וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרת ג'יי קיי רולינג: שרדתי אלימות במשפחה ותקיפה מינית

11.6.2020 / 10:37

מחברת "הארי פוטר" הקימה עליה המוני מעריצים ברחבי העולם כאשר התבטאה נגד טרנסג'נדרים. כעת במאמר ארוך שפרסמה היא מנסה להסביר: "יש לי סיפור רקע מורכב, שמעצב את הפחדים, האינטרסים והדעות שלי", ומבקשת שאת אותה אמפתיה שהטרנסיות זוכות לה יקבלו גם נשים כמוה

מגישה: מיכל רשף

(בסרטון: ג'יי קיי רולינג מכריזה שתמו עלילותיו של "הארי פוטר")


הסופרת ג'יי קיי רולינג מנסה שוב להסביר את דעותיה בנוגע לזהות מגדרית. בשבת האחרונה כתבה רולינג בטוויטר שנשים הן מי שיש להן מחזור, פוסלת בכך טרנסג'נדרים, בין היתר. אמירותיה עוררו כלפיה ביקורת רבה מצד פעילים להט"ביים, בכללם כאלה שהיו מעורבים בהבאת יצירותיה הכתובות למסך הגדול, כמו דניאל רדקליף, הוא "הארי פוטר" הקולנועי, ואדי רדמיין, כוכב "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" שגם גילם טרנסג'נדר בסרט "הנערה הדנית".

"אני רוצה שנשים טרנסיות יהיו בטוחות. יחד עם זאת, אני לא רוצה להפוך את ילדות ונשים שנולדו כאלה לפחות בטוחות", כותבת רולינג במאמר בן 3,600 מילים שפרסמה אתמול (רביעי) באתר האינטרנט שלה. לאורכו היא אינה חוזרת בה מדבריה, ואף מגדילה ונכנסת לנושאים שנויים במחלוקת כמו חוקי שירותים לטרנסים. לצד זה מבהירה רולינג: "אני מאמינה שלא זאת בלבד שרוב האנשים שמזדהים כטרנסים מהווים איום אפסי על אחרים, אלא שהם פגיעים בעצמם".

ג'יי קיי רולינג. GettyImages
תבינו אותה. ג'יי קיי רולינג/GettyImages

בניסיון להסביר כיצד החוויות שלה השפיעו על השקפתה, רולינג חושפת כי היא ניצולת אלימות במשפחה ותקיפה מינית, ומבהירה: "אני מציינת את הדברים האלה עכשיו לא בניסיון להשיג אהדה, אלא מתוך הזדהות עם המספר העצום של נשים שיש להן היסטוריה כמו שלי, שהושמצו וסומנו כבוּרות בגלל שיש להם חששות בנוגע למרחבים חד-מיניים".

את דבריה חותמת רולינג: "לא כתבתי את החיבור הזה בתקווה שמישהו יוציא כינור בשבילי, אפילו לא קטנטן. אני בת-מזל להפליא; אני שורדת, בהחלט לא קורבן. הזכרתי את העבר שלי רק מכיוון שכמו לכל בן אנוש אחר בכוכב הלכת הזה, יש לי סיפור רקע מורכב, שמעצב את הפחדים, האינטרסים והדעות שלי. אני אף פעם לא שוכחת את המורכבות הפנימית הזו כשאני יוצרת דמות בדיונית, ואני בהחלט לא שוכחת את זה בכל הנוגע לטרנסים. כל מה שאני מבקשת - כל מה שאני רוצה - הוא שאמפתיה דומה, הבנה דומה, יועברו למיליוני הנשים הרבות שפשען היחיד הוא רצונן שהדאגות שלהן יישמעו בלי שיקבלו איומים והתעללות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully