וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה לרגב: בג"ץ ביטל את הבונוס שלה לאמנים על הופעות בהתנחלויות

בג"ץ ביטל את בונוס התמיכה על הופעת תאטראות, להקות מחול ותזמורות בהתנחלויות שקבעה שרת התרבות מירי רגב, וקבע שאין בסיס לטענתה כי הדבר משרת "פריפריה חברתית". האגודה לזכויות האזרח: "מקווים ששר התרבות הנכנס ידאג לשיקום החירות האמנותית של מוסדות התרבות"

שרת התרבות מירי רגב בשיחה עם כתבים באמצעות אפליקציית "זום" על הצעדים שינקטו על ידי משרד התרבות עבור תעשיית התרבות בעקבות משבר הקורונה/אפליקציית זום

בג"ץ ביטל היום (רביעי) בפסק דין את תוספת התמיכה על הופעה בהתנחלויות שקבעה השרה מירי רגב, וקבע שאין בסיס לטענת השרה כאילו מתן בונוס למוסדות תרבות שמופיעים בהתנחלויות בא לשרת "פריפריה חברתית". פסק הדין ניתן ע"י המשנה לנשיאה חנן מלצר ואליו הצטרפה הנשיאה אסתר חיות. השופט דוד מינץ נותר בדעת מיעוט.

בספטמבר 2016 הגישה האגודה לזכויות האזרח, באמצעות עורכי הדין דן יקיר ויונתן ברמן, עתירה נגד שרת התרבות מירי רגב, בעקבות "תיקוני רגב" - התיקונים שהכניסה שרת התרבות רגב למבחני התמיכה, לפיהם תאטראות, להקות מחול ותזמורות שיופיעו בהתנחלויות יקבלו בונוס וכן יוטל קנס על מוסדות תרבות שיימנעו מלהופיע בהתנחלויות. העותרת ביקשתה לבטל את התיקונים בטענה שהם פוגעים בחופש הביטוי ובחופש המצפון של אמנים, יוצרים ושחקנים, ומפלים את חלקם בשל השקפותיהם הפוליטיות. בנוסף נטען כי התיקונים אינם עולים בקנה אחד עם "חוק החרם" ועם פסק הדין של בג"ץ בעניין.

מירי רגב, אולפן וואלה! NEWS. מרץ 2017. ראובן קסטרו
"החלטת בג״ץ לפסול את התמריץ למוסדות המגיעים ליהודה ושומרון מאכזבת". שרת התרבות מירי רגב/ראובן קסטרו

היום קיבל בג"ץ את העתירה של האגודה לזכויות האזרח וביטל ברוב דעות את תוספת התמיכה למוסדות תרבות שיופיעו בהתנחלויות. בהחלטת בג"ץ נקבע כי סעיף הבונוס למופיעים בהתנחלויות יבוטל לאלתר. בפסק הדין נמנע בג"ץ מהחלטה בנוגע לקנס על הנמנעים להופיע בהתנחלויות משום שסנקציה זו לא הופעלה עד כה. בנוסף פסק בג"ץ לטובת העותרת 25 אלף שקלים הוצאות משפט.

עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח מסר בתגובה: "בחמש השנים האחרונות עמדה האגודה לזכויות האזרח על המשמר ובלמה שוב ושוב ניסיונות של שרת התרבות להטיל צנזורה על מוסדות תרבות שלא התיישרו בהתאם לאידאולוגיה של השלטון ולפגוע במימון שלהם. פסק הדין העקרוני והחשוב של בג"ץ קובע שאין בסיס לטענה של השרה רגב כאילו מתן בונוס למוסדות תרבות שמופיעים בהתנחלויות בא לשרת 'פריפריה חברתית'. עוד קבע בג"ץ שמתן הבונוס פוגע בחופש הביטוי האמנותי ובעיקרון שדורש כי הממשלה או שריה לא ינסו לבצר באמצעות 'חופש המימון', במישרין או בעקיפין, את תפיסות הגורמים הפוליטיים המרכיבים את הממשלה ולהבטיח את המשך שלטונם. זהו אקורד סיום ראוי וחשוב לכהונתה של שרת התרבות היוצאת. אנחנו מקווים ששר התרבות הנכנס ידאג לא רק לשיקום הכלכלי של מוסדות התרבות אלא גם לשיקום החירות האמנותית שלהם".

השרה רגב מסרה בתגובה: "החלטת בג"ץ הבוקר היא פינאלה מוצלח למדיניות שהובלתי במשרד התרבות והספורט לצדק תרבותי, על אפם וחמתם של אלו שנמנעו מ'לכתת רגליהם' ליהודה, שומרון והפריפריה הגאוגרפית לאורכה ורוחבה של מדינת ישראל. החלטת בג"ץ לפסול את התמריץ למוסדות המגיעים ליהודה ושומרון מאכזבת לאור העובדה שבמשך שנים תושבי יהודה ושומרון הודרו ונימנעו מהם תקציבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully