וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מענף התרבות הפגינו ושרפו ציוד הגברה: "אין לנו תקווה יותר"

29.6.2020 / 14:08

אחרי שאתמול חסמו את גשר השלום בתל אביב, הגיעו מאות מעובדי ענף התרבות והאירועים לירושלים כדי להפגין מול משרד האוצר. המפגינים שרפו ציוד הגברה ותפאורה והמשטרה כיבתה את האש שפרצה. המפיקה עילית פישר זעקה: "מי יציל אותנו?"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ממשיכים במחאה: אחרי שאתמול חסמו את גשר השלום בתל אביב, הגיעו בצהריים (שני) מאות מעובדי ענף התרבות והאירועים לירושלים כדי להביע מחאה מול משרד האוצר - בדיוק בזמן שקבינט הקורונה מכונס במקום. מאות המפגינים זעמו על כך שהם אינם מקבלים סיוע או מענק מהמדינה מזה כשלושה חודשים וחצי שבמהלכם הם מחוסרי עבודה. במהלך ההפגנה שרפו המפגינים ציוד הגברה ותפאורה, כוחות משטרה כיבו את האש שפרצה. צפו למעלה בסרטון של שריפת הציוד.

המפיקה עילית פישר אמרה בהפגנה: "לקחו לנו את התקווה. לשוטרים שנמצאים פה - חלק גדול מהפרנסה שלכם זה בזכותנו כי אנחנו עושים את כל הפסטיבלים בארץ, אנחנו עושים את כל האירועים הגדולים בארץ. אז תנו לנו לפחות להתחיל מחדש. יש בארץ מיליון מובטלים. מיליון. עליה של 600 אחוז באלימות במשפחה. מי יציל אותנו? מי? בכל המדינות בעולם תומכים בתעשיית האירועים. אדון ביבי, אתה נותן דמי אבטלה לשכירים עד אוגוסט? אני מאוד שמחה בשבילם, אבל אתה יודע שאין משק, ואתה יודע שלאנשים אין לאן לחזור לעבוד. ואני בטוחה שאם היית שואל את העובדים שלנו מה הם היו מעדיפים הם היו אומרים לך - תציל את העסקים".

הפגנת עובדי ענף התרבות והאירועים בירושלים. צילום מסך, צילום מסך
הפגנת עובדי ענף התרבות בירושלים/צילום מסך, צילום מסך

ניקולאי שפיז, טכנאי הקרנה ומסכים, אמר בהפגנה: "אני מגיל 13 עובד, אבל מאתמול לא יכולתי להרשות לעצמי להדליק לילדים מזגן. מה אני אמור לעשות? ארבעה חודשים אני יושב בבית כמו קבצן, כמו עצלן, תנו לי לעבוד. אי אפשר להמשיך ככה. הכי גרוע יהיה כשלא יהיה לנו כבר מה לאבד".

גילי גרבר, נציגת שח"ם, הוסיפה: "תשלמו לנו את מה שמגיע לנו. אנחנו אזרחים שמשלמים את המיסים שלנו כמו שעון. למה בעת מצוקה לא מגיע לנו לקבל את מה שאנחנו נותנים? ישראל כץ תתבייש לך. אתה זונח תעשייה שלמה. אנחנו אבן יסוד בקיום של המדינה הזאת. אם אין מתווה ואין פתרון - תשלמו. אנשים פה נחנקים".

המוזיקאית טניה ויניקור אמרה" "השקעתי את כל חיי בללמוד את המקצוע שלי ולהתפרנס ממנו בכבוד. עכשיו אתם לא נותנים לי לעבוד. אני אמא טרייה, יש לי ילד לפרנס, ותחת ההנחיות שלכם אין לי איך לעשות את זה. אני פונה לכל מקבלי ההחלטות, מחובתכם לקחת אחריות כלכלית, אנחנו דורשים פיצויים עכשיו".

אתמול הגיעו עשרות מעובדי ענף התרבות והאירועים להפגין בסמוך לקניון עזריאלי בתל אביב. המפגינים מחו על כך שעבודתם הופסקה בשל משבר הקורונה וכי לא זכו לקבל פיצוי כלשהו מהמדינה. עשרות המפגינים חסמו מספר פעמים את התנועה בגשר השלום. השחקנית אסתי זקהיים, המכהנת גם כיו"ר שח"ם, אמרה בהפגנה כי אין שום מחשבה על השחקנים: "אין ימין או שמאל. אין קשר לפוליטיקה. אנשים על סף פת לחם".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully