וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד לקולנוע הישראלי: שני סרטים תוצרת הארץ בבחירה הרשמית של פסטיבל קאן

3.6.2020 / 19:50

פסטיבל קאן הכריז על הסרטים שהיה רוצה להקרין לולא היתה קורונה, ובתוך הבחירה הרשמית והיוקרתית הזו גם שני תוצרים כחולים-לבנים: "הנה אנחנו" של ניר ברגמן ודנה אידיסיס ו"מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם" של דני רוזנברג

מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם. דוד סטוזמייסטר,
מתוך "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם"/דוד סטוזמייסטר

פסטיבל קאן היה אמור להיערך כמדי שנה בחודש מאי האחרון, אך בוטל כמובן בשל הקורונה. תחת זאת, מנהליו החליטו על תחליף תקדימי: הם הודיעו היום על הבחירה הרשמית שלהם - 56 סרטים שהיו רוצים להקרין אצלם לו הדבר היה מתאפשר, ומעתה והלאה יוכלו להסתובב עם תו התקן של קאן, מעין גרסה קולנועית של "התו הסגול", ולהתהדר בו בפסטיבלים אחרים בהם יוקרנו במהלך השנה הקרובה, כשהדבר יסתייע.

בין הסרטים הללו, אפשר למצוא את "The French Dispatch" המדובר ועטור הכוכבים של ווס אנדרסון; "קיץ 85" של הבמאי הצרפתי המהולל פרנסואה אוזון; "אימהות אמיתיות" של הבמאית היפנית המוערכת נעמי קוואסה; "נשמה", סרט האנימציה החדש של פיקסאר ורבים אחרים שנבחרו מתוך יותר מאלפיים סרטים שהוגשו. והנקודה המקומית: בתוך הבחירה הסלקטיבית הזו, אפשר למצוא גם שני סרטים ישראלים.

מדובר ב"הנה אנחנו", סרטו העלילתי החמישי של ניר ברגמן, מי שעמד בעבר מאחורי הסרטים "כנפיים שבורות" ו"הדקדוק הפנימי" והסדרה "רק להיום", בין השאר. הסרט החדש מבוסס על תסריט של דנה אידיסיס, מיוצרות "על הספקטרום", והוא עוסק בגבר שעומד להכניס את בנו למוסד, אך ברגע האחרון בורח עמו למסע לא מתוכנן. מככבים: שי אביבי, נעם אימבר, סמדר וולפמן, אפרת בן צור ועוד.

סרט ישראלי נוסף שנבחר הוא "מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם", סרטו העלילתי הראשון של דני רוזנברג, שיצר סרטים קצרים עטורי פרסים ואת הדוקו המשובח "אורי זוהר חוזר" (יחד עם יניב סגלוביץ'). גם הסרט שלו עוסק ביחסים בין אב ובנו, שמנסים להשתמש בקולנוע כדי לנצח את המוות ואת הזמן. התסריט נכתב עם איתי כוחיי, והליהוק מפתיע: בתפקידים הראשים מככבים העיתונאי והמחזאי רוני קובן והמפיק מרק רוזנבאום.

הנה אנחנו. שי גולדמן,
מתוך "הנה אנחנו"/שי גולדמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully