וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפיק המוזיקלי הישראלי האגדי סולו יורמן הלך לעולמו בגיל 73

9.5.2020 / 11:26

סולו יורמן, מפיק שבשנות השמונים היה אחראי להצלחתם הגדולה של אריק סיני, גלי עטרי, מאיר בנאי, ובשנות התשעים גילה את טל גורדון והחברים של נטשה, הלך לעולמו בגיל 73

המפיק המוזיקלי הישראלי סולו יורמן. באדיבות המשפחה
אחראי לקלאסיקות ישראליות. סולו יורמן ב-1989/באדיבות המשפחה

המפיק הישראלי סולו יורמן הלך לעולמו בגיל 73 עקב מחלה קשה. יורמן שימש כמנהל אמנותי ומפיק מוזיקלי שהשיק הצלחות ענק של אמנים בשנות השמונים בישראל, בראשם אריק סיני, גלי עטרי, מאיר בנאי והחברים של נטשה. בשנות השמונים שיתף פעולה עם טל גורדון, עמה אף היה בזוגיות במשך מעל עשרים שנים, ולשניים בת משותפת.

יורמן נולד ב-1947 בטימישוארה, רומניה, ועלה כילד עם משפחתו לישראל. החל משנות השבעים ועד שנות האלפיים החל לעבוד בהפקת מופעי מוזיקה ובידור, בהם של יוסי בנאי, חוה אלברשטיין, גידי גוב, רבקה מיכאלי, דודו טופז, ישראל גוריון, מני פאר ורבים אחרים. במקביל החל לעבוד על ג'ינגלים פרסומיים וכן היה אחראי על הפקת המעברונים המוזיקליים של תחנת הרדיו קול השלום. באותה תחנה שיתף יורמן פעולה עם יהודה ברקן בתוכנית המתיחות שלו, שהובילה גם למסך הגדול בסרט "חייך, אכלת אותה".

במסגרת עבודתו כמפיק מוזיקלי ומנהל אישי היה יורמן מעורב ביצירת כמה מהאלבומים הקלאסיים בתולדות המוזיקה הישראלית, בהם "בציר טוב" של אילן וירצברג ושמעון גלבץ, "גשם" של מאיר בנאי, אלבומי הבכורה של יעל לוי והחברים של נטשה, אלבומיה של גלי עטרי בשנות השמונים, שכללו להיטים כ"אין לי ארץ אחרת", "הכל עומד במקום" ו"מקיץ אל החלום"; "מחזיק מעמד" של יצחק קלפטר, "הפנים והשמות" של דני רובס, שיתוף הפעולה בין נושאי המגבעת לצביקה פיק ורבים אחרים.

בעשור הקודם התגייסו רבים מחבריו של יורמן האמנים לסייע לו במופע גיוס תרומות עקב מצב כלכלי קשה. בשנים האחרונות סבל ממחלה קשה שלבסוף הכריעה אותו. יורמן הותיר אחריו ארבע בנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully