וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: העירייה התירה לשאול מזרחי להישאר באוהל המחאה

שאול מזרחי, מנהל מועדון בארבי בתל אביב, ששובת רעב מול בית רה"מ בירושלים, התבקש היום על ידי פקח עירייה לפנות את המאהל תוך שש שעות, בטענה ל"הנחת מכשול ברחוב". "באו עם ניידות כאילו אני פורע חוק", אמר. לאחר הסערה התקשורתית, התירה לו העירייה להמשיך במחאה

שאול מזרחי מפגין מול בית ראש הממשלה/שגיא בן נון

הבעלים של מועדון הבארבי בתל אביב שאול מזרחי, אשר שובת רעב מול בית ראש הממשלה בירושלים במחאה על כך שמתווה החזרה לשגרה של עולם התרבות אינו מאפשר פתיחת מועדוני הופעות בעמידה, נדרש בצהריים (שלישי) על ידי פקח של העירייה לפנות את המאהל תוך שש שעות. על דוח האזהרה שקיבל נכתב כי הסיבה לקבלת הדוח היא "הנחת מכשול ברחוב". עוד נכתב בדוח: "אם לא תמלא אחר ההוראות, העיריה באמצעות מי מטעמה רשאים לבצע את הפינוי במקומך ותידרש לשאת בהוצאות". מזרחי שובת במקום מאז יום ראשון.

"הודיעו לי שעליי להתפנות בתוך שש שעות כי כנראה שאנחנו מדגדגים למישהו פה", אמר מזרחי לוואלה! תרבות. "אנחנו מטפלים בזה. אם יקחו לי את הגזיבו אני אישאר פה רק עם הכסא. אני לא מבין מה הבעיה שלהם. מכיון שהיתה עליה בכמות האנשים שבאו אליי - באו גם מתל אביב וגם מירושלים ומשאר הארץ - ובגלל שזה צובר תאוצה, זה כנראה התחיל להציק לאנשים, אז קיבלנו הודעה שהמאהל לא חוקי וצריך רשיון. הגישה שלהם לא התאימה לי, הרגשתי כאילו אני איזה שמוק, והם באו עם עוד ניידות ועשו בלאגנים כאילו מי ישמע אנחנו פורעי חוק. ליד המאהל הקטן שלי יש מאהל אדיר מימדים של אחינו הדרוזים ולא ברור אם יש להם רישיון או לא. אנחנו כרגע מטפלים בזה".

אתה מתכוון להתפנות?

צוחק. "אתה מכיר אותי, זאת לא שאלה רטורית? אני לא אתפנה. אם לא תהיה ברירה אעבור לשבת בתחנת האוטובוס פה ליד".

אתה פותח כמתוכנן ב-17 ביוני את הבארבי?

"כן. שר התרבות חילי טרופר התקשר אליי בתחילת השבוע, ודיבר איתי ללא מחיצות. הוא אמר שיש מתווה שנוכל לפתוח בישיבה עד 75 אחוזים מהמועדון, מה שאומר שאפשר לפתוח מופעים כלכליים יותר, אז זה מה שנעשה בשלבים הראשונים. זה המתווה של טרופר נתן לנו, אבל פיצויים עדיין לא ראינו ממשרד האוצר".

(עדכון, 18:05): לאחר פניית מזרחי לעיריית ירושלים, הוא קיבל היתר לקיים את המחאה. מהעירייה נמסר: "מאהל המחאה הוצב ללא היתר ולכן המקים קיבל התראה של שש שעות, כצעד חריג,
במטרה לאפשר הסדרת המחאה, בהתאם לנוהל העירוני. בעקבות ההתראה פנה מר מזרחי
וקיבל אישור לקיום המחאה".

הבעלים של הבארבי שאול מזרחי קיבל דוח מול בית ראש הממשלה נתניהו בבלפור ירושלים. אריאל עפרון,
רגע קבלת הדוח בירושלים/אריאל עפרון

מוקדם יותר היום, קבוצת הפעולה של מאבק המוזיקאים קראה לשר התרבות חילי טרופר לעצור את פינויו של מזרחי מהמקום: "המאבק של שאול אינו רק של בעלי המועדונים והעסקים מקדמי תרבות האחרים שנפגעו אנושות ממשבר הקורונה ונותרו ללא מענה, אלא כפי שניתן לראות מהנהירה ההמונית לאוהלו, הוא מאבקם של עשרות אלפי אנשים בתעשיית המוזיקה כולה. שר התרבות, זה רגע האמת שלך להפגין מנהיגות ולקחת אחריות על עולם התרבות. אנו קוראים לך לבוא ולדבר איתנו - נציגי מחאת המוזיקאים, ועם כל הגופים השונים מתעשיית המוזיקה שהצטרפו למחאה באוהלו של שאול, לפני שהמצב יהפוך לאסון".

בימים האחרונים ביקרו את אוהל המחאה אמנים רבים, בהם דודו טסה, גל תורן, אריק ברמן, גיא מזיג, גורי אלפי, פלד וחלקים מהדג נחש וממוניקה סקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully