וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הביקורת: נתניהו יענה לשאלות עיתונאים בתדרוכי הקורונה

21.4.2020 / 11:38

לאחר שארגון העיתונאים ו-3 ראשי חברות החדשות בטלוויזיה כתבו מכתב, שבו מחו על כך שנתניהו לא מזמן עיתונאים לתדרוכי הקורונה ולא עונה לשאלותיהם, הודיעה הדוברת שלו לארגון העיתונאים כי הוחלט לפתוח את התדרוכים לשאלות עיתונאים החל מאחת ההצהרות הבאות

צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

(בסרטון: התדרוך האחרון של נתניהו בנושא הקורונה)

על רקע הביקורת שלפיה ראש הממשלה נתניהו לא מזמן עיתונאים לתדרוכים בנושא משבר הקורונה ולא עונה לשאלותיהם, החליט ראש הממשלה לזמן מעתה עיתונאים לתדרוכים. דוברת ראש הממשלה, שיר כהן, ציינה כי פתיחת ההצהרות לשאלות עיתונאים נבחנה בחיוב בתקופה האחרונה, והוחלט ליישם את ההחלטה החל מאחת ההצהרות הבאות "וזאת תוך ניסיון להתגבר על כל האתגרים שמציבה הקורונה בקשר לאיסור על התקהלות וכדי לשמור על בריאותם וביטחונם של הדוברים והעיתונאים", כלשון הדוברת.

דבריה של דוברת ראש הממשלה נמסרו בעקבות יוזמת "העמותה לדמוקרטיה מתקדמת", שפנתה בשבת לשלושת ראשי חברות החדשות - מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו ומנהל החדשות בתאגיד ברוך שי, וכן פנתה העמותה לארגון העיתונאים. לאחר מכן, נשלח מכתב לנתניהו מיו"ר הארגון יאיר טרצ'יצקי ואחראית חופש העיתונות ענת סרגוסטי ביחד עם שלושת ראשי חברות החדשות, ובו נכתב: "עיתונאים הם משרתי ציבור. הצהרות לציבור הן חשובות ככל שיש בהן מידע בעל חשיבות ועניין לציבור, אבל אי אפשר להמעיט בחשיבות שיתוף העיתונות והעיתונאים במהלך הפומבי הזה ולאפשר להם לשאול שאלות. זו פרקטיקה מקובלת, ידועה, נהוגה בכל המדינות הדמוקרטיות, וקשה להפריז בחשיבותה".

מאז פרוץ משבר הקורונה נושא נתניהו הצהרות ובהן מידע לאזרחים בנוגע לתקנות, למצב המגיפה בארץ ולמגבלות חדשות. עם זאת, הוא לא מזמן עיתונאים לאותן הצהרות ולא מאפשר להם לשאול שאלות אותו או בכירים אחרים שנמצאים בתדרוכים, בשונה ממה שקורה במדינות אחרות בעולם. "כמו במדינות אחרות, אפשר גם כאן לייצר מנגנון שיאפשר לעיתונאים ממגוון כלי התקשורת להציג שאלות לראש הממשלה לפי תור, או במגבלות זמן, או כל מנגנון שוויוני אחר", מסרו בארגון העיתונאים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו לתקשורת בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 18 באפריל 2020. קובי גדעון/לע"מ, GettyImages
יהיו עיתונאים. נתניהו/GettyImages, קובי גדעון/לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully