וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכת פרס ספיר לספרות 2019: אילנה ברנשטיין על ספרה "מחר ניסע ללונה פארק"

3.5.2020 / 20:15

לסופרת יוענקו 150 אלף שקלים, ספרה יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ושפה זרה נוספת. מנימוקי ועדת השיפוט: "זהו מסמך חברתי חשוב ובה-בעת מופע של כתיבה חשופה, ישירה וחזקה". הטקס של מפעל הפיס התקיים השנה ללא קהל בשל משבר הקורונה

אילנה ברנשטיין. יח"צ,
"השפה של ברנשטיין מגיעה לקצות מצבי הנפש ומתבוננת במבט מפוכח, גם אם לעיתים קרקסי, במצוקות הקיום היומיומי". הסופרת אילנה ברנשטיין/יח"צ

הספר "מחר ניסע ללונה פארק" (כנרת זמורה-ביתן, דביר) שכתבה הסופרת, המחזאית ועורכת הספרות אילנה ברנשטיין זכה בפרס ספיר לספרות לשנת 2019. לברנשטיין יוענקו 150 אלף שקלים, ספרה יתורגם וייצא לאור בשפה הערבית ושפה זרה נוספת על פי בחירתה. טקס פרס ספיר של מפעל הפיס התקיים השנה ללא קהל בשל משבר הקורונה, כשהמתמודדים צפו בו מהבית.

ברנשטיין ניצחה את שאר המועמדים הסופיים לפרס: יערה שחורי על ספרה "שנות העשרים" (כתר), מיכל בן נפתלי על ספרה "בגד מאש" (כתר), דרור משעני על ספרו "שלוש" (הוצאת אחוזת בית), ואילת שמיר על ספרה "נטל ההוכחה" (עם עובד).

מיכאל אלוני מנחה את טקס פרס ספיר לספרות לשנת 2019. יח"צ,
מיכאל אלוני מנחה את טקס פרס ספיר לספרות לשנת 2019/יח"צ

בראשות ועדת השופטים של פרס ספיר לספרות השנה עמדה אסתר דומיניסיני, והועדה כללה את פרופ' רחל אלבק גדרון, ד"ר רוני הלפרן, ענת סרגוסטי, עיינה ארדל, רפאל בלולו ופרופ' ורד לב כנען. מנימוקי ועדת השיפוט: "הספר מתאר בגוף ראשון את מצוקת הקיום של אם חד הורית לשני ילדים קטנים, במציאות חומרית ונפשית קשה מנשוא. הנרטיב האינטנסיבי מציע אפשרות מרתקת לבחון מחדש את מושג האמהות דרך חוויות של עזובה, פגיעות, בדידות ושגעון. השפה של ברנשטיין מגיעה לקצות מצבי הנפש ומתבוננת במבט מפוכח, גם אם לעיתים קרקסי, במצוקות הקיום היומיומי. זהו מסמך חברתי חשוב ובה-בעת מופע של כתיבה חשופה, ישירה וחזקה. פרוצה, כפי שפרוצים החיים".

הזוכה בפרס ספר הביכורים לשנת 2019 הוא ארנון איתיאל על ספרו "אפרת דמשק אפרת" הזוכה יקבל מענק בסך של 40 אלף ש"ח. מפעל הפיס ירכוש מהדורה בת 500 ספרים מספרי חמשת הסופרים שנבחרו במסגרת הרשימה הקצרה ומזוכה פרס הביכורים ויעניק אותם לספריות ציבוריות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully