וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת רשת נאבקת בעיתונאי חדשות 13: לא יסקרו את משפט נתניהו

21.5.2020 / 18:48

מנכ"ל רשת 13 אבי בן טל ניסה לייצר שיתופי פעולה עם גופי תוכן אחרים, שישדרו עבור רשת 13 את משפט נתניהו - ובכך להדיר את עיתונאי חדשות 13 מהסיקור. עיתונאי חדשות 13 זועמים. ארגון העיתונאים: "קוראים לכל העיתונאים לא לשתף פעולה עם רשת 13. אל תגיעו להתארח אצלם"

מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים/מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים
"כתבים שמסקרים את תיקי נתניהו - כמו ברוך קרא, אביעד גליקמן, רביב דרוקר, איילה חסון, ספי עובדיה, אבישי בן חיים ועקיבא נוביק - יצפו במשפט מהבית רק בגלל נקמנות קטנונית של המנכ"ל אבי בן טל"

סערה בחדשות 13: ההנהלה בראשות המנכ"ל אבי בן טל קיבלה החלטה חסרת תקדים שלפיה עיתונאי חדשות 13 - חברת החדשות של ערוץ רשת 13 - לא ייקחו חלק בשידור משפט ראש הממשלה נתניהו ביום ראשון. הכתב נתי טוקר פרסם הערב (חמישי) ב-"דה-מארקר" כי בן טל ניסה לייצר שיתוף פעולה עם כמה גופי תוכן, ביניהם Ynet, שישדרו עבור רשת 13 את משפט נתניהו אולם הוא טרם קיבל אישור לשיתוף פעולה שכזה.

ארגון העיתונאים פרסם הודעה שבה קרא לכל העיתונאים בישראל לא לשתף פעולה עם רשת ובכך לתת יד לחיסול חדשות 13. "הנהלת רשת פועלת בצורה ביריונית ודורסנית במטרה להחליש את העובדים ולשבור את השביתה, ובין היתר היא מתכננת להביא עיתונאים מכלי תקשורת אחרים כדי למלא את מקומם של עיתונאי חברת החדשות, בין היתר לצורך סיקור משפט נתניהו. פגיעה בעיתונאי חברת החדשות היא פגיעה בכל אחד מאיתנו, העיתונאים בישראל, בין אם חברים בארגון ובין אם לא. זה הזמן לגילוי סולידריות: אנו קוראים לכולם לא לשתף פעולה עם הניסיונות של רשת 13 - לא להגיע להתארח בתוכניות האקטואליה שלה, לסרב להגיש פינות או לסייע עם כל תוכן מכל סוג שהוא, וזאת עד שהנהלת רשת תחזור בה מהכוונה לפגוע בחברת החדשות ותגיע להסכם מול הוועד והארגון. היום זה עובדי חברת חדשות 13, מחר זה אתם".

הפרשן הפוליטי רביב דרוקר מסר לוואלה! תרבות: "אני מאוד מקווה שרשת תשכיל להבין שקיצוץ של 35 אחוזים בחברת החדשות הוא פגיעה קשה ובלתי הפיכה באיכות החדשות שהחברה תספק".

גורם בכיר בחדשות 13 אמר לוואלה! תרבות: "ההחלטה של רשת מזעזעת. איך אפשר להדיר את חברת החדשות משידור חדשות מתגלגל, ועוד אחד החשובים שידענו בשנים האחרונות? כתבים שמסקרים את תיקי נתניהו - כמו ברוך קרא, אביעד גליקמן, רביב דרוקר, איילה חסון, ספי עובדיה, אבישי בן חיים ועקיבא נוביק - יצפו במשפט מהבית רק בגלל נקמנות קטנונית של המנכ"ל אבי בן טל. במהלך הזה רשת מאותתת עד כמה שולי התפקיד שהיא מייחסת לחברת החדשות בלוח השידורים של ערוץ 13 ונעשה הכל כדי למנוע מהם לחסל אותה".

רביב דרוקר המקור. רשת 13, צילום מסך
לא יסקר את משפט נתניהו? דרוקר/צילום מסך, רשת 13

ועד העובדים של עיתונאי חדשות 13 מסר: "לא ניתן להם לשבור אותנו בקלות. לא בכדי שרדנו את כל המאבקים האלה שנה אחרי שנה. לא בכדי שמרנו על עמוד שדרה עיתונאי מוצק גם כשניסו להפעיל לחצים או לגרום לנו להתקפל. יש לפנינו מאבק גדול, שנועד לשמור גם על הפרנסה של כולנו אבל גם על היכולת להמשיך לעשות עיתונות עצמאית וחזקה. אנחנו לא חוששים לשלם מחירים, ואם הם ינסו להלך עלינו אימים נפעל באופן מיידי להחרפת הצעדים. התמודדנו כבר עם הכוחות החזקים ביותר בחברה הישראלית ויכולנו להם. אם נמשיך לפעול יחד, בסולידריות ובנחישות, נוכל גם על אבי בן טל ונדב טופולסקי".

עיתונאים רבים הביעו זעם על הצעד של הנהלת רשת 13. רועי שרון, כתב התאגיד ולשעבר כתב חדשות 13, צייץ: "כתבים מכלי תקשורת שונים שמתכוונים לשבת ביום ראשון הקרוב באולפן 13 במקום כתבי הערוץ: אתם מסייעים להנהלת הערוץ לרמוס את חברת החדשות של 13 ואת עובדיה".

  • עוד באותו נושא:
  • חדשות 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully