וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט הישראלי "אסיה" זכה בשלושה פרסים בפסטיבל טרייבקה

30.4.2020 / 7:14

סרט הביכורים של רותי פריבר סחף את פסטיבל טרייבקה, שהתקיים השנה בצורה וירטואלית. הוא קטף את הפרסים לבמאית, לצלמת ולשחקנית הראשית (שירה האס). "מחכים להפגיש אותו עם הקהל ברגע שייפתחו בתי הקולנוע", מסרו מפיקיו

משבר הקורונה לא עצר את פסטיבל טרייבקה הניו יורקי, שהתקיים בשבוע האחרון בצורה וירטואלית והסתיים בצורה זו עם כל הטקסים הרגילים, כולל חלוקת הפרסים. במהלך ההכרזה שהתקיימה הלילה, התגלה כי אחד המנצחים הגדולים הוא הסרט הישראלי "אסיה", שקטף לא פחות משלושה פרסים.

מדובר בסרטה העלילתי הארוך הראשון של רותי פריבר, שלפי התקציר שלו מציג סיפור על אם ובתה, שההרמוניה ביניהן מתערערת כשהבת מודיעה על כוונתה לאבד את בתוליה. הסרט קטף את הפרס המיוחד על שם נורה אפרון, שניתן מדי שנה לבמאית המממשת את חזונה של הקולנוענית המנוחה. נוסף לכך, הוא זכה גם בפרס הצילום בתחרות הבינלאומית הודות לעבודתה של דניאלה נוביץ; ובפרס השחקנית הראשית בתחרות הבינלאומית הודות לתצוגת המשחק של שירה האס, המככבת בו, וממשיכה את המומנטום המטורף שלה מהחודש האחרון, בו היא כובשת שערים עולמיים בזכות תפקידה ב"המורדת".

בתגובה לזכייתה, מסרה פריבר: "'אסיה' זה סרט שמדבר על אימהות, אהבה וחמלה. בתקופה הזו, כשכולנו כל כך כמהים לקרבה אנושית, הסרט מצליח לגעת בליבם של צופים ברחבי העולם וזה מבחינתי הישג אדיר. פרס נורה אפרון נועד לבמאיות פורצות דרך. לצערי, כמעט כל מי שמגיעה לעמדת הבימוי היא כיום פורצת דרך. בשנה האחרונה לא הייתה ולו אישה אחת מועמדת בקטגוריית הבימוי של פרסי אופיר. משמעות ההצלחה הזו תאפשר, כך אני מקווה, לבמאיות נוספות להמשיך ולפרוץ דרך".

קטע מהסרט "אסיה". באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים,
כל הכבוד. מתוך "אסיה"/באדיבות בתי קולנוע לב וגם סרטים

אורית זמיר ויואב רועה, שהפיקו את הסרט, הוסיפו "אנו שמחים ומודים על כך שהשופטים הבינלאומיים זיהו את היופי והחמלה האוניברסליים שבסרט, ומצפים להפגיש את 'אסיה' עם הקהל הישראלי, ברגע שתתאפשר התכנסות בבתי קולנוע".

את הפרס הראשי בתחרות העלילתית קטף "מותר לאהוב", סרט נעורים קווירי שיעלה בנטפליקס כבר בסוף השבוע הקרוב. בתחרות הבינלאומית זכה הסרט הפולני "The Hater".

רותי פריבר. ברק ברינקר,
""כל מי שמביימת היא פורצת דרך". רותי פריבר/ברק ברינקר
  • עוד באותו נושא:
  • שירה האס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully