וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בהפגנה למען תעשיית התרבות: "המדינה זרקה אותנו. אנחנו מתרסקים"

15.6.2020 / 13:50

אלפים הגיעו להפגנת עובדי תעשיית התרבות והאירועים מול משרד האוצר בירושלים, תחת הכותרות "הנשמה או מלחמה". ריטה: "לכל אחד מהאנשים יש משפחה וילדים לפרנס, וזה לא קורה". ישראל קטורזה: "יש אמנים שעומדים בפני פת לחם, והממשלה חייבת להתערב"

מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020/יח"צ

אלפי אנשים מרחבי הארץ, ובהם אמנים מוכרים ואנשי תרבות רבים, הגיעו להפגנת עובדי תעשיית התרבות והאירועים הלא מסובסדת ואומני ישראל שהתקיימה בצהריים מול משרד האוצר בירושלים, תחת הכותרות "הנשמה או מלחמה" ו"אין פיצויים, אין מענקים, אין עתיד!". אנשי התרבות והאירועים מוחים על אי הענקת סיוע כלכלי ראוי מצד המדינה לעולם התרבות בעת משבר הקורונה ולעיכובים בחזרה לשגרה. לקראת סיום ההפגנה החלו בקדמת הבמה עימותים בין המפגינים לכוחות הבטחון. עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים, נעצר על ידי המשטרה.

להפגנה הגיעו בין השאר ריטה, אלון אולארצ'יק, ישי לוי, משה דץ, יובל ("המבולבל") שם טוב, ישי לפידות וכן יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד. על השלטים של המפגינים נכתב בין השאר "הקרקס מתרסק", "לא רואים אותי" ו"האמנות במרחב הציבורי גוססת". אמנית הילדים מיקי מוכתר, שנכחה בקהל, החזיקה שלט עליו נכתב: "מאחורי עומדות 200 משפחות. בלעדיהם אני לא שווה כלום. הנשמה או מלחמה. עולם התרבות עומד למות".

עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים, נעצר על ידי המשטרה לקראת סיום הפגנת המחאה של תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים, נעצר על ידי המשטרה לקראת סיום הפגנת המחאה של תעשיית התרבות בירושלים/ראובן קסטרו

השחקן והקומיקאי ישראל קטורזה אמר בנאומו על הבמה: "האמת שאני לא כזה טוב בהפגנות. לא הייתי אף פעם בהפגנה. אבל ישבתי בבית בשבועיים האחרונים והרגשתי שזהו. זה נגמר. אי אפשר לראות את הכל מרחוק ולא להיות שייך לכאן. הרבה אמנים בתקופה האחרונה דיברו לטובת הסאונדמנים, התאורנים וכל מי שעבוד סביבנו, אבל אני רוצה לחדש משהו לכם ולממשלה - גם האמנים עצמם צריכים כסף. יש אמנים שעומדים בפני פת לחם, והממשלה חייבת להתערב. בבניין פה עכשיו נמצא ישראל כ"ץ. ישראל, אנחנו נקראים באותו שם, רק שאני בעבודה אחרת שנותנת יותר שמחה לציבור. אתה לא מזמן היית שר התחבורה ואתה בטוח יודע לסלול כבישים ודרכים, אז תסלול את הדרך לפה עכשיו, תבוא לדבר פה לקהל. תרדו עכשיו מהמשרדים שלכם, תבואו לכאן ותדברו לעם ולאנשים שצריכים את העזרה שלכם. אני פונה מפה לביבי וגנץ. יש שם כמות שרים לא פחותה מהקהל פה. אני פונה אליכם - תורידו את המסכות שאתם משחקים אותה כאילו אתם לא שומעים, תצמצמו את המרחק הגדול שלכם מהעם. בוא תדבקו בנו ובקושי שלנו. לא בקשיים השטותיים שאתם מתעסקים ביומיום אלא בקשיי הפרנסה. אנחנו רוצים שתושיטו לנו יד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
"זו לא מחאה תל אביבי ולא פוליטית". מחאת תעשיית התרבות בירושלים/ראובן קסטרו

ריטה אמרה בנאומה בהפגנה: "עצוב לי לפגוש את האנשים, שאני מכירה כל כך הרבה שנים, בנסיבות מרגשות אלה. עולם התרבות והמוזיקה זה הנשמה של כולנו. לכל אחד מהאנשים יש משפחה וילדים לפרנס, וזה לא קורה. ואני באמת מקווה שהקול שלנו יהדהד ויביא לשינוי ולפתרון מהיר ויציל את תעשיית המוזיקה". המפיק רמי בז'ה, ממובילי המחאה, אמר בנאומו בהפגנה: "זו לא מחאה תל אביבית ולא פוליטית. יש כאן מצוקה גדולה של תעשייה שלמה".

מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
"לאנשים יש משפחה וילדים לפרנס, וזה לא קורה". ריטה במחאת תעשיית התרבות בירושלים/ראובן קסטרו

לינדה אביטן, מנהלת חברת הגברה ותאורה, אמרה בנאומה בהפגנה: "זה כואב, זה לא הגיוני שהממשלה הזאת לא מקשיבה לנו. אני עשרה ימים במאהל שבורת לב אבל לא שבורת רוח. נואשת אבל לא מיואשת. בוכה אבל אני לא נשברת. ואני רוצה שאף אחד ממכם לא יישבר". הסאונדמן יוסי דולב אמר: "המדינה זרקה אותנו. אנחנו מתרסקים. יש לנו ילדים להאכיל, איך נסתכל עליהם בעיניים?"

מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
אמנית הילדים מיקי מוכתר בהפגנה/ראובן קסטרו

זוהי המשכה של סדרת הפגנות שיזם מטה המאבק של עולם התרבות והאירועים, במסגרתו הוקם מאהל מחאה מול קריית הממשלה. זאת בטענה להתעלמות ממשלת ישראל ממצוקתם של כ-200 אלף אנשי התעשייה.

ועדת הקורונה של הכנסת, בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, דנה היום במצב עולם התרבות והאירועים. לדיון, שיזם ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם), הגיעו נציגי ארגונים מעולם התרבות. ביום רביעי יעלה בקבינט הקורונה מתווה אשר יאפשר התכנסות של עד 500 אנשים באירועי תרבות, ובאישור מיוחד ניתן יהיה לאשר התכנסות של למעלה מכמות זאת.

מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
יובל שם טוב בהפגנה מול משרד האוצר בירושלים/ראובן קסטרו
מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
מחאת תעשיית התרבות בירושלים/ראובן קסטרו
מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
מחאת תעשיית התרבות בירושלים/ראובן קסטרו
מחאת תעשיית התרבות בירושלים, 15.6.2020. ראובן קסטרו
"הנשמה או מלחמה"/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully