וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסכם בין הנהלת רשת לחדשות 13: מספר המפוטרים צומצם ל-42

29.6.2020 / 23:50

נמנעה השביתה בחדשות 13 לאחר שהושג הסכם פשרה בין ועד עובדי חדשות 13 להנהלת החברה, כך נודע לוואלה! תרבות. הוועד הצליח לצמצם את כוונת ההנהלה לפטר כ-110 שכירים ל-42 (שהינם כ-13 אחוזים מעובדי החברה). עוד סוכם כי רצועת חמש תשוב מהפקת רשת להפקת חדשות 13

מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים/מחאת עובדי חדשות 13 ורשת על הקיצוצים הדרמטיים

(בסרטון מעל: עובדי חדשות 13 כשהשביתו את עבודתם כמחאה על הקיצוצים הדרמטיים עליהם הכריזה ההנהלה)

נמנעה השביתה בחדשות 13 לאחר שהושג הערב (שני) הסכם פשרה בין ועד עובדי חדשות 13 וארגון העיתונאים לבין מנכ"ל חדשות 13 ישראל טוויטו - כך נודע לוואלה! תרבות. הוועד הצליח לצמצם את כוונת ההנהלה לפטר כ-110 שכירים ל-42, שהינם כ-13 אחוזים מעובדי חברת החדשות. עוד סוכם כי יוגדל היקף השידורים של חברת החדשות ברשת. שלוש הרצועות שמפיקה חדשות 13 - "חדשות ארבע", "היום שהיה" ו"המטה המרכזי" - יישארו בהפקת החברה, כשאליהן תצטרף המהדורה המוקדמת בשעה חמש, שמופקת כעת על ידי רשת ומוגשת על ידי שרון גל, לאחר שעד אפריל הופקה על ידי חברת החדשות והוגשה על ידי יעקב אילון. גורמים ברשת מעריכים כי בשלב הראשון גל ימשיך בהגשת הרצועה, אולם לא ברור אם גם בהמשך.

על פי ההסכם, העובדים שיעזבו עם ותק של מעל שנתיים בחברת החדשות יקבלו פיצויים מוגדלים, מעל למתחייב בחוק, ואילו עובדים השוהים בחל"ת שיזמה החברה במשבר הקורונה יקבלו פיצויים מיוחדים, מעבר לתנאים המשופרים שיוצעו לכלל המפוטרים. לכלל עובדי החברה תוצע תכנית פרישה מרצון עד יום חמישי הקרוב. בנוסף, סוכם על תקופת חסינות שבין שנה לשנה וחצי מפני פיטורי צמצום נוספים.

הפרשן הכלכלי וחבר הוועד, מתן חודורוב, כתב לעובדים לאחר חתימת ההסכם: "עובדות ועובדים יקרים, אין קיצוצים שמחים. גם כשיצאנו למאבק שנראה כחסר כל סיכוי, מול כוונת רשת לחתוך עד 50% מתקציב חדשות 13 בעיצומו של הסגר הקורונה, ידענו שנצליח לצמצם את הפגיעה בחברה ובעובדיה רק בעזרת שילוב של נחישות ונכונות לפשרה. בחודשים האחרונים עברנו טלטלה חסרת תקדים בתולדות חברת החדשות וגם במתכונתו המרוסנת, הקיצוץ שיבוצע אצלנו בקרוב יהיה העמוק והכואב ביותר מאז הקמת חדשות 10. מנגד, למרות השעה הקשה, הוכחנו יחד כושר עמידה, אומץ, יצירתיות, נכונות להיאבק על עקרונות - ובקיצור: סולידריות, שהצילה את מטה לחמן של עשרות משפחות ומנעה פגיעה אנושה בעשייה העיתונאית של כולנו למען ציבור הצופים. דווקא על סמך התקופה הזו, שבה גילינו את הפנים היפות ביותר של אנשי חדשות 13, מותר לקוות באופטימיות שעוד נדע ימים טובים מאלה".

ישראל טוויטו, מנכ"ל חדשות 13, שלח מכתב לעובדים ובו כתב בין השאר: "נהיה חברה עם פחות עובדים, אבל לא נוריד את הראש. נמשיך לעשות את העבודה בכל הכוח - בכישרון, חריצות והרבה שכל. כולנו נתגייס כדי להמשיך ולבסס חברת חדשות חזקה וטובה ולהתמקד במה שאנחנו הכי טובים - עיתונות וטלוויזיה".

חדשות 13 בהגשת אודי סגל ותמר איש שלום. יח"צ,
תמר איש שלום ואודי סגל, מגישי מהדורת חדשות 13/יח"צ

מוקדם יותר הערב הודיעה טלי מורנו כי פוטרה מחדשות 13. "לכל המתעניינים: פוטרתי הערב מחדשות 13", כתבה בטוויטר. "מי שמחפש עיתונאית יד שנייה עם ותק של שני עשורים במקצוע והתמחות בהגשה, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש". מורנו, 39, יצאה לחופשת לידה בתחילת השנה אולם לא חזרה ממנה. לפניה הייתה אחת ממגישות המהדורה המרכזית של חדשות 13 לצד תמר איש שלום. באחרונה עברה המהדורה עברה להגשה זוגית של איש שלום עם אודי סגל.

ההסכם בין ועד עובדי חדשות 13 להנהלה הושג לאחר שמאבק עובדי החברה בהנהלת רשת החריף בשבוע שעבר. כ-200 מעובדי חדשות 13 הביעו תמיכה פה אחד בעד המתווה שגיבש וועד העובדים, לפיו הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן אינטנסיבי בנושאים שבמחלוקת ואם לא יושגו הסכמות תפרוץ בחברה שביתה כללית, לראשונה בתולדותיה, כולל המהדורה המרכזית, וללא הגבלת זמן. בדיון בשבוע שעבר, נטען בפני עובדי חדשות 13 כי על פי התכנית של רשת מספר המפוטרים עמד על 105, המהווים כ-33 אחוזים מהעובדים, וכי התכנית כוללת את הורדת כל רצועות האקטואליה שמפיקה חדשות 13, למעט המהדורה המרכזית שעשויה להתקצר משמעותית, ומבזקים המשולבים בתכנית הבוקר. על פי ההסכם הקיבוצי, בקרוב תסתיים תקופת החסינות שבלמה עד כה את ניסיונות הפיטורים, והחברה תוכל לשלוח מכתבי זימון לשימועים. בנוסף, נטען בשבוע שעבר בפני העובדים כי הצעת הוועד להחזיר לחדשות 13 את רצועות האקטואליה שהוסטו ממנה בעלויות נמוכות נתקלה בהתנגדות מצד הנהלת רשת. "זאת, על אף שהחברה היא המפיקה היעילה, המנוסה והמקצועית ביותר של שידורים בענייני היום, ולמרות התרומה המובהקת שתהיה לצעד כזה לצמצום בשיעור הקיצוץ", נמסר אז מהוועד.

מהנהלת רשת נמסר בשבוע שעבר בתגובה לכך כי זהו "מעשה ביריוני וחסר אחריות כלפי חדשות 13 וציבור הצופים. ועד העובדים גורר את החברה לתהום ומסכן במהלכיו את המשך קיום הערוץ ואת המשך קיומה של חברת החדשות. הנהלת החברה לא תיכנע לסחטנות זו. הוועד יישא באחריות ישירה לקריסת הערוץ אם חלילה תתרחש ולגדיעת מקור פרנסתם של מאות עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully