וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים דרמטיים ברשת 13: יעקב אילון ו"הדו"ח היומי" יורדות מהאוויר

5.4.2020 / 18:13

הנהלת רשת 13 הודיעה על צעדי קיצוץ דרמטיים, במסגרתם יירדו מהאוויר ארבע תכניות - "חדשות היום עם אלי ומירי", "מהדורת חמש" בהגשת יעקב אילון,"הדו"ח היומי" בהגשת יעל בר זוהר וקובי מחט והתכנית "מאסט". כתבי ומגישי חדשות 13 נערכים למאבק בצעדים אלו

יעקב אילון ערוץ 13. רשת 13, צילום מסך
יורד מהאוויר: יעקב אילון במהדורת חמש של חדשות 13/צילום מסך, רשת 13

הנהלת רשת 13 הודיעה על צעדי קיצוץ דרמטיים, במסגרתם יירדו מהאוויר ארבע תכניות, שתיים מהן של חדשות 13 - "חדשות היום עם אלי ומירי" בהגשת אלי אילדיס ומירי נבו המשודרת מדי יום ב-16:00 ועלתה רק בפברואר ו"מהדורת חמש" בהגשת יעקב אילון המשודרת מדי יום ב-17:00 ועלתה בינואר 2019. בנוסף יירדו שתי תכניות של רשת: "הדו"ח היומי" בהגשת יעל בר זוהר וקובי מחט והתכנית "מאסט" המשודרת בלילה בהגשת שי לי שינדלר ועמית קוטלר. כך החליט מנכ"ל הערוץ אבי בן טל, לאחר שבעלי הערוץ לן בלווטניק סרב להמשיך להעביר כספים להפעלת הערוץ, על פי פרסומים בתקשורת. הקשיים בערוץ החלו עוד לפני משבר הקורונה.

מספר כתבי ומגישי חדשות 13 כתבו בחשבונות הטוויטר שלהם הודעה משותפת: "לאחרונה התבשרנו בערוצים לא רשמיים על כוונת "רשת" לקצץ חצי מחברת החדשות של ערוץ 13. מעבר לפגיעה הקשה במאות משפחות, בעיצומו של משבר הקורונה, אנחנו חוששים שמהלך כזה יוביל לחיסולה של החברה כגוף עיתונאי חזק ותחרותי - דווקא במצב חירום, שבו סיקור המגפה נדרש לציבור עוד יותר מתמיד. מהיכרותנו עם נדב טופולסקי ואבי בן טל, אין לנו ספק שלא זו כוונתם. לכן נשמח להיכנס עמם לדיאלוג כן ורציני בראשות ועד העובדים, מתוך נכונות לפשרות ומתוך ראיית טובת הערוץ לטווח הארוך. לא נאפשר את חיסול חדשות 13. המשמעות של קיצוץ 50 אחוזים מהחברה היא חיסול החברה. בימים בו לחברה יש משמעות חיונית במיוחד נדמה לנו שהמינימום הנדרש הוא שהנהלת החברה תיכנס למו"מ עם ועד העובדים, כפי שנעשה בכל משבר בעבר, כדי לייצר ביחד תוכנית סבירה שתשאיר את חברת החדשות שרירית וחזקה".

"אנחנו קוראים לבעלי המניות - לן בלווטניק ואודי אנג'ל, יו"ר הדירקטוריון, נדב טופולסקי ומנכ"ל רשת, אבי בן טל, לשתף את הכתבים, התחקירנים, המפיקים, הצלמים וכל האנשים שנמצאים ממש עכשיו בבתי החולים ובאולפנים בכוונותיהם. עד עתה בעלי המניות הוכיחו מחוייבות בלתי ניתנת לערעור לעתיד החברה ואנחנו בטוחים שגם בשעה של משבר כזה, הם יוכיחו שכולנו באותה סירה".

כתב חדשות 13 מתן חודורוב הגיב להודעה על הורדת ארבע התכניות: "שום תכנית עוד לא ירדה מהאוויר וכעיתונאים נפעל בכל האמצעים שברשותנו כדי שכך זה יישאר. מי שחושב שהדרך לחזק את הערוץ היא להחריב שתי רצועות אקטואליה יומיות (ומי יודע מה עוד) - יגלה שאנחנו יותר נחושים מכפי שאולי העריך. לא נאפשר לאיש לחסל את חדשות 13, לא בבת אחת ולא בשיטת הסלמי".

אלי אילדיס מירי נבו ערוץ 13. רשת 13, צילום מסך
אלי אילדיס ומירי נבו/צילום מסך, רשת 13

מנכ"ל רשת, אבי בן טל מסר: "בלית ברירה רשת החלה בביצוע שורת צעדי התייעלות מהותיים ולא פשוטים במטרה לשמור על חוסנה כגוף תקשורת עצמאי ומוביל. אנו נפעל בכל החזיתות בכדי לשמר את רשת 13, את עובדיה, את ספקיה ושותפיה, בטח ובטח בתקופה שחשיבותה כחברת טלוויזיה וכחברת חדשות הופכת קריטית עבור הציבור כולו. אנו מקווים כי שותפינו לדרך יקבלו בהבנה את העובדה שנאלצנו, בלית ברירה, לדחות חלק מהתשלומים כמו גם את הקפאתן של חלק מההפקות שתוכננו. ימים טרופים אלה מייצרים מציאות שבה נדרשת אחריות לאומית - של רשת 13 וחדשות 13 כלפי ציבור צופי הטלוויזיה, עבור עובדיה וספקיה וככה ננהג, אך מדובר גם באחריות שצריכה להילקח על ידי המדינה כלפי ערוצי הטלוויזיה המסחרית שנמצאים במצב בלתי אפשרי שכן מחד הרייטינג ושיעורי הצפייה גבוהים ביותר אולם מאידך, ההכנסות ירדו בלמעלה מ-60% בכל ערב שידור. אני יחד עם הנהלת רשת 13 נחושים לצלוח את המשבר הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully