וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן בריאן דנהי ("רמבו: משחק הדמים", "קוקון") מת בגיל 81

16.4.2020 / 21:34

מותו של שחקן: השחקן האמריקאי בריאן דנהי הלך לעולמו אתמול בגיל 81. דנהי זכה בשני פרסי טוני על משחקו בהצגות "מותו של סוכן" ו"מסע אל תוך הלילה". הוא פרץ לתודעה בסרטים "רמבו: משחק הדמים" ושיחק בין השאר גם בסרט "קוקון" ובסדרה "הרשימה השחורה"

השחקן בריאן דנהי ז"ל. Creative Commons
השחקן בריאן דנהי ז"ל/Creative Commons

השחקן האמריקאי זוכה שני פרסי הטוני בריאן דנהי הלך לעולמו אתמול (רביעי) במוות טבעי בגיל 81.

דנהי נולד בקונטיקט, ארצות הברית, בשנת 1938. הוא שירת בחיל הנחתים האמריקאי במשך ארבע שנים. למרות שטען בראיונות שהשתתף במלחמת וייטנאם, מאוחר יותר הוכחשו טענותיו והוא הודה כי לא אמר אמת לגבי שירותו הצבאי. לאחר השיחרור למד באוניברסיטת קולומביה בה הוציא תואר בתיאטרון והמשיך ללימודי דרמה באוניברסיטת ייל.

דנהי זכה בשני פרסי טוני, הראשון בשנת 1999 על משחקו במחזה "מותו של סוכן" שכתב ארתור מילר, בתור סוכן המכירות וילי לומן, והשני ב-2003 על תפקידו במחזה "מסע אל תוך הלילה" של יוג'ין או'ניל בדמותו של ג'יימס טירון. בנוסף שיחק בתפקיד הראשי במחזה "משפט הקופים".

בקולנוע הופיע לראשונה בשנת 1977 בקומדיית הספורט "חצי קשוח". הוא פרץ לתודעה ב-1982 כששיחק בסרט הראשון בסדרת סרטי רמבו, שנקרא "רמבו: משחק הדמים", בדמותו של השריף וויל טיסייל. בנוסף שיחק בין השאר בסרטים "זאב לבן", "קוקון", "תעלול קטלני", "משפט הנשרים", "בחזקת חף מפשע" ו"רומיאו וג'ולייט" ובסרט "רצח מוצדק" לצד אל פצ'ינו ורוברט דה נירו בהפקת אבי לרנר ובועז דוידזון. בנוסף, דיבב בסרט האנימציה "רטטוי".

בטלוויזיה שיחק בין השאר בעיבוד למחזה שבו השתתף, "מותו של סוכן", ועל התפקיד זכה בפרס גלובוס הזהב ופרס גילדת שחקני המסך, ובסדרה "הרשימה השחורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully