וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט, האמת על תהליך השלום והסרט של יעל אבקסיס על אמה: התחרות הישראלית של פסטיבל דוקאביב

15.6.2020 / 9:26

לאחר שעבר מחודש מאי לתחילת ספטמבר בשל הקורונה, פסטיבל דוקאביב מפרסם היום את התפריט של התחרות הישראלית שלו, שנראית גדושה ומבטיחה מתמיד

עולם הקולנוע ממשיך לשדר אותות של חזרה לשגרה: לאחר שכבר פורסם כי פסטיבל דוקאביב, שבשל הקורונה לא התקיים כרגיל בחודש מאי, ייערך בתחילת ספטמבר הקרוב, מתפרסם היום התפריט של התחרות הישראלית שלו - והיא גדושה ומבטיחה מתמיד. שימו מסיכות, יש למה לחכות!

לאחר שבשנה שעברה נמכרה לפסטיבל כמות שיא של 67 אלף כרטיסים, גם השנה הוא יתקיים בצורה פומבית ביותר, בסינמטק תל אביב ובמתחמים שונים ברחבי העיר, אך לראשונה ישלב גם הקרנות בסטרימינג.

במרכז הפסטיבל תעמד כרגיל התחרות הישראלית, ובה שלל בכורות מסקרנות. בין השאר, אפשר יהיה לראות בה סרטים פוליטיים ונפיצים של כמה מיוצרי הדוקו הבולטים כאן: דרור מורה, שהיה מועמד לאוסקר על "שומרי הסף", יציג את "הגורם האנושי", על תהליך השלום מנקודת המבט של התיווך האמריקאי; "עד סוף העולם" של מאיה זינשטיין, זוכת האמי על "טהורה לעד", יעסוק בקשר בין הנוצרים האוונגליסטים לישראל; "הלובי" של מור לושי ("שיח לוחמים") ידון בנושא דומה - השפעתו של הלובי הפרו-ישראלי בארצות הברית; ו"אולמרט" של רוני אבולעפיה ישרטט את דיוקנו של ראש הממשלה שהפך לאסיר.

הגורם האנושי. הספרייה של ביל קלינטון,
מתוך "הגורם האנושי"/הספרייה של ביל קלינטון

כמו כן, יוצגו שתי ביוגרפיות שנעשו בידי בניהם ובנותיהן של מושאי התיעוד -"גשם בעיניים" של רון עומר על אמו, הסופרת דבורה עומר ו"אמא מלכה" של יעל אבקסיס על אמה ריימונד. בפינת הדוקו-המוזיקלי, יוצג גם "רוקפור: מכונת הזמן", סרט תיעודי טרי על הלהקה בשמה הוא נקרא.

יהיו בפסטיבל גם מסגרות אחרות, בהן יוצג בין השאר "לבנון - גבולות הדם", פרויקט מקיף ושאפתני של דוקי דרור על הנסיבות שהובילו למלחמה הבלתי נגמרת. במסגרת האירוע יחולקו פרסים בשווי כולל של יותר משלוש מאות אלף שקל, והשנה יחולק לראשונה גם פרס בשם "מעבר למסך", לסרטים מקומיים או בינלאומיים שגיבוריהם וגיבורותיהן פועלים למען עולם טוב יותר.

כעת נותר לחכות לתוכנית הבינלאומית של הפסטיבל, שאם הכל יתנהל כשורה, ייצא לדרך בשלושה בספטמבר ויימשך כעשרה ימים. פרטים נוספים באתר הרשמי שלו.

אולמרט. אבנר שחף,
מתוך "אולמרט"/אבנר שחף
  • עוד באותו נושא:
  • דוקאביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully