וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייטינג נמוך, מחטף או שיקול פוליטי? סערה עקב הורדת "קלמן וסג"ל" בכאן 11

16.6.2020 / 11:10

סערה עקב הורדת התכנית "קלמן וסג"ל" מכאן 11 של המגישים המזוהים עם הימין אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד לטובת תכנית חדשה של גאולה אבן-סער. בתאגיד הביעו אכזבה מהרייטינג הנמוך ומהיעדר באזז, אך בימין טוענים - יש פה גם שיקול פוליטי. ארגון העיתונאים: "זה מחטף"

צילום: מתוך קלמן וסג"ל, כאן 11

(בסרטון: שר המשפטים לשעבר, אמיר אוחנה, מתארח בתכנית "קלמן סג"ל" לפני מספר חודשים)

יו"ר ארגון העיתונאים: "עיתוי ההודעה על הורדת התכנית ושינוי לוח השידורים, ללא כל התרעה מוקדמת וזאת מספר שעות לאחר שהתפרסמה הודעה על מינוי הרכב חדש של מועצת התאגיד מעלה את החשש שמדובר בהחלטה שנעשתה במכוון במחטף בתקופת 'בין המועצות'"

תגובות סוערות בימין וברשתות בעקבות החלטת כאן 11 להוריד את תכנית האקטואליה היומית "קלמן וסג"ל" של המגישים אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד, המזוהים עם הימין. אתמול (שני) נודע כי את תכניתם, ששודרה בערוץ מאז ינואר 2019, תחליף בחודש הבא תכנית אקטואליה חדשה של גאולה אבן סער שתעסוק בכותרות היום בנושאי בריאות, תרבות, מדע וטכנולוגיה. ההחלטה להוריד את התוכנית התקבלה לאחר שמנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ לא היה שבע רצון מהרייטינג, מהיעדר הבאזז ומהעלויות הגבוהות שלה. על פי גורם בתאגיד, קובלנץ הביע את חוסר שביעות הרצון הזה בפני צוות התכנית כבר לפני מספר שבועות.

מועצת כאן מסרה הבוקר: "חברי המועצה היוצאת של תאגיד השידור הישראלי ובכללם חברי המועצה הממשיכים לכהונה נוספת, מצרים על הורדת התוכנית 'קלמן סג"ל', מבלי שהתקיים בכך כל דיון המערב נציגי ציבור, האמונים על מדיניות ותמהיל השידורים של תאגיד השידור הציבורי. השינוי נעשה שעות ספורות לאחר הודעת שר התקשורת על מינויה של מועצה חדשה וללא אישורה של מועצה, האמורה לאשר שינויים מהותיים בלוח השידורים. שידור ציבורי מחוייב לגיוון קולות ומתן במה לכלל הדעות בחברה הישראלית ושינוי מעין זה מחייב דיון שקול וענייני. לאור האמור, אנו קוראים וממליצים למנכ"ל התאגיד לשקול את החלטתו בשנית".

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, פנה הבוקר למנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ, וכתב לו כי עולה חשש שמדובר במחטף: "הופתענו לשמוע אתמול בשעת ערב מאוחרת כי הנהלת התאגיד החליטה באופן מפתיע על הורדת תכניתם של אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד מלוח השידורים של כאן 11. עיתוי ההודעה על הורדת התכנית ושינוי לוח השידורים, ללא כל התרעה מוקדמת וזאת מספר שעות לאחר שהתפרסמה הודעה על מינוי הרכב חדש של מועצת התאגיד מעלה את החשש שמדובר בהחלטה שנעשתה במכוון במחטף בתקופת 'בין המועצות' ובזמן שהנהלת התאגיד פועלת ללא פיקוח אפקטיבי. ראוי שתאגיד השידור הציבורי יתנהל בסטנדרטים גבוהים ביותר של שקיפות וקבלת החלטת תקינה ומסודרת, והחלטות משמעותיות על שינויים בלוח השידורים לא יתקבלו כלאחר יד וללא מתן הסברים בנוגע לסיבת השינוי. הציפייה לשקיפות ולמתן הסברים בנוגע לסיבות ההחלטה מתחדדת על רקע העובדה שמדובר בתכנית אקטואליה עיתונאית. אנו מבקשים הבהרות בנוגע לסיבות להורדת התכנית ובנוגע לשאלות הסמכות שעולות מעיתוי קבלת ההחלטה, ודורשים שלא ייעשה כל שינוי כאמור בטרם יינתנו הסברים מספקים לשאלות אלה".

קובלנץ שיגר עקיצה בתשובתו לטרצ'יצקי: "הופתעתי לקבל את מכתבך ובעיקר מחוסר ההבנה הבולט ממנו בנוגע לתפקיד ארגון העיתונאים, מועצת התאגיד, הנהלת התאגיד ובעיקר בנוגע לתפקידך שלך, שאינו כולל עריכת תוכן או אישור לוחות שידורים בתאגיד. נשמח להמשיך ולהתדיין איתך בנושא החשוב של זכויות העובדים והעיתונאים בתאגיד".

קלמן ליבסקינד אראל סג"ל סגל כאן 11. צילום מסך, תאגיד כאן, צילום מסך
רייטינג מאכזב או שיקול פוליטי? "קלמן וסג"ל"/צילום מסך, צילום מסך, תאגיד כאן
איילת שקד: "אראל וקלמן הם שניים מהעיתונאים הטובים בישראל. הם גם שני אנשי ימין. למנהלי התאגיד זה כנראה לא מתאים. ביטול התוכנית שלהם היא חרפה על ראשו של קובלנץ. כוחנות וסתימת פיות, לימין בלבד"

לטענת אנשי ימין רבים, בהחלטה של קובנלץ מעורבים גם שיקולים פוליטיים. ח"כ נפתלי בנט (ימינה) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "תזכורת לאנשי ימין שמקבלים בעתיד תוכנית בתאגיד: תתנהגו יפה ותשתדלו לא להרגיז יותר מדי את זהבה גלאון. זה יעלה לכם במשרה. קלמן ואראל מהמשובחים שיש. שגיאה קשה". בנט התייחס לריאיון שהתקיים בתכנית עם זהבה גלאון בשבוע שעבר שעסק בנושא הסיפוח ובו השווה ליבסקינד בין אונס לנכבה.

ח"כ איילת שקד מהימין החדש הגיבה: "אראל וקלמן הם שניים מהעיתונאים הטובים בישראל. הם גם שני אנשי ימין. למנהלי התאגיד זה כנראה לא מתאים. ביטול התוכנית שלהם היא חרפה על ראשו של קובלנץ. כוחנות וסתימת פיות, לימין בלבד".

השר דוד אמסלם (הליכוד) הגיב גם הוא בטוויטר: "תמיד שואלים אותי מה יש לי נגד התאגיד ומדוע לדעתי צריך לסגור אותו לאלתר. ההחלטה האומללה של קובלנץ להוריד מהמסך את התוכנית המצוינת של אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד, שממשיכה את הנוהל הקבוע להעלים את כל קולות הימין מהתאגיד - מדברת בעד עצמה. יש גבול לכל תעלול". איש התקשורת שמעון ריקלין הוסיף: "קובלנץ והתאגיד משתינים על כל הימין בקשת", וקרא לראש הממשלה נתניהו: "תסגור כבר את התאגיד הזה".

ליבסקינד צפוי להמשיך להגיש את תוכנית הבוקר "קלמן ליברמן" ב"כאן רשת ב" יחד עם אסף ליברמן. בתוך כך, לוואלה! תרבות נודע כי בתאגיד שוקלים להציע לקלמן ליבסקינד לשמש כפרשן בכיר במהדורה.

אראל סג"ל אמר לוואלה! תרבות: "לא מעוניין להתייחס בשלב הזה". קלמן ליבסקינד צייץ ועקץ את בכירי התאגיד: "גורמים בכירים ויקרים בתאגיד, החלטתם להוריד את התכנית שלנו? זו זכותכם. רק עשו טובה ותפסיקו ללכלך עלינו ולתדרך נגדנו בשיחות עם כתבים. זה לא מכבד אתכם, זה לא מכבד אותנו, זה לא מכבד את מקום העבודה שכולנו עובדים בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully