וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וגם קופיקו נפרד בשיר: הסופרת תמר בורנשטיין-לזר הובאה למנוחות

17.6.2020 / 14:40

סופרת הילדים האהובה, שמתה אתמול בגיל 93, הובאה למנוחות. נכדתה עמית גביש ספדה לה: "אף פעם לא היית סבתא קונבנציונלית. תמיד היית ילדה בנפשך, ילדה שמעולם לא התבגרה. הצחוק היה חלק ממך". בסוף ההלוויה, הושמעה הקלטת שיר פרידה בביצוע דמותו של קופיקו

נוגה ברק סופדת בהלוויה לאמה, הסופרת תמר בורנשטיין לזר

הסופרת תמר בורנשטיין לזר הובאה למנוחות בבית העלמין "סגולה" בפתח תקווה לאחר שהלכה אתמול לעולמה בגיל 93. רבים ליוו אותה בדרכה האחרונה. בורנשטיין-לזר פרסמה מעל ל-300 ספרים והיא מוכרת בעיקר בזכות סדרות ספריה הידועות והמצליחות על "קופיקו" ו"צ'יפופו", עליהם גדלו דורות של ילדים במדינה.

נוגה ברק, בתה של הסופרת ומנהלת זכויות היוצרים של יצירותיה, ספדה לה: "מבקשים ממני לספר על האמא הפרטית שלי. אני לא יכולה להפריד בין האמא הפרטית לבין הדמות הציבורית שלמעשה נגעה והשפיעה על חייהם של ילדי ישראל כמעט 70 שנה. הסיפורים של 'קופיקו' הם בעצם סיפור חיינו, של כולנו בבית, בשכונה ובמדינה. תעלוליו של קופיקו מלווים אותנו במשעול חייינו ומספרים את סיפורה של המדינה שתמר כל כל אהבה והכול בחיוך ובצחוק. הייתי רוצה שרק לרגע תפתח את עיניה ותראה את כל האהבה שהיא מקבלת מכולם, ללא הבדל דת, גזע ומין".

"אף פעם לא היית סבתא קונבנציונלית", ספדה לה נכדתה, עמית גביש. "תמיד היית ילדה בנפשך. ילדה שמעולם לא התבגרה. אלפי תמונות וזכרונות רצים לי בראש. איך שיתפת אותנו בכל סיפור לפני שיצא, התייעצת, בדקת אם אנחנו צוחקים. תמיד צחקנו. הצחוק היה חלק ממך".

בסוף ההלוויה, משפחתה השמיעה הקלטת שיר פרידה בביצוע של דמותו קופיקו, שהוקדש לבורנשטיין-לזר. את השיר כתבה הנכדה עמית גביש.

תמר בורנשטיין לזר קופיקו. יורם ברק,
"ילדה בנפשך". תמר בורנשטיין-לזר/יורם ברק

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לבורנשטיין-לזר אתמול בחשבון הטוויטר שלו: "כמה עצוב לכולנו על פטירתה של הסופרת האהובה, תמר בורנשטיין-לזר. בן 12 הייתי כאשר 'קופיקו', מספריה הבולטים, הופיע לראשונה ב'דבר לילדים'. הוא המשיך ללוות אותנו גם כהורים וגם כסבים וסבתות. דרכו, תמר לימדה אותנו, הישראלים, לאהוב את עצמנו, לסלוח לחוצפה ולעשות חיים. תנחומי למשפחתה היקרה".

בתה נוגה ברק אמרה אתמול לוואלה! תרבות: "אמא היא האדם הכי יצירתי שהכרנו. מעבר לזה שהיה לי את הכבוד גם לנהל את כל הפעילות העסקית והמיתוג של קופיקו, לגדול איתה זו חוויה ענקית. אמא חיה את עולם התוכן ותרגמה אותו לספרי ילדים משעשעים ומצחיקים. היא ידעה להפוך אירוע עצוב או מגוחך למשהו שמעלה חיוך. כל מה שקרה לנו בילדותנו היא תרגמה למעשיו של קופיקו. היא מתארת בספרים את מעגל המשפחה הקרובה, אחר כך את מעגל השכונה, אחר כך את בית הספר שבו חינכה, ועד לצעדיו של קופיקו במשעולי האירועים הלאומיים שלנו. אמא תמיד הייתה מעודכנת. היה לה אינסטגרם וטיק-טוק, וקופיקו אפילו השתתף במחאת התרבות האחרונה. שואלים אותי הרבה איך זה לגדול עם כזאת אמא, ואני נוהגת לומר שאני לא מכירה אופציה אחרת. הייתה לי חוויה לגדול איתה ובצלה של סופרת, מורה, מחנכת ובעיקר אמא כיפית מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully