וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת יועז הנדל: "אסור שעיתונאי ירגיש שמאיימים על חייו"

24.6.2020 / 11:50

בנאום במליאה התייחס הנדל להשעיית רינה מצליח לשבוע מחדשות 12, הורדת התכנית של קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל בכאן, הבקשה לסגור את גלי צה"ל והתקיפה על אמנון אברמוביץ בהפגנת הימין. "אנחנו מעודדים ביקורת על השלטון", אמר

בווידאו: שר התקשורת אומר שלא יאפשר לחצות קווים אדומים ביחס לתקשורת/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

שר התקשורת יועז הנדל התייחס היום (רביעי) במליאת הכנסת להשעיית רינה מצליח לשבוע מחדשות 12, הורדת התכנית של קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל בכאן, והתקיפה אתמול על אמנון אברמוביץ בהפגנת הימין.

במענה לשאלה של ח"כ אוריאל בוסו מש"ס, "מי אמור להגן על העיתונאים?", השיב הנדל ואמר: "האם אני אוהב שמבקרים אותי? כפוליטיקאי לא. לפעמים יש דברים מסולפים, לפעמים יש אמירות קיצוניות. עיתונאים לא חפים מביקורת, ובכל זאת תקשורת ועיתונות הן חלק מהדמוקרטיה ואנחנו זקוקים להן. כשעיתונאי הולך ומאיימים או מקללים אותו, אסור שבמדינת ישראל יחצו קווים. אסור שעיתונאי ירגיש שמאיימים על חייו. עיתונאים לא צריכים להרגיש מאוימים בכך שישליכו אותם לכלא, מותר לבקר אותם אבל אסור למרר את חייהם. ואני מדבר גם על רינה מצליח, אני לא אוהב כל מילה שהיא אומרת אבל אני לא רוצה שבמדינת ישראל יתקיפו עיתונאים".

יועז הנדל. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מותר לבקר עיתונאים אבל אסור למרר את חייהם". יועז הנדל במליאת הכנסת/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"כשעיתונאים בבית הזה נשלחים לפוליגרף, זה קו אדום שנחצה", המשיך הנדל, בהתייחס לניסיונות של ערוץ הכנסת לאתר מדליפים. "כשלוקחים צמד עיתונאים בתאגיד ומורידים את התוכנית שלהם בדיוק ברגע שמתמנה מועצה חדשה, כולנו צריכים לצאת מהפוזיציה. להסתכל על העיתונות לא בעיניים של ימין ושמאל, לא מי מחבק את החרדים או לא, אלא להסתכל על התקשורת והעיתונות כחלק מנשמת אפה של הדמוקרטיה. אנחנו מעודדים ביקורת על השלטון. איש ימין אמיתי לא קורא לסתימת פיות ופיטורים בגלל דעות.

אני מצפה מכולנו להוביל את היחס לתקשורת, ומהעיתונאים אני גם מצפה למשהו. מצפה מהם להוביל יחס מכבד לאוכלוסיות שונות, שיח שהוא מכיל עמדות שונות משלהם, לא להכפיש מגזר כזה או אחר. מאוד לא אהבתי את האמירה של רינה מצליח על המגזר החרדי, אבל אלחם על האפשרות שעיתונאים חרדים יוכלו להשמיע דעותיהם. בואו נצא מהפוזיציה ונסתכל איך תקשורת חופשית, מגוונת ומאוזנת מקדמת את השיח והאחדות במדינת ישראל".

בנוגע לבקשה לסגור את גלי צה"ל אמר הנדל כי הוא "בוחן מחדש את כל עולם התקשורת. יש שם כמה עיוותים מולדים, גם בעולם הטלוויזיה והרדיו. קיבלתי בקשה לגבי גלי צה"ל, יש בבקשה הזו טענות צודקות. אני בוחן את זה. הגיע הזמן לקבל הכרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully