וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הופעות יחזרו ב-14 ביוני בתפוסה של עד 500 איש ועם מסיכות

שרי התרבות והבריאות סיכמו על מתווה חזרה לשגרה של ענף התרבות מ-14 ביוני, לפיו יעלו הצגות ומופעים בתפוסה של עד 75 אחוזים ו-500 איש עם ריחוק ומסיכות וקניית כרטיסים רק באופן מקוון. מנכ"ל הבימה: "התיאטרון לא ייפתח אם לא יהיה פיצוי כספי מהאוצר על אובדן הכנסה"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

שר התרבות חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו הערב (ראשון) על מתווה לחזרה לשגרה של עולם התרבות החל מ-14 ביוני. המתווה מתייחס רק למתחמי הופעות (פתוחים וגם סגורים) עם מקומות ישיבה מסומנים ולא להופעות המתקיימות בעמידה. לפי המתווה, ניתן יהיה לקיים הצגות, סרטים ומופעים באולמות ברחבי הארץ, בתפוסה מקסימלית של 75 אחוזים. אם תפוסת 75 אחוזים משמעותה מעל 500 איש - המתווה ידרוש אישור של מנכ"ל משרד התרבות בהתייעצות עם משרד הבריאות; התנאי יהיה שמירה על ריחוק, שימוש במסיכות ושמירה על היגיינה; למופע ניתן יהיה לרכוש כרטיס באופן מקוון בלבד; כל מי שירכוש כרטיס בהזמנה אחת יוכל לשבת יחד במעין קפסולה (כינוי לקבוצה של בני משפחה או חברים שקנו ביחד כרטיס למופע שיוכלו לשבת זה ליד זה), ובין הקפסולות תהיה הפרדה של כסא אחד; במופעים לא יהיו הפסקות; תבוצע מדידת חום בכניסה למתחם; באשר לביקור במוזיאונים, סוכם כי תותר כניסה של אדם על כל 7 מ"ר, לעומת 15 מ"ר לאדם הנהוג כיום, וזאת החל מרביעי הקרוב (27 במאי).

שר התרבות והספורט חילי טרופר. אלעד מלכה,
שר התרבות חילי טרופר/אלעד מלכה

השר טרופר מסר: "אני שמח על כך שהצלחנו להזרים היום חמצן לעולם התרבות, ושבשעה טובה הוא מתעורר לחיים. מדובר בצעד משמעותי ביותר שהשגנו לאחר מאמצים מרובים יחד עם גורמים נוספים. זהו צעד ראשון וחשוב ביותר בדרך לפתרון המשבר". השר אדלשטיין הוסיף: "הגיע הזמן שאנשים יוכלו ליהנות ממופעי תרבות. אבל גם זה יוכל להימשך רק אם כל אחת ואחד מאיתנו ימלא אחר הוראות משרד הבריאות".

נעם סמל, מנכ"ל תיאטרון הבימה אמר לוואלה! תרבות: "הבימה מקדמת בברכה את המתווה שהציגו שר התרבות חילי טרופר ושר הבריאות יולי אדלשטיין, בשם השחקנים, האמנים, העובדים והקהל אנו מודים להם ומקווים שחלפו ימי הקורונה. אני מקווה ומייחל שלאחר שאפנה למנכ"ל משרד התרבות החדש ואבקש אישור ל-750 איש - אקבל אישור". סמל גילה כי הכוונה היא שההצגה הראשונה בתיאטרון הלאומי תהיה "מאמא מיה" ב-18 ביוני, ועם זאת בהמשך מסייג את דבריו: "הבימה לא תפתח את שעריה אם לא יהיה פיצוי כספי מהאוצר בגין אובדן הכנסה עצמית".

מתיאטרון הקאמרי נמסר בתגובה: "המתווה ברור כעת הרבה יותר ומעיד כי נעשו צעדים קונקרטיים לטובת עולם התרבות, אך בל נשכח כי ללא סיוע כלכלי, לא נצליח לחזור לפעילות מלאה".

מנהלת תיאטרון בית ליסין, ציפי פינס: "אני שמחה שיש מתווה להחזרת התיאטרון לפעילות. עם זאת, יש לזכור שהתיאטרון נפגע קשה בימי הקורונה ואני מקווה שנקבל בקרוב גם מתווה כלכלי, שיעזור לנו להתניע מחדש את גלגלי התיאטרון, כדי שנוכל לחזור ולהציג בפני הקהל שמחכה לנו".

עוד בוואלה!

שוקי וייס: "נפסיד השנה עשרות מיליוני שקלים, והמדינה לא עוזרת"

לכתבה המלאה
נעם סמל, לשעבר מנכ"ל הקאמרי, מקבל פרס מיוחד מטעם אמ"י על מפעל חיים בתיאטרון. ראובן קסטרו
מנכ"ל הבימה, נעם סמל/ראובן קסטרו

(עדכון, שני, 12:24) מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים הודיע כי אינו מקבל את מתווה משרד הבריאות והתרבות לחזרה לשגרה שהוצג אתמול. לטענתם הוא "נכתב ללא כל הבנה של התעשייה ומותיר רבבות ללא פרנסה". המטה הכריז על מתווה חלופי לעולם התרבות, לפיו החל מ-14 ביוני יינתן היתר גם להופעות שאינן במקומות מסומנים לקהל עד 85% מהכמות המאושרת ברישוי, וללא המגבלה עד 500 אנשים שעליה הכריז משרד הבריאות. רמי בזה, מפיק ושותף בלייב פארק ראשון לציון, מסר: "ועד הפעולה של ענף האירועים, התרבות וההפקות הפרטיות מכריז שהוא מתכוון לקבוע עובדות בשטח, ולפתוח סדרת אירועים ומופעים החל מה-14 ביוני בכל רחבי הארץ! המתווה שפורסם הינו חתונה במעמד צד אחד ולא מתואם עם בעלי המקצוע. אנו קוראים בדחיפות לגורמי הרגולציה במשרד הבריאות ולשרים אדלשטיין וטרופר להזמין אותנו לשולחן הדיונים, ולהחליט ביחד על מתווה רציונלי ומעשי. חיכינו המון זמן להקמת ממשלה חדשה, שיתפנו פעולה עם כל ההסגרים וההשבתות והגיע הזמן לשחרר ובאחריות. גם לנו יש אחריות אבל היא מבוססת מקצועיות". הזמר אליעד אמר במסיבת העיתונאים של המטה: "אני רואה בעיניים שלי כל יום נגנים קורסים. זה עלול להיגמר באסונות אישיים כבדים".

ארגון השחקנים שח"ם מסר כי הוא "מברך את שר התרבות חילי טרופר ואת שר הבריאות יולי אדלשטיין על המתווה המסתמן. אין ספק שרוח חדשה ואקטיבית נושבת במשרד התרבות עם כניסתו של השר החדש. עם זאת, ללא מתווה שיפוי כלכלי למוסדות התרבות אשר יבטיח את חזרתם של העובדים והאומנים לעבודה, מתווה זה יישאר בגדר אות מתה".

פורום מוסדות התרבות מסר בתגובה: "עולם התרבות נרגש ושמח לשוב לבמות ולמוסדות. אנו מודים לשר התרבות ח"כ חילי טרופר על טיפולו המהיר והיעיל ולשר הבריאות יולי אדלשטיין על הנכונות ושיתוף הפעולה בגיבוש מתווה ראשוני לחזרת מוסדות התרבות לפעילות. זהו מתווה מאוזן המאפשר לקהל שוחרי התרבות והאמנות לשוב לאולמות ולמוזיאונים באופן בטוח מחד, ולקיים פעילות אמנותית ברמה הגבוהה ביותר מאידך. אולם יש לזכור כי לצד גיבוש המתווה התפעולי המוצלח, יש להשלים בדחיפות גם את המתווה הכלכלי לסיוע למוסדות התרבות שנפגעו אנושות ממשבר הקורונה. שבלעדיו לא ניתן יהיה לשוב לפעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully