וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל רכשה את הסדרה "טהרן", אמזון הזמינה גרסה אמריקאית של "על הספקטרום"

16.6.2020 / 13:08

חברת אפל האמריקאית הודיעה כי רכשה את זכויות השידור לסדרה "טהרן" של כאן 11, בסכום שמוערך במיליון דולר לפרק. אמזון פריים הזמינה עונה מגרסה אמריקאית לסדרה הישראלית "על הספקטרום" בהפקת ג'ייסון קייטימס ("אורות ליל שישי", "הורים במשרה מלאה")

קטע מהסדרה "טהרן" של כאן 11 בהשתתפות מנשה נוי ולירז צ'רכי/כאן 11

(בסרטון: קטע מהסדרה "טהרן" של כאן 11 בהשתתפות מנשה נוי ולירז צ'רכי)

חברת אפל האמריקאית הודיעה כי רכשה את זכויות השידור ל"טהרן", סדרת הדרמה של כאן 11. סכום העסקה מוערך במיליון דולר לפרק. את הסדרה יצרו משה זונדר, דנה עדן ומאור כהן, כתבו זונדר ועמרי שנהר וביים דני סירקין, והמפיקים השותפים הם ג'וליאן לרו ואלון ארניה. עסקת המכירה של הסדרה נעשתה על ידי ענקית הפצת התכנים הקנדית, Cineflix Rights, שולה ודנה הפקות ו-paper plane productions.

אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי, מסר: "מדובר בעסקת המאה של גופי התקשורת וההפקה בישראל. זהו הישג חסר תקדים לגוף שידור צעיר שהתחיל את פועלו לפני 3 שנים בלבד. לא זו בלבד שהפכנו ליצרן התוכן הגדול והאיכותי בישראל, כעת אנו גם אור לגויים".

ניב סולטן מתוך הסדרה "טהרן" של כאן 11. באדיבות כאן 11,
נמכרה בסכום המוערך במיליון דולר לפרק. הסדרה "טהרן"/באדיבות כאן 11

דנה עדן, מפיקת הסדרה ויוצרת שותפה ושולה שפיגל מפיקת הסדרה: "זהו הפי אנד הוליוודי למסע מטורף שהחל לפני 5 שנים. אנחנו וכאן 11 האמנו בסדרה לאורך כל הדרך וזכינו להבעת האמון הגדולה ביותר שאפשר לבקש".

"טהרן" מגוללת את סיפורה של תמר רביניאן, האקרית צעירה מיחידת 8200 שמסופחת למוסד ונשלחת תחת זהות בדויה לטהרן למשימה מסוכנת, שאמורה לתמוך בתקיפת מתקני הגרעין באיראן. תמר, מוצאת את עצמה בעיר עוינת, תחת מצוד המאיים על חייה, חוברת לאקטיביסטים מקומיים ומתחברת לשורשיה המשפחתיים הנטועים באדמת איראן. בין כוכבי הסדרה: ניב סולטן, מנשה נוי, לירז צ'רכי, אסתי ירושלמי, וכן שון טאוב ונאביד נגהאבן ("הומלנד").

על הספקטרום. אוהד רומנו,
צחצחו את האנגלית. "על הספקטרום" המקורית/אוהד רומנו

מוקדם יותר היום נודע כי "על הספקטרום", הדרמה הקומית המהוללת של yes שזכתה בשלל שבחים ופרסים בארץ ובעולם, רושמת הישג בינלאומי נוסף: אמזון פריים וידאו הזמינה עיבוד אמריקאי לסדרה, בעקבות הפיילוט שהפיקה בשנה שעברה. מאחורי העיבוד עומד ג'ייסון קייטימס, שאחראי בין היתר על סדרות רגישות אחרות כמו "אורות ליל שישי" ו"הורים במשרה מלאה". באחרונה הייתה דמות של ילד עם תסמונת אספרגר, בהתבסס על הבן של היוצר עצמו, כך שכמו דנה אידיסיס, שיצרה את הסדרה המקורית עם הבמאי יובל שפרמן, גם לו יש נגיעה משפחתית אישית לנושא. להפקת הגרסה האמריקאית תהיה שותפה גם דנה שטרן, מנהלת yes Studios, השלוחה הבינלאומית של חברת הלוויין.

הסדרה הישראלית מגוללת את סיפורם של שלושה שותפים לדירה ברמת גן הנמצאים על הרצף האוטיסטי. זוהר (נעמי לבוב, "יונה") היא בחורה עם לקות שכלית שעובדת בארומה, מחפשת אהבה, ורוצה חבר "רגיל"; רון (ניב מג'ר, "טלוויזיה מהעתיד") הוא בחור עם אספרגר, אובססיבי לערוץ הקניות ולניקיון, המסתגר בבית; ועמית (בן יוספוביץ') הוא אוטיסט בתפקוד גבוה שעדיין מנסה להבין איך נוסעים באוטובוס או איך מתנהלת קניה בסופר. דרך נקודת מבטם הייחודית על החיים מעלה הסדרה ספקות לגבי העולם "הנורמלי". מלבדם משחקים בסדרה גם אבי דנגור, רותי הולצמן, דור מוסקל ואחרים. היא הופקה על ידי אודי סגל (סומיוקו הפקות).

בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה המקומית ב-2019 גרפה "על הספקטרום" את מרב הפרסים - תשעה במספר, בכללם לדרמה הטובה ביותר, לתסריט של דנה אידיסיס, הבימוי של יובל שפרמן, המשחק של נעמי לבוב, הצילום של גיא רז ועוד. כמו כן זכתה "על הספקטרום" בפרס בפסטיבל Séries Mania היוקרתי בצרפת. בעקבות הצלחתה תופק לה עונה שנייה.

ההצלחות האלה של היצירה הישראלית מגיעות בדיוק ביום שבו עיבוד אמריקאי לסדרה מקומית אחרת מגיע לסיומו: "היפה והאופה", הגרסה של רשת ABC ל"להיות איתה", בוטלה אחרי עונה אחת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully