, למשל מייקל קיוונוקה.

כיאה למעמדו של ווית'רס, עם היוודע דבר מותו התמלאה הרשת הספדים. "הקול שלך והשירים שלך העניקו לנו אהבה, תקווה וכוח. הנשמה שלי תמיד היתה ותמיד תהיה מלאה במוזיקה שלך", כתב לני קרביץ. "אני מאוד עצוב, זה אובדן גדול", הוסיף בריאן ווילסון. "נוח על משכבך בשלום מאסטרו. איזו מורשת", ספד לין מנואל-מירדנה. "הוא היה הגדול מכולם. הוא כתב כמה מהשירים הגדולים בכל הזמנים. הלב שלי כואב", התייפח צ'אנס דה ראפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully