וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפו קרוב מדי לשמש? סירק דה סוליי מפטרים 3,480 עובדים בגלל הקורונה

29.6.2020 / 22:32

חברת הבידור הענקית שמפעילה מופעי קרקס אמנותיים ברחבי העולם, כולל שש מההופעות המצליחות ביותר בלאס וגאס, הגישה בקשה לעזרה כלכלית ומשפטית מממשלת קנדה בעקבות מגפת הקורונה. לטענת החברה היא לא נמצאת בפשיטת רגל, אך נכון לכרגע היא יכולה להופיע רק במקום מפתיע אחד

צילום: אבי כהן עריכה: קשת סידי

מחר אמורים היו אמורים להגיע לסיומם שלושה וחצי שבועות של הופעות יומיות בפארק הירקון בתל אביב של המופע "Kooza", מבית "סירק דה סוליי". אלא שכמו כל עולם התרבות, גם ענקית הבידור הקנדית נאלצה לעצור כמעט את כל ההופעות שלה ברחבי העולם. באופן אירוני, המקום היחיד בעולם בו עדיין תוכלו לראות את "קרקס השמש" הוא בסין, במופע "ארץ הפנטזיה", שנפתח לקהל בתחילת החודש.

חברת הניהול של הקרקס, CDSEG, הודיעה הבוקר על פיטוריהם של 3,480 עובדים, שהוצאו לחופשה ללא תשלום בתחילת מרץ. מדובר למעשה בכל עובדי החברה, פרט להפקה הסינית ולעובדים בלאס וגאס ואורלנדו, שם צופים להחזרת המופעים לפני שאר העולם. החברה הבהירה בהודעה לעיתונות כי היא לא פושטת רגל, אך כן פנתה לממשלת קנדה בדרישה להגנה משפטית מפני נושיה "במטרה לעשות אתחול לחברה, שתחזור חזקה ומבוססת יותר אחרי מגפת הקורונה".

קידם סירק דה סוליי בישראל. ניב אהרונסון
יגיעו לכאן שוב? סירק דה סוליי בהופעה בתל אביב ב-2015/ניב אהרונסון

בין האירועים שבוטלו במרץ האחרון בולטים ששת מופעי הדגל בלאס וגאס, ביניהם המופע "O" במלון הבלאג'יו, "KA" במלון MGM גרנד, "Mystere" האירוטי במלון טרז'ר איילנד, "Zumanity" במלון ניו-יורק ניו יורק והמופעים שמבוססים על המוזיקה של מייקל ג'קסון והביטלס. בנוסף בוטלו מופעים ברחבי ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, גרמניה, ספרד וכאמור, בתל אביב.

החברה התחייבה להעסיק מחדש את העובדים המפוטרים ברגע שיעלה בידיה לעשות זאת. החברה לא סיפקה חדשות מעודדות לרוכשי הכרטיסים הרבים שמצאו את עצמם עם כרטיסים להופעות מבוטלות, וביקשה מהם להיעזר בסבלנות, בהבטחה שהכרטיסים למופעים, שנחשבים ליקרים במיוחד, יכובדו בעתיד.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully