וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי והפייטן שייך מואיז'ו הלך לעולמו בגיל 83

30.4.2020 / 14:08

משה אטיאס, המוכר בשם הבמה "שייך מואיז'ו", הלך לעולמו בגיל 83. חשב לאחד מחשובי הזמרים והפייטנים המרוקאים. קובי אוז ספד לו: "הערצתי אותו, הוא היה אמיץ, דעתן, אמן מחאה ממדרגה ראשונה". אריה דרעי: "קידם את מעמדה של יהדות המזרח"

שייך מואיז'ו. יוטיוב, צילום מסך
מגדולי הפייטנים. שייך מואיז'ו/צילום מסך, יוטיוב

המוזיקאי, הזמר והפייטן היהודי-מרוקאי משה אטיאס, המוכר בשם הבמה "שייך מואיז'ו", הלך לעולמו בגיל 83. שייך מואיז'ו נחשב לאחד מחשובי הזמרים והפייטנים המרוקאים. הוא הקליט מעל 800 שירים שעוסקים בצדיקי מרוקו וגם בחיי היום יום. את רוב שיריו שר במרוקאית, וחלקם גם בעברית. בשנת 1981 הקליט בצרפת 12 שעות של שירה קלאסית אלג'ירית עם תזמורת רשות השידור של רדיו אלג'יר. נכון לשנת 2006, הוציא מואיז'ו 104 תקליטים אשר נמכרו במאות אלפי עותקים. בנובמבר 2011 הופיע לראשונה עם התזמורת האנדלוסית הישראלית. לפני מספר חודשים עבר אירוע מוחי, ממנו לא התאושש.

המוזיקאי קובי אוז ספד לו בעמוד הפייסבוק שלו: "הערצתי אותו, הוא היה אמיץ, דעתן, לא פוליטיקלי קורקט, לא הסכמתי איתו בהכל אבל הוא אמן מחאה ממדרגה ראשונה. מוזיקאי-על, זמר מרתק. בעברית המרוקאית ובמרוקאית המרוקאית שלו טווה קורים של אהבה, צחוק ובוז. לפני שנתיים טיפקס הקדישה לו מחרוזת במופע החגיגי של "נשיקה לדוד" באשדוד ובאלבום הראשון שלנו ביצענו את השיר שהוא היה מזוהה איתו "אני אוהב אותך." אמן גדול, תהיה מנוחתך עדן".

שר הפנים ויו"ר ש"ס, אריה דרעי, ספד לו אף הוא: "שייך מואיז'ו היה משורר ייחודי בתחומו ותרם תרומה משמעותית להמשך מסורת השירה והפיוט המיוחדת של יהדות המזרח. הוא רתם את כשרונותיו האמנותיים לקידום מעמדם של יהדות המזרח בכלל ויהדות מרוקו בפרט. מתוך אמונה בצורך לרומם את קרן יהדות המזרח, תמך וחיזק את תנועת ש"ס מיום הקמתה. אני חב לו אישית הכרת תודה עמוקה על תמיכתו החמה בי לאורך כל הדרך, בשירים מיוחדים שחיבר ושר, שביטאו אהדה גדולה לדרך שהובלתי והכל מתוך זקיפות קומה ופיוטים מרגשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully