וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברי גלעד: "המצב הטבעי של הערבים זה זעם. ראית פעם הומור ואהבה?"

22.6.2020 / 10:01

מגיש תוכנית הבוקר של רשת 13 שוב מעורר סערה, והפעם עם התבטאות חריפה נגד החברה הערבית בהקשר של התחזיות לגבי הסיפוח - "אין בארגז הכלים הרגשי של הערבים משהו אחר חוץ מכעס וזעם". גלעד מסר בתגובה: "לא התכוונתי לערביי ישראל ובוודאי שלא התכוונתי להכליל"

צילום מסך מתוך חדשות 13

המגיש אברי גלעד ידוע בהתבטאויות הנוקבות שלו כנגד החברה הערבית, והיום עשה זאת שוב. הבוקר (שני), במהלך התוכנית שלו ברשת 13, ניהל שיח עם חבר מפלגת העבודה אחסן חלאילה בנוגע לתחזיות לפיהן תתפרץ אינתיפאדה שלישית בעקבות הסיפוח, ואמר לו בפטרונות "אני רוצה להגיד לך משהו כיהודי לערבי".

לאחר מכן הוסיף - "המצב הקבוע שלהם (הערבים) זה זעם, ולא סתם יש כל פעם 'יום זעם'. תמיד הכעס. אין בארגז הכלים הרגשי שם משהו אחר חוץ מכעס וזעם. ראית פעם הומור, חיוך, אהבה, קבלה, נתינה? תמיד הכעס הזה. כועסים מעצם קיומנו כאן. לפעמים כועסים יותר ולפעמים כועסים פחות". לסיום המונולוג שלו, קינח המגיש בהרמת מגש כנאפות אל מול המצלמות.

אברי גלעד מסר בתגובה: "ההתבטאות היתה בהקשר לתגובת הירדנים לתכנית הסיפוח. לא התכוונתי לערביי ישראל ובוודאי שלא התכוונתי להכליל ומתנצל אם לא הובנתי כראוי". בהמשך כתב גלעד פוסט בפייסבוק בו התנצל שוב והבהיר: "התכוונתי למצבם הקבוע של הירדנים כלפינו. יצא הערבים. שידור חי. טעות. בזמן אמת בכלל לא שמתי לב ולא תיקנתי. אין לי עניין להוכיח שאני לא גזען, המילה הזאת היא סתם מילת גידוף של השמאל הרדיקלי ברחבי העולם כלפי כל מי שלא חושב שכמוהם. הסערה תחלוף עוד 24 שעות, תירשם בתוצאות החיפוש בגוגל לנצח, מי חושב שאני גזען יתחזק בדעתו, מי שיודע מה אני ומי אני יגחך וימשיך הלאה. עוד סערת רשת על כלום, כמה אלימות ברשת. מכבה את הטלפון עד מחר".

ההתבטאות של גלעד

דבריו של גלעד מעוררים זעם בעצמם ברשתות החברתיות, וזו לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת. בחודש מרץ התפרסמה נגדו עצומה לאחר שבמעמד דומה כינה כמה מתושבי טירה "פחים" בעקבות מידע שהם מסרבים להיכנס לבידוד. בשנה שעברה עלב במי שהיתה עמיתתו עמנואל אלבז-פלפס, כיוון שניסתה להפריך פייק ניוז שהפיץ בשידור לגבי מעורבות לכאורה של מוסלמים בשריפת הנוטר-דאם.

הדיאלוג בין גלעד לאלבז פלפס המשיך היום, כשהיא התייחסה לדבריו בציוץ נוקב - "גזענות אינה דעה. צריך להוקיע אתה מהחברה שלנו ובטח לא לתת לה פלטפורמה להתפשטות והפצה רחבה באולפני הטלוויזיה שלנו. בושה"

יש לציין כי אברי גלעד אינו המגיש היחיד שבאמתחתו התבטאויות שכאלה. באוגוסט האחרון, במסגרת תוכנית התרבות בהנחייתו שכבר הורדה מהאוויר, הצהיר ירון לונדון כי "הערבים הם פראי אדם, רוצחים גם את אדם", והתנצל לאחר מכן על דבריו.

  • עוד באותו נושא:
  • אברי גלעד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully