וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי הוידאו בחדשות 13 נטשו - המהדורה התקצרה ומיחזרה כתבה ישנה

14.6.2020 / 21:14

חודש המאבק בין עובדי חדשות 13 להנהלתם: כל עורכי הווידאו באתרי החברה עזבו את משמרותיהם בשעת השיא של עריכת הכתבות למהדורה, ובלעדיהם התקשו להרים את המהדורה. כתבה ישנה של נגה ניר נאמן שודרה שוב, ומרבית הכתבים שידרו מהאולפן עצמו

דסק חדשות 13 בית הורד, גבעתיים, נטוש בשעת צהריים ב-6 באפריל 2020 בשל השבתת עובדי החברה כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה/דסק חדשות 13 בית הורד, גבעתיים, נטוש בשעת צהריים ב-6 באפריל 2020 בשל השבתת עובדי החברה כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה

(בסרטון: דסק חדשות 13 בית הורד, גבעתיים, נטוש לפני חודשיים בשל השבתת עובדי החברה כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה)

נעצרה ה"הודנה" בין עובדי חדשות 13 להנהלת החברה - והמאבק בין הצדדים נמשך. ועד עובדי חדשות 13 הודיע אחר הצהריים (ראשון) כי כל עורכי הווידאו בשני אתרי החברה - רמת החיל ונווה אילן - עזבו את משמרותיהם בשעה שש. מכיוון שזוהי שעת השיא של עריכת הכתבות למהדורה המרכזית, הדבר יצר קושי רב להרים את המהדורה. לאור זאת, המהדורה שהייתה אמורה להסתיים סביב 21:35 קוצרה, והסתיימה ב-21:15. בנוסף, כתבה של נגה ניר נאמן בת עשר דקות על חופשות בדרום מנובמבר 2019 הובאה בשידור חוזר; הוקדש יותר זמן מהרגיל לשיחות עם כתבים באולפן ("סיטאפים"); המהדורה לוותה במספר תקלות סאונד - כבר הדיווח הראשון שבמהדורה של כתבת החינוך נתקע בגלל תקלת סאונד, ובעת כתבה של אביעד גליקמן עלה בטעות סאונד של דיבור שאינו שייך אליה; בנוסף שודר אייטם על טיסות ליוון שכבר שודר קודם בתכנית "לפני החדשות".

לאחר שרשת שלחה עורכי וידאו של הריאליטי "המרוץ למיליון" להחליף את עורכי הוידיאו של חדשות 13 לפני המהדורה, אנשי הועד חסמו לעורכי הווידאו של רשת את הכניסה לחדרי העריכה.

חדשות 13 בהגשת אודי סגל ותמר איש שלום. יח"צ,
מגישי חדשות 13, תמר איש שלום ואודי סגל/יח"צ

הרקע לסכסוך הוא ישיבת משא ומתן מהיום שבה לא הוצגה תכנית קיצוצים מלאה בפני הוועד, לטענתו. בעקבות כך מסר הוועד על "חזרה מיידית לצעדים ארגוניים במחאה על התכנית לחיסול חברת החדשות". כל עורכי הוידאו, ש-15 מהם מיועדים לפיטורים על פי הוועד, עזבו את משמרותיהם. "ההחלטה התקבלה בלב כבד, אך בהבנה כי לא נותרה ברירה אחרת לשם התנעת המשא ומתן", נמסר מהוועד. "יובהר כי הפעולה מוגנת בזכות השביתה ולהנהלה אסור להתנכל לעובדים המשתתפים בה ו/או להחליפם באחרים".

מוקדם יותר היום נמסר מהוועד כי הנהלת חדשות 13 מתכננת לפטר בנוסף לעורכי הווידאו גם 17 מפיקים וצלמים, "באופן שעלול לחסל את המחלקות הרלוונטיות ולהפוך את התוכן המיוצר בחברת החדשות לנחות". מנכ"ל חדשות 13, ישראל טוויטו, כתב בין השאר בתגובה: "קראתי בצער את הדיווח של ועד העובדים על מצב הדברים שלצערי איננו לגמרי מדויק ומתעלם מנושאים שכבר סוכמו (כגון נושא העובדים בחל"ת). הדיווח מגיע דווקא ביום שבו יש התקדמות משמעותית ומשמחת בשיחות עם הנהלת רשת. אנו נמצאים ברגעי אמת שבהם אנו מנהלים דיאלוג אינטנסיבי ורגיש מאד. הסבת נזקים כרגע עלולה לפגוע בהתקדמות שכבר הושגה ולהזיק יותר משתהיה בה תועלת".

מרשת 13 נמסר: "לצערנו, ועד עובדי חדשות 13 חצה הערב קו אדום נוסף כאשר פגע במזיד במהדורת החדשות של הערוץ עם הוראתו לעורכי הוידאו של חברת החדשות לחדול מעבודתם, בשעות הקריטיות שלפני שידור המהדורה. ועד עובדי חדשות 13 אשר טוען כי כל מטרתו היא לשמור על חברת חדשות חזקה מחבל במו ידיו בחברת החדשות ובשידורי החדשות וזהו מעשה בל יסולח. קו אדום זה מתווסף למהלכים הרסניים נוספים שכבר ביצע ועד עובדי החדשות, בין היתר באמצעות תלונת השווא לרשות השנייה במטרה להענשת הערוץ באמצעות קנסות כספיים. במהלך הימים האחרונים ועד העובדים גרר רגליים במו"מ על מנת להרוויח זמן ולא ניהל מו"מ אמיתי ובתום לב. זהו חלק נוסף בהתנהלותו חסרת האחריות של ועד עובדי החדשות, אשר עלול להביא לפגיעה בלתי הפיכה בחברה עד כדי סגירת הערוץ. אם אובדן הדרך של ועד העובדים ימשך, הדבר יגרור פגיעה בהכנסות החברה, אשר נמצאת ממילא במצב פיננסי קשה, הקיצוצים אותם נידרש לבצע יגדלו בהתאמה למידת הנזק שהוועד יחולל".

מוועד חדשות 13 נמסר: "מי שחצתה כל קו אדום היא רשת בראשות נדב טופולסקי, שמאיימת לחסל את חברת החדשות המפוארת של ערוץ 13 ופועלת בניגוד לכל הבטחותיה - לעובדים ולביה"ד. גם בתום 11 יום של מו"מ אינטנסיבי, החברה מסרבת לחשוף את תכנית הקיצוץ המלאה ומנסה למשוך זמן לקראת הפיטורים ביולי. תתביישו!"

  • עוד באותו נושא:
  • חדשות 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully