וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוב דילן ספד לליטל ריצ'רד: "זה כאילו חלק מהחיים שלך איננו"

9.5.2020 / 17:06

ליטל ריצ'רד, שהיה מחלוצי הרוקנ'רול ואחראי על להיטים כמו "טוטי פרוטי" ו"לונג טול סאלי", מת בסוף השבוע בגיל 87. בוב דילן, שהושפע עמוקות מהמוזיקאי פורץ הדרך, ספד לו: "הוא היה הכוכב הזורח שלי והאור המנחה שלי"

עדכון אחרון: יום א', 10:00

ליטל ריצ'רד. AP
פרץ דרך. ליטל ריצ'רד/AP

ליטל ריצ'רד (ריצ'רד הקטן), מהאבות המייסדים של הרוקנרול, הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 87. הפסנתרן והזמר, שהיה מפורסם בגנדרנות ובטווסיות שלו, יצר שורה של להיטי ענק החל משנת 1956, כולל "Tutti Frutti", "Long Tall Sally", "Good Golly Miss Molly" ואחרים.

"אני כל כך אבל", ספד לו המוזיקאי האגדי בוב דילן. "הוא היה הכוכב הזורח שלי והאור המנחה שלי כשהייתי ילד קטן. הוא היה רוח מקורית שהניעה אותי לעשות את כל מה שאעשה. ניגנתי איתו בכמה הופעות באירופה בתחילת שנות התשעים ויצא לנו לבלות הרבה בחדר ההלבשה. הוא תמיד היה אדיב, נדיב וצנוע. ועדיין פיצוץ של פרפורמר ומוזיקאי ועדיין אפשר היה ללמוד ממנו המון. ברור שהוא יחיה לנצח, אבל זה כאילו חלק מהחיים שלך איננו".

ליטל ריצ'רד (במקור ריצ'רד פנימן) נולד במייקון, ג'ורג'יה, ב-1932. הוא גדל במשפחה דתית לאב שהיה מטיף בכנסייה האדבנטיסטית, ואת הכשרתו המוזיקלית עשה בכנסייה. את ההשראה ממוזיקת הגוספל שגדל עמה תיעל אל המוזיקה שיצר בעצמו, שהייתה חילונית בהרבה ומילותיה טעונות מיניות. אף שהיה שחור, הצלחתו הענקית חצתה את גבולות הגזע והפכה את הרוקנ'רול לז'אנר הפופולרי בקרב כל בני הנוער באותה תקופה, לבנים כשחורים, מה שתרם לסיום ההפרדה הגזעית. בנגינת הפסנתר התזזיתית ובשירה שלו שאופיינה בזעקות בגרון ניחר, הוא התווה את הדרך לכל מה שבא אחרי כן, בכלל זאת למוזיקאים כמו הביטלס (שחידשו כמה משיריו, כולל "Long Tall Sally"), הרולינג סטונס, ג'ימי הנדריקס, אלטון ג'ון, פרינס ורבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully