וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו צחקנו על דקל וקנין מקדיש שיר לעבריין. כולנו חלק מחפלה של צביעות

בן בירון בראודה

12.5.2020 / 7:34

אנחנו בחרנו להפוך קריקטורה של נער בן 14 לכוכב הרגע ועכשיו אנחנו גם מצפים ממנו שילמד ללכת לבד לפי קודים מוסריים? נראה שאנחנו משקרים לעצמנו. מדובר בנער שהפך ליחידת בידור של הרבה אנשים כאשר מראש היה ברור שלא בטוח עד כמה הוא משתתף בבדיחה

צילום: שי מכלוף, בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

כמו כל עם ישראל גם אני התאהבתי בסרטוני הברכות הוויראלים של הנער דקל וקנין. "אוהב, דקל וקנין" הפך לאחד המשפטים הכי חרושים בקבוצות הווטסאפ שלי (סוג של "ביוש", מודל 2020) והלהיט "סוף עונה" מלווה אותי כבר שבועות באוזניות בזמן הליכות בטווח המאה מטרים המותרים. כאשר שמעתי שדקל וקנין, כנראה כוכב הרשת הכי בולט של עידן הקורונה, הסתבך בפרשה לצד אנשי "העולם התחתון", מיהרתי כמו כולם לחפש את הסרטון שרץ בקבוצות הווטסאפ כדי לשפוט בעצמי, והאמת? אחרי צפייה ראשונה, שנייה וגם שלישית אני יכול לומר בוודאות - כולנו לוקחים כאן חלק בחפלה של צביעות.

אם הצלחתם לברוח מהפרשה עד היום, אסביר שמדובר בסרטון קצר בו נראה וקנין (בן 14) יושב בחפלה ליד קבוצה של אנשי עולם תחתון מצפון הארץ, בראשם שמוליק הרוש, ומבצע שירי קריוקי לבקשתם. אותו הרוש רוצה להעביר דרך וקנין מסר ליריבו המר, העבריין מיכאל מור, שמרצה בימים אלה עונש מאסר. הוא לוחש באוזנו ומשלם לו כדי להקדיש את השיר "אתה לא אמין" של נטלי פרץ למיכאל מור. "אתה לא אמין ואין לך מילה, אתה לא אותו הגבר שהיה בהתחלה", שר הנער הצעיר לקול תשואות הגברים שסביבו בעוד הרוש דוחף לו שטרות לתוך החולצה. מור בתגובה כבר הספיק להכתיב פוסט מתאו בבית הסוהר בו איים במרומז על הרוש ("אני משתחרר בקרוב", נכתב שם) בעוד אל וקנין התייחס כאל "טמבל בן 14".

אני לא מקנא בווקנין ובמקורביו שבמקום לחגוג עוד חיקוי מדובר ב"ארץ נהדרת" ולעבוד על הלהיט הבא שלו, בוודאי מנהלים שיחות עם משטרת ישראל וכתבי פלילים כמו גיא פלג ואלי לוי, כדי לוודא שהם לא נמצאים בסכנה. מצד שני - הכתובת הייתה על הקיר ואנחנו, האנשים שהעבירו אחד לשני סרטונים של וקנין מברך אנשים ב"מזל טוב יא תחת", מחכה "להרים" עם עובדי הפאב הגאה "שפגאט", משתמש בסלנג של חיילים בסוף מסלול או סתם מעשן סיגריה כחלק מפארודיה על סרטון מפורסם בטיק-טוק, צריכים להיות הראשונים לדעת. כן, מדובר בילד בן 14 שהפך ליחידת בידור של הרבה מאוד צעירים ומבוגרים בישראל כאשר מראש היה ברור שלא בטוח עד כמה הוא משתתף בבדיחה. אין ספק שוקנין הוא נער צעיר ומוכשר, הכריזמה שלו מדברת בעד עצמה - חיקוי ב"ארץ" וחוזה ב"ליאם הפקות" הם לא עניין של מה בכך - והשיר "סוף עונה" (ע"ע "יום גשום") הוא באמת הברקה, אבל באותה מידה לכולנו צריך היה להיות ברור שוקנין הוא קצת חיית שעשועים שמבדרת אותנו בעוד המבוגרים שמאחורי הקלעים עושים עליו קופה.

לא במקרה הציבו במערכון האחרון בכיכובו ב"ארץ נהדרת" את וקנין בתכנית "אינטימי" עם רפי רשף, סיטואציה ספק מופרכת (נכון לעכשיו) שנועדה להראות את הניתוק של וקנין מהדברים שהוא עושה. מספיק לראות סרטון ברכה רנדומלי אחד בעמוד האינסטגרם שלו כדי להבין שברוב מוחלט של המקרים לוקנין אין מושג ירוק מה הוא אומר, חלק מהבדיחה היא המתיקות והמסירות בה הוא מקריא בדיחות פנימיות של כל מיני חבר'ה שהעבירו לו טקסט מוכן. כן, הסגיר הוא תמיד שלו ("אוהב, דקל וקנין") אבל לטובת כל השאר הוא מתנהג כמו מארח בפרק של "ווסטוורלד" ופשוט ממלא אחר הוראות. אנחנו בחרנו להפוך קריקטורה של נער בן 14 לכוכב הרגע ועכשיו אנחנו גם מצפים ממנו שילמד ללכת לבד לפי קודים מוסריים? נראה שאנחנו משקרים לעצמנו.

דקל וקנין. אינסטגרם, צילום מסך
מוכשר. דקל וקנין/צילום מסך, אינסטגרם

בשונה מהדור הקודם של הצעירים שהתגלו ברשתות החברתיות כמו בן זיני וטיילור מלכוב (שנפרדו לאחרונה), קווין רובין או קים אור אזולאי, דקל וקנין ומי שמנהל אותו לא באמת פעל לפי תכניות כוכבות מסודרת, אין כאן ניהול של משרד ניהול אמנים והמטרה של המשפחה שלו היא לעשות את הרווח המהיר ביותר בזמן הקצר ביותר. האם צריך לתת להם להדליק משואה ביום העצמאות הבא? בוודאי שלא, מצד שני - אנחנו לא יכולים לבוא אליהם בטענות בזמן שאפילו כוכבים גדולים יותר מהזמר הים תיכוני, כמו עומר אדם, מי שבניהול שלו מושקעים מאות אלפי שקלים, הצטלם לא פעם בחברת עבריינים כמו אסי ועקנין והרב ברלנד (אחד בתחילת דרכו והשני ממש לאחרונה), שלא לדבר על תחילת הדרך שלו בריאליטי באותה פרשה פלילית בה הייתה מעורבת גם מרגול.

היה היה עידן בו כוכבי הילדים שלנו ניסו להעביר מסרים חינוכיים למי שצופה בהם, בדור שלי זה קרה עם מיכל ינאי שהייתה לגיבורה הראשונה של ערוץ הילדים ושידרה תדמית צחה כשלג. קודם לכן זה היה עם הנערים והנערות של "לא כולל שירות" שניסו תמיד לשמור על הכללים ולא חסרות דוגמאות נוספות. העידן הזה כאמור נגמר, היום הילדים שלכם צופים בילדים כמותם דרך הטלפון, התיווך של המנהלים המקצועיים, אלה שמכתיבים מה לומר ואיך להתנהג מעניין אותם כמו פייסבוק (כלומר, ממש לא) והשאיפה היא אחת ויחידה - להפוך לוויראלים ולעשות מזה כסף. הגיע הזמן שנסתכל למציאות בפנים ולא ננסה להלביש עליהם ערכים שכבר מזמן לא רלוונטיים בעולם החדש שלהם.

ומה לגבי אותו שמוליק הרוש שמצולם ליד וקנין בסרטון? האם יש כאן חצייה של קווים אדומים? כאשר מדובר באנשים אותם המשטרה מאשימה במעשים פליליים כמו סחיטה באיומים ואלימות, קשה להתרגש כאשר הם לא שומרים על כללי האתיקה. לעולם העברייני יש קודים משלו ואם מישהו כאן היה צריך לעשות סטופ ולעצור את וקנין מלקחת חלק בסרטון, זה היה חייב להיות ההורים שלו. האם הפרשה הזאת תפגע בקריירה של הכוכב העולה? ייתכן שכן, כנראה מאוד שלא והעיקר? בשורות טובות.

  • עוד באותו נושא:
  • דקל וקנין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully