וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת סימפסון: שחקנים לבנים לא ידבבו דמויות שאינן לבנות

27.6.2020 / 15:09

הסדרה הוותיקה, שחטפה ביקורת בעיקר על דמותו של מוכר המכולת ההודי "אפו" שדובבה על ידי שחקן לבן, הודיעה כי המדבבים ייבחרו בהתאם למוצא הדמויות. השחקן מייק הנרי הודיע במקביל כי לא ידבב עוד את קליבלנד בראון ב"איש משפחה": "שחקן שחור צריך לדבב דמות שחורה"

תאגיד כאן

סדרת האנימציה האמריקנית הוותיקה "משפחת סימפסון" הודיעה (שבת) כי היא מפסיקה לעשות שימוש בשחקנים לבנים כדי לדבב דמויות ממוצאים אתניים שאינם לבנים. רשת "פוקס" הודיעה זאת לאור הביקורת הרבה שהופנתה כלפי התוכנית לאורך השנים על כך ששחקנים לבנים מדבבים דמויות שאינן לבנות ובכך מלעיגים אותן, וכן לאור המחאות בארצות הברית שהתעוררו עקב מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן. "אנו הולכים קדימה. שחקנים לבנים לא ידבבו עוד קולות של דמויות לא לבנות בסדרה", נמסר בהודעה קצרה מהסדרה.

הביקורת המרכזית כלפי הסדרה שעלתה בשנת 1990 הייתה על כך שקולו של מוכר המכולת ממוצא הודי, אפו, דובב על ידי השחקן הלבן האנק עזריה. מפיקי הסדרה הואשמו שבניית הדמות מחזקת סטריאוטיפים שליליים על קהילת ההודים בארצות הברית. ב"פוקס" לא מסרו מה יעלה בגורל אותן דמויות שדובבו על ידי שחקנים לבנים, ובראשן כאמור דמותו של אפו - האם ימשיכו בסדרה עם דיבוב של שחקן אחר או שניאלץ להיפרד מהן.

אפו משפחת סימפסון. צילום מסך, צילום מסך
שחקן אחר. אפו/צילום מסך, צילום מסך

"משפחת סימפסון" איננה הסדרה היחידה שעוברת שינוי בכל הנוגע לדיבוב דמויות ממוצאים שונים. השחקן מייק הנרי הודיע כי לא ידבב עוד את קליבלנד בראון בסדרה "איש משפחה". "אני אוהב את הדמות הזאת והיה לי כיף לדבב אותה. עם זאת, אדם שחור צריך לדבב דמות שחורה", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully