וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעות ובתי הקולנוע יחזרו עד אמצע יוני, מוזיאונים - ב-17 במאי

4.5.2020 / 22:08

הממשלה אישרה היום שורת הקלות בהגבלות לעולם התרבות הנוצרו על רקע משבר הקורונה: חזרות במוסדות התרבות יתקיימו עוד השבוע, ב-17 במאי יחזרו לפעילות מוזיאונים וגלריות, ועד אמצע יוני ישובו לפעילות מופעים בנוכחות קהל שבין 50 ל-100 ויפתחו בתי הקולנוע

שרת התרבות מירי רגב בשיחה עם כתבים באמצעות אפליקציית "זום" על הצעדים שינקטו על ידי משרד התרבות עבור תעשיית התרבות בעקבות משבר הקורונה/אפליקציית זום

שרת התרבות מירי רגב הציגה (שני) במסיבת העיתונאים שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו שורת הקלות בהגבלות לעולם התרבות הנוצרו על רקע משבר הקורונה. השרה הודיעה כי הממשלה אישרה היום את פתיחת הספריות הציבוריות, כולל ספריות לליקויי ראייה. קיום חזרות ואודישנים במוסדות התרבות - תיאטרון, מחול, מוזיקה וכו' - יתאפשרו עוד במהלך שבוע זה, תחת הגבלות משרד הבריאות עם תו הסגול ייחודי. סוכם גם על החזרת צילומים להפקות סרטים וסדרות. בנוסף, בתי הספר לאמנויות ישובו כבר השבוע לפעילות הדרגתית כחלק מהמתווה של החזרה לשגרה ועל פי הנחיות משרד הבריאות.

עוד נמסר כי בישיבת הממשלה סוכם שב-17 במאי יחזרו לפעילות מוזיאונים וגלריות, ועד אמצע יוני ישובו לפעילות מופעים בנוכחות קהל שבין 50 ל-100 או יותר, על פי מצב התחלואה, וכן פתיחת בתי הקולנוע וההיכלים. בתשובה לשאלת וואלה! תרבות מתי צפויות לשוב ההצגות, השיבה דוברת משרד התרבות כי בשלב זה אין לכך תאריך יעד.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה דרך זום אתמול, נשאלה השרה רגב על ידי וואלה! תרבות: במידה ופותחים את אולמות הקולנוע והתיאטרון בתפוסה חלקית, איך אפשר לוודא ששכר האמנים לא ייפגע? מי יסבסד את אובדן ההכנסות למוסדות התרבות? "הנוסחה שפועלים לפיה יוסי (שרעבי, מנכ"ל משרד התרבות - ש"ב) ביחד עם משרד האוצר והחשב הכללי נותנת מענה לאותם מוסדות תרבות שהאולם שלהן לא יהיה מלא וההכנסות שלהם לא יהיו כפי שהם רגילים וכפי שהיו ב-2019", אמרה השרה רגב. "בנוסחה שלנו ניתן מענה גם לסוגייה הזאת. אני אומרת חד וחלק - לא מספיק ה-200 מיליון שקלים מתוך הקרן של ה-80 מיליארד שקלים, ואני מתכוונת להיאבק על זה שיעלו את התקציב לעולם התרבות, משום שהוא נפגע מאוד מכיוון שהוא תלוי-קהל מאוד ואנחנו לא יודעים מתי קהל יתחיל למלא את האולמות. נצטרך לפצות אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully