וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנה ויס על יאיר נתניהו: "ביקשתי שיפסיק, הוא סירב. זו הטרדה מינית"

27.5.2020 / 14:17

כתבת חדשות 12, שתובעת את בנו של ראש הממשלה לאחר שצייץ נגדה "איך היא קיבלה את תפקידה? רהוטה? לא. חכמה? לא. מעניין", אמרה בריאיון לגל"צ: "נחצה פה קו אדום. לא משנה מה אישה עושה - יבוא מישהו וירדד הכל למגדר שלה. זה לא רק פייז ניוז, זו גם הטרדה מינית"

צילום: מתוך ה-FB של The World Values Network, עריכה: ניר חן

"נחצה פה קו אדום. עומד פה על הפרק היחס לנשים. כי לא משנה מה אישה עושה וכמה היא השיגה ולאיזה מעמד היא הגיעה, יכול לבוא מישהו ולרדד הכל למגדר שלה. וזה לא קורה לפני 20 שנה, זה קורה עכשיו, בשנת 2020. זה לא רק לשון הרע, זה לא רק הכפשות, זה לא רק פייק ניוז - יש פה סוג של הטרדה מינית" - כך אמרה היום (רביעי) עיתונאית חדשות 12 דנה ויס בריאיון לגלי צה"ל. ויס צפויה להגיש ביחד עם מערכת חדשות 12 תביעת דיבה נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו לאחר שזה צייץ נגדה: "מישהו יודע איך דנה ויס קיבלה תפקיד כה בכיר בערוץ 2? רהוטה? לא. חכמה? לא. מעניין".

"אתה זוכר מקרה אחד כזה שעשו לגבר? זו מנת חלקן של נשים בלבד", הוסיפה ויס. "למה מישהו שעובד 30 שנה, שהקבלות מדברות בעד עצמן, צריך להתמודד עם העניין הזה?". המגישה והפרשנית המדינית של חדשות 12 סיפרה עוד כי ניסתה לסיים את הפרשה בדרך אחרת: "ביום ראשון פניתי לדובר המשפחה וגם לעורך דין עמית חדד. אמרתי להם 'תגידו ליאיר נתניהו שיפסיק', אבל הוא המשיך ביתר שאת. אנחנו חיים בעידן של רשתות חברתיות. מישהו זורק אבן אחת למדמנה הזו, ואחר כך יש לזה חיים משל עצמו. אם תסתכל ברשת - זה מופיע שם". לדבריה, הציוץ של יאיר נתניהו עונה בדיוק על ההגדרה של הטרדה מינית: "התייחסות מבזה ומשפילה המופנית לאדם ביחס למיניותו. זו הטרדה מינית".

"אני מרגישה שיש לנו אחריות לבוא ולומר 'עד כאן'. אחריות כלפי נשים, כלפי אזרחים, ואני בטוחה שכל אחד אומר 'רגע, אפשר לבקר, אפשר להטיח עלבונות, אבל ברגע שעלבון הופך למשהו כל כך ברור - אז אין כאן חופש ביטוי. יש פה צורך להגן על השיח שלנו. יש פה קו אדום שנחצה בבירור", הוסיפה.

דנה וייס ויאיר נתניהו. צילום מסך, צילום מסך
"פניתי למשפחה". ויס ונתניהו/צילום מסך, צילום מסך

אתמול כאמור נמסר כי חדשות 12 והעיתונאית דנה ויס יגישו תביעת דיבה נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בטענה ל"התבטאויות דיבתיות ומיזוגניות, אשר אף עולות עד כדי הטרדה מינית", כלשונם, שפורסמו בימים האחרונים בטוויטר על ידי בנו של ראש הממשלה. "מדובר בהתבטאויות שקריות וחמורות המהוות לשון הרע", נמסר מחדשות 12. כתב התביעה יוגש בימים הקרובים על ידי המחלקה המשפטית של חברת החדשות בראשות ד"ר עו"ד ישגב נקדימון ועו"ד דקלה בירן.

לאחר שנודע על התביעה המתוכננת נגדו מצד חדשות 12, צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "חחחחח רוצים לשמוע בדיחה? ערוץ 12 הגיש נגדי תביעה על לשון הרע בשם דנה ויס. אותו ערוץ ששפך את דמי עם הקלטת סתר פלילית. צפו פגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully