וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמות המופעים ייפתחו מ-14 ביוני - עם שני כיסאות בין אדם לאדם

12.5.2020 / 9:17

שרת התרבות מירי רגב הודיעה כי משרדה סיכם עם משרד הבריאות על פתיחת התיאטראות, האולמות והיכל התרבות בהדרגה בפני הקהל ב-14 ביוני. הושבת הקהל תתבצע תוך שמירה של שני כיסאות בין אדם לאדם. הבימה: "מקווים שהממשלה תסבסד את התיאטראות שיפסידו הכנסות כך"

שרת התרבות מירי רגב בשיחה עם כתבים באמצעות אפליקציית "זום" על הצעדים שינקטו על ידי משרד התרבות עבור תעשיית התרבות בעקבות משבר הקורונה/אפליקציית זום

שרת התרבות מירי רגב הודיעה כי ב-14 ביוני ייפתחו התיאטראות, אולמות הקולנוע והיכלי התרבות בהדרגה בפני הקהל. משרד התרבות ומשרד הבריאות סיכמו כי הושבת הקהל באולם תתבצע תוך שמירה על מרחק של שני כסאות בין אדם לאדם ותתאפשר תפוסת קהל בהתאם לגודל האולם. כל ההחלטות הללו יתקבלו בכפוף לאישור בתקנות לשעת חירום ובהתאם לנתוני התחלואה בנגיף.

רגב מסרה: "אני שמחה לבשר על חזרת הקהל לאולמות התרבות באופן הדרגתי החל ממחצית יוני. זוהי בשורה של ממש למוסדות התרבות, לאמניות ולאמנים, שניזוקו קשות ממשבר הקורונה, כמו גם מענה ישיר לצמאון של הקהל הישראלי לפקוד את אולמות התרבות וליהנות באורח ישיר מהעושר התרבותי שלנו כחלק מהחזרה ההדרגתית לשגרה. אני ממשיכה לפעול בכל דרך כדי שהיוצרים והיוצרות ישובו לפעילות מלאה בהקדם האפשרי. פתיחתם של האולמות לקהל היא שלב הכרחי במתן מענה של ממש למצוקתם של האמנים שלנו, להבראת הכלכלה, לצמאונו של הקהל הישראלי ולחידושה של היצירה הישראלית".

שרת התרבות והספורט, מירי רגב במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה 4 במאי 2020. -, אתר רשמי
"בשורה של ממש". מירי רגב/אתר רשמי, -

תיאטרון הבימה מסר בתגובה: "אנו מקווים שייפתחו שערי התיאטרון הלאומי הבימה לתכולה של לפחות 60 אחוז מגודל האולם, אחרת לא יהיה מי שישלם את ההפסדים הכספיים העצומים שיגרמו מהצגות בתפוסה כפי שהוצעה על ידי משרד התרבות. אנחנו מקווים שממשלת ישראל תסבסד את הבימה ואת כל מוסדות התרבות בגין הפסד הכנסה עצמית".

מפורום מוסדות תרבות ואמנות בישראל נמסר בתגובה: "נכון לרגע זה אין מתווה לחזרת מוסדות התרבות לפעילות. הצהרת השרה, בדומה להצהרות קודמות שניתנו, יוצרת מצג שווא כאילו יש מתווה מסודר לחזרת מוסדות התרבות לפעילות. לצערנו, אין שום תכנית אמיתית מאחורי ההצהרה הזאת. אין דרך לקיים מופעים כשנדרשים לשמור על מרחק שני מטר בין השחקנים והנגנים וללבוש מסיכות, ובעיקר אין דרך כלכלית לפתיחת האולמות והמוזיאונים בתפוסה חלקית עם מגבלות שרובן אינן ניתנות לביצוע. אנו מצרים על כך ששרת התרבות מפיחה תקוות שווא בקרב 150,000 עובדי מוסדות התרבות והאמנים הזקוקים למתווה אמיתי שיאפשר להם לחזור לעבודה. אירוע המחאה של מוסדות התרבות שיתקיים היום בשעה 12:00 בכל רחבי הארץ ימחיש זאת".

פורום היכלי התרבות בישראל מסר: "לצערנו הרב, משרד התרבות לא מביא בשורה אמיתית בנוגע לפתיחת היכלי התרבות ברחבי הארץ. לומר שהאולמות ייפתחו ב-14 ביוני זו אמירה מן הפה אל החוץ ואין לה שום מתווה מסודר ומתואם עם משרד הבריאות או עם מוסד תרבותי כזה או אחר במדינה, שלא לדבר על תמיכה כלכלית המחויבת במצב זה. אין אפשרות להיכלי התרבות בארץ, שגם כך על סף קריסה, לממן את ההפסדים של פתיחת אולמות במחצית התפוסה. על כן אנו מצהירים שהיכלי התרבות ברחבי הארץ לא ייפתחו ב- 14.6 במצב הקיים".

ארגון השחקנים שח"ם מסר: "בניגוד להודעה שהוציאה רגב, נכון לעכשיו אין כלום. אין הוראות ברורות של חזרה לשגרה. אין אסטרטגיית יציאה, אין כללים להתנהלות, אין מתווה כלכלי, ואין צו חתום. גם אם המתווה שהשרה הציעה, שכולל אולמות בתפוסה חלקית ביותר ללא יכולת מכירת כרטיסים, יאושר, ללא חבילת סיוע כלכלית שתגיע לצדו, המשמעות תהיה פיטורים של עשרות אלפי עובדים. אנו דורשים לדעת כיצד מתכוונת הממשלה לפעול כדי להחזיר מאות אלפי עובדי תחום התרבות למעגל העבודה".

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully