וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופתית, פורצת דרך - ומסוכנת: בואו נדבר על "הריקוד האחרון"

14.5.2020 / 0:00

אנטישמי או אופורטוניסט? ווינר או גבר רעיל? "ועדת תרבות", הפודקאסט החדש של וואלה! תרבות, מציג שיחה סוערת בין אבנר שביט ומאיה רונן על מייקל ג'ורדן בעקבות "הריקוד האחרון", הדוקו של נטפליקס שהפך לתופעה

מאז עלתה "הריקוד האחרון" בנטפליקס, סדרת הדוקו על מייקל ג'ורדן שברה שיאי צפייה, טיפסה לצמרת טבלאות הפופולריות של נטפליקס והפכה לשיחת הברזייה (עם מסיכות!) הקולקטיבית. כולם מדברים על הסדרה הזו, ובעיקר מתווכחים: האם הכדורסלן האגדי שעומד במרכזה היה אנטישמי או סתם אופורטוניסט? ווינר או סוציופת רעיל ומתעלל? פחדן תאב בצע או כזה שבסך הכל יישר קו עם הנורמות של זמנו?

"ועדת תרבות", הפודקאסט החדש של וואלה! תרבות, יוקדש מדי שבוע לתופעה לוהטת, וכמובן ש"הריקוד האחרון", שצמד פרקיה האחרונים ישודרו ביום שני הבא, היא תופעה שכזו. לצורך העניין, אבנר שביט מארח את מאיה רונן, עיתונאית ערוץ הספורט וכמוהו, מעריצה נלהבת של מייקל.

בין הסוגיות שעולות בשיחה: כיצד אפשר להסביר את ההצלחה המטורפת של הסדרה ומה יהיו ההשלכות שלה? מה הקשר בין ג'ורדן לדון דרייפר ולאודיסיאה של הומרוס? האם היה אנטישמי, כפי שטען חיים לווינסון במאמר מדובר ב"הארץ", ואם צריך לשפוט אותו לחומרה על חוסר הנכונות שלו להתבטא באופן פוליטי? מה הערך העיתונאי והקולנועי של הסדרה, והאם היא מעודדת גבריות רעילה באופן מסוכן? וגם: למה מייקל עשה את "ספייס ג'אם" ואיזה חולשות שלו נתגלו בסרט ההוא, ומי יככבו בגרסה הישראלית של "הריקוד האחרון"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully