וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה נגד רשת 13 ואייל גולן הגיעה בשידור חי לתכנית של אברי גלעד

עשרות בני אדם הגיעו להפגין הבוקר נגד משרדי רשת 13 בתל אביב במחאה על החלטת הערוץ לשדר את מופעו של אייל גולן בערב יום העצמאות. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "אייל גולן - לא הגאווה הלאומית שלי". חלק מהמפגינים אף נעמדו מאחורי אברי גלעד בשידור חי בעת תוכניתו

רשת 13

עשרות בני אדם הגיעו היום (ראשון) להפגין מול משרדי רשת 13, במחאה על החלטתה להעביר בשידור חי הופעה של אייל גולן בערב יום העצמאות. המפגינים, שהגיעו ביוזמת איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, נשאו שלטים שעליהם נכתב: "רשת 13 ואייל גולן - יום א' ניצול מיני, יום ב' גיבור לאומי", "יום העצמאות לניצול מיני - רק בערוץ 13", "אייל גולן - לא הגאווה הלאומית שלי". במהלך תוכנית הבוקר של אברי גלעד וטלי מץ, ששודרה בשידור חי, עמדו המפגינות והמפגינים מאחורי המנחים. "יש לנו את העמדות שלנו אבל אנחנו לא יכולים להביע אותן כאן בבמה הזו", אמר אברי גלעד בהתייחסו למחאה.

כאמור, החלטת "רשת 13" לשדר בערב יום העצמאות מופע של אייל גולן מעוררת סערה. כאלפיים איש כבר התלוננו על המופע הצפוי בפני נציג פניות הציבור של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ודרשו לבטל אותו. אורלי וילנאי וגיא מרוז, אשר חתומים על התחקיר בנושא פרשת הקטינות ואייל גולן, הביעו מחאה נגד הערוץ שבו הם עובדים בשיחה עם וואלה! תרבות: "עד לרגע זה אנחנו מתקשים להאמין שערוץ 13, הבית שבו אנחנו משדרים יותר מ-12 שנים, עתיד לשדר בערב יום העצמאות את הופעתו של אייל גולן כמשדר מרכזי. אנחנו לא כועסים, זה בכלל לא המנדט שלנו, אנחנו רק מרגישים את התחושה הזאת שמגיעה אחרי שחוטפים בעיטה בבטן. זכותם של קברניטי רשת לשדר כמובן מה שהם רוצים, זה ערוץ שלהם, אבל הרי הם היו מי שנלחמו לצדנו בבית המשפט על הזכות לשדר את התחקיר המקיף שערכנו על אייל גולן וחבורתו, תחקיר שפתח תיבת פנדורה ואחרי שש שנות השתקה חשף חומרי חקירה ועובדות מצמררות על מה שעשו הזמר המפורסם וחבורתו לצעירות חסרות ישע".

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, מסרה: "זו חרפה שערוץ 13 נותן במה במשדר החגיגי של יום העצמאות לאייל גולן. לא פלא שגולן אומר שהוא רואה את עצמו ראוי להדלקת משואה - החברים שלו בערוץ 13, ובערוץ 12, ובעוד יותר מדי מקומות אומרים לו את זה בלי הפסקה. לזה אמרנו לא, וכמו שהראינו בימים האחרונים - מאחורינו יש ציבור גדול של ישראליות וישראלים שמסרב לראות בניצול מיני גאווה לאומית".

שתי בחורות שהגישו תביעה אזרחית לבית משפט נגד אייל גולן בטענה לניצול מיני מצדו אמרו בשבוע שעבר לוואלה! תרבות כי הן "מזועזעות ומאוכזבות" מהחלטת רשת 13 להעניק לזמר במה טלוויזיונית בערב יום העצמאות. הזעם מופנה בעיקר כלפי רשת 13 בעיקר משום שאותו ערוץ קיים תחקיר גדול על פרשת הקטינות שבה היה מעורב גולן, ובו נחשפו עדויות חדשות. אחת הבחורות אמרה כי היא חשה ש"תקעו סכין" בגב שלה.

הפגנה נגד רשת 13 ואייל גולן. ליאור כהן,
הבוקר - הפגנה נגד רשת 13/ליאור כהן

במקביל התקיימה הפגנה של כמה עשרות בני אדם מול בניין העירייה בחיפה נגד הופעתו של הזמר אייל גולן שקיבלה חסות עירונית. ראשת העיר חיפה עינת קליש רותם ספגה כאמור ביקורת רבה לאחר שהודיעה ביום חמישי האחרון כי העירייה מבטלת את מופעי הזיקוקים "לטובת סיוע לניצולי שואה", ובמקביל תיתן חסות למופע יום העצמאות שישודר מחיפה ובו ישתתף הזמר. על פי הפרסומים מדובר בסכום של כמאה אלף שקלים.

המפגינים נשאו שלטים שעל חלק מהם היו טקסטים מעדויות של נערות כנגד אייל גולן, וכן כאלה עם כיתוב בנוסח "עוד פעם הזנאי הזה", "עונש תנכי לאנס סדרתי, אייל גולן לכלא", "צדק לנפגעות אייל גולן". בין המפגינים היו עתליה שיינפלד ממרכז הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית ויעל שנער, חברת מועצת העיר מסיעת הירוקים. המפגינים והמפגינות הפנו אצבע מאשימה כלפי ראשת העיר: "הצבעתי לה ואני מאוכזבת שממנה יוצאת כזו החלטה. יש כנראה נשים שלא מבינות", אמרה אחת המפגינות. אחד המפגינים הוריד לחצי התורן את דגלי העיר והמדינה המתנוססים דרך קבע בחזית בניין העירייה. הכניסה הראשית של הבניין נחסמה. ראשת העיר לא יצאה אל המפגינות.

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, מסרה לוואלה !NEWS: "אייל גולן, שתחקירים שונים שנבדקו היטב הצביעו באופן המפורש ביותר שניצל נערות - מעריצות שאוהבות את המוזיקה שלו - כדי לספק את הצרכים המיניים והמגלומניים שלו, שנתן לאוטו שבו הוא הסיע מעריצות את הכינוי הדוחה והמשפיל "פות-מוביל", ממשיך לזכות לאותות כבוד ציבוריים ומימון ציבורי. איזה כבוד צריך להעניק למי שאפשר לאבא שלו לשכב עם קטינות שרצו להתקרב לאליל שלהן, בזמן שהוא בחדר השני? אות "יקיר הזמר העברי" בכנסת ישראל, יקיר העיר רחובות ואינספור הופעות במימון ציבורי כולם פעולות שיוצרות מסר מחריד לילדות ולנערות שגדלות כאן, מסר שניצול מיני והשפלת נשים ונערות הם לגיטימיים, שזה 'בקטנה'. מסר שאנחנו פות ולא בנות אדם. זה מסר שמגיע מהכנסת, הממשלה והרשויות המקומיות של כולנו, והמסר הזה חייב להיפסק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully