וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "בקרוב יחזרו לשגרה סטים של צילומים, בהמשך גם מופעים קטנים"

3.5.2020 / 14:58

שרת התרבות אמרה בשיחה עם כתבים כי גובשו הבנות עם משרדי האוצר והבריאות, שלפיהן יחודשו החזרות בתיאטרון ובמחול, כמו גם צילומי סדרות וסרטים. "אני רוצה להחזיר בקרוב גם מופעים קטנים. לא מול קהל של 500-600 איש". רגב לוואלה! תרבות: "איאבק להעלאת הפיצויים לאמנים"

שרת התרבות מירי רגב בשיחה עם כתבים באמצעות אפליקציית "זום" על הצעדים שינקטו על ידי משרד התרבות עבור תעשיית התרבות בעקבות משבר הקורונה/אפליקציית זום

שרת התרבות מירי רגב אמרה היום (ראשון) כי עולם התרבות נערך לחזור לשגרה. בשיחה עם כתבים דרך אפליקציית "זום" הבהירה רגב כי משרד התרבות מנהל שיחות רבות עם משרדי האוצר והבריאות. "הגענו להבנות שלפיהן יחודשו כל החזרות והאודישנים בתיאטרון, מחול ובתי ספר לאמנויות - תוך שמירה על ריחוק פיזי. הבשורה הגדולה היא החזרת סטים של צילומים. בנוסף יחזרו לפעילות גם הספריות הציבוריות, ואנחנו נפעל כדי שיעמדו בתקן של תו הסגול של משרד הבריאות. ב-17 במאי יוחזרו לשגרה גם המוזיאונים ואתרי המורשת אם מאפשרים חזרה של חתונות ומסעדות, אני רוצה להחזיר גם מופעים קטנים. לא נחזור לקהל של 500-600 איש, אבל החזרת מופעים קטנים זה צעד חשוב בחזרה לשגרה. אני מקווה שההבנת האלו יאושרו".

השרה הוסיפה ואמרה כי תעשיית התרבות משלמת מחיר כבד בגלל משבר הקורונה ונדרש פתרון ייחודי לעשרות האלפים שעובדים בה. "נקטנו במספר צעדים: מנענו קריסה של הגופים הנתמכים על ידינו. נתנו מקדמות של 50 אחוז ללא דוחות ביצוע לפני פסח. בימים הקרובים תאושר מקדמה של חמישים אחוז וזה נותן אוויר לנשמה. אף משרד ממשלתי לא הצליח להחריג כפי שאנו הצלחנו. בנוסף, אישרנו זכאות להחזר הוצאות לכל הגופים הנתמכים, למשל הפסטיבלים שהיו אמורים להתקיים בפסח - פסטיבל ישראל, פסטיבל חיפה ועוד - הם יקבלו את החזר ההוצאות למרות שהפעילות לא הבשילה. הכרנו בפעילות דיגיטלית כפעילות נתמכת בכל דבר, לדוגמא הבימה או תזמורת מזרח ומערב שעושים פעילות ברשת מקבלים החזר כאילו זה פעילות לכל דבר. בנוסף קבענו עם משרד המשפטים שנתמוך במוסדות התרבות לפי תנאי הסף של 2019 ולא 2020. והצלחנו לתת פטור מארנונה למוסדות התרבות".

רגב סיפרה עוד כי משרדה הקים קרן מיוחדת לאמנים במצוקה שיש בה כרגע שלושה מיליון שקלים. אמנים יוכלו להגיש בקשת תמיכה: "אני מעריכה שבין 200-300 אמנים יהנו ממנה, וכל אחד יהנה מ-10 עד 20 אלף שקל". לדבריה, הוקמה גם ועדה שמטרתה לגבש מתווה למתן פיצויים לגופים הנתמכים.

מירי רגב בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
"בין 200 ל-300 אמנים ייהנו מכספי הקרן". מירי רגב/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

בעוד שבישראל בתכנית הסיוע הכלכלית למשק לא נכללו צעדים ייעודיים לתמיכה בתרבות, במדינות אחרות מקבלת התרבות סיוע ממשלתי משמעותי בשעת משבר הקורונה. כך, למשל, באוסטריה קרן לביטוח סוציאלי לאמנים העניקה 1,000 יורו בשלב הראשון לאמנים על אובדן הכנסות. הסיוע שהכרזת עליו כעת לאמנים במצוקה הוא כמובן ראוי אבל בהיקף קטן מאוד - יסייע לדבריך רק ל-200-300 מתוך עשרות אלפי אמנים. במידה ופותחים את אולמות הקולנוע והתיאטרון בתפוסה חלקית, איך אפשר לוודא ששכר האמנים לא ייפגע? מי יסבסד את אובדן ההכנסות למוסדות התרבות?

"הנוסחה שפועלים לפיה יוסי (שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות - ש"ב) ביחד עם משרד האוצר והחשב הכללי נותנת מענה לאותם מוסדות תרבות שהאולם שלהן לא יהיה מלא וההכנסות שלהם לא יהיו כפי שהם רגילים וכפי שהיו ב-2019. בנוסחה שלנו ניתן מענה גם לסוגייה הזאת. אני אומרת חד וחלק - לא מספיק ה-200 מיליון שקלים מתוך הקרן של ה-80 מיליארד שקלים, ואני מתכוונת להיאבק על זה שיעלו את התקציב לעולם התרבות, משום שהוא נפגע מאוד מכיוון שהוא תלוי-קהל מאוד ואנחנו לא יודעים מתי קהל יתחיל למלא את האולמות. נצטרך לפצות אותם".

היום (ראשון) נודע כי משרד האוצר הכין מתווה לחזרה לשגרה לפיו ישראל תשוב לשגרה כמעט מלאה בתוך כחודש וחצי. על פי המתווה, ב-17 במאי ישובו לפעילות מוזיאונים ומוסדות תרבות (משרד האוצר לא פרט אילו מוסדות תרבות), וב-31 במאי ישובו לפעילות אולמות אירועים, בתי קולנוע ותיאטראות. ההצעה כפופה להגבלות התקהלות מסויימות ולאישור הממשלה.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully