וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע כי הדס שטייף לא נהגה באחריות, אך הפחית את הפיצוי לנתן זהבי

ביהמ"ש קיבל חלקית ערעור הדס שטייף בתביעת דיבה שהגיש נתן זהבי, והפחית את גובה הפיצוי בשני שליש. השופטת קבעה כי שטייף לא נהגה באחריות עיתונאית אך מתחה ביקורת חריפה על התנהגות זהבי כלפי שש נשים, ש"מטילה עליו כתם מכוער". שטייף: "העדות מבינות שמאמינים להן"

חודשו ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה נגד כתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף/עריכה: עמית שמחה

(בסרטון: חידוש ההליכים בתביעה האזרחית שהגיש ראש לשכת עוה"ד לשעבר, אפי נוה, נגד הדס שטייף ונגד כמה מבכירי תחנת גל"צ)


בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל באופן חלקי את ערעור העיתונאית וכתבת הפלילים של גלי צה"ל הדס שטייף בתביעת דיבה שהגיש נגדה השדרן נתן זהבי, והחליט להפחית את גובה הפיצוי מ-390 אלף שקלים ל-130 אלף שקלים.

בשנת 2017 פרסמה שטייף טענות כי הגיעו אליה למעלה מעשר עדויות של נשים שהתלוננו שהן הוטרדו מינית בידי זהבי, לכאורה, החל ממעשים מגונים בכוח ועד אונס, לטענת שטייף. זהבי הכחיש את ההאשמות והגיש נגד שטייף תביעת דיבה בסך 1.8 מיליון שקלים. התביעה התקבלה ובית המשפט קבע כי לא עומדת לשטייף הגנת תום הלב או הגנת אמת דיברתי באשר לכל 13 הפרסומים. באפריל 2019 קבע בית המשפט כי שטייף תשלם 390 אלף שקלים לזהבי, כפיצוי בשל הוצאת לשון הרע. שטייף ערערה באמצעות הפרקליטות על פסק הדין.

השופטת יהודית שבח ציינה כי "אני סבורה כי עבודת התחקיר שביצעה שטייף, המגדירה עצמה שייכת לעיתונות החוקרת, טרם הפרסומים, אינה יכולה להיחשב כ'עבודה עיתונאית זהירה ואחראית'". זאת משום שלדבריה שטייף לא פגשה טרם הפרסום את המתלוננות, ק"ש ומ"א, ולא ניסתה לברר פרטים על אנשים נוספים שיכלו לשפוך אור על האירועים. השופטת שבח הוסיפה כי שטייף "לא אפשרה לזהבי להגיב לידיעות העומדות להתפרסם, לא מסרה לו פרטים על האירועים המדוברים כדי לאפשר לו לנסות לדלות מנבכי זכרונו אירועים שהתרחשו לפני שנים רבות, ממילא גם לא אפשרה פרסום תגובתו. שיחת טלפון מחיילת אלמונית ערב הפרסום הראשון בה נתבקשה תגובת זהבי אינה אלא לעג לרש, בבחינת מס שפתיים, במובחן מהענקת זכות תגובה אמיתית". עוד הוסיפה כי שטייף ניסחה כעובדה מוכחת את החשדות נגד זהבי.

השופטת שבח דחתה את הגנת תום הלב שבפרסומים, אך בחנה גם את הגנת "אמת דיברתי", שדורשת להוכיח כי הפרסומים היו אמת וכי יש בהם עניין ציבורי. בשונה מבית משפט השלום, השופטת שבח - ואליה הצטרפו שני השופטים האחרים - סברה כי שטייף עמדה בנטל להוכיח כי ארבעה מהאירועים אכן התרחשו.

נתן זהבי והדס שטייף. שלומי גבאי וראובן קסטרו, מערכת וואלה!
שני הצדדים לא מושלמים. הדס שטייף ונתן זהבי/מערכת וואלה!, שלומי גבאי וראובן קסטרו

עם זאת, בהחלטת בית המשפט נשמעו גם אמירות קשות על זהבי, ונקבע כי התנהגותו ביחס לשש מהעדות "מטילה עליו כתם מכוער בכל הנוגע להתייחסותו לאותן נשים, המחייב הפחתה בשיעור הפיצוי, וזאת ללא קשר ומבלי להקל ראש ברבב שדבק בשטייף בכל הנוגע להתנהלותה כעיתונאית".

בסופו של דבר הוחלט לקבל את הערעור בנוגע לארבעה מהפרסומים, ונקבע שהם בעצם דיווח על אירועים וכי שטייף תיהנה מההגנה בחוק. בנוגע לפרסומים האחרים, שבהם "הוסיפה" תוספות שונות על עדויותיהן של המתלוננות - הערעור נדחה. התוצאה היא שהוחלט להפחית את סכום הפיצוי מ-390 אלף שקלים ל-130 אלף שקלים.

הדס שטייף אמרה לוואלה! תרבות: "טרם קיבלתי את פסק הדין, לצערי עיתונאים קיבלו לפני. אבל ממה שאני מבינה, על אף שמתחו עליי ביקורת על עניין תום הלב, בעניין הפרסומים נקבע שמאמינים לפחות לארבע בנות. מדובר בעדות עם האירועים הכי קשים המיוחסים לזהבי. מבחינתי, כשאני מדגישה, לא קראתי ולא ראיתי את פסק הדין, חשוב לי שאותן עדות שנאלצו להגיע לבית משפט ולהתמודד עם חוויה קשה לספר את סיפורן, מבינות הבוקר שמאמינים להן כמו שאני האמנתי להן". לאחר מכן, נמסר מטעמה של שטייף: "בית המשפט קיבל את ערעורי על תביעתו של נתן זהבי ודחה בכך את ניסיונו להתנער מאחריותו לפגיעה באותן צעירות שסיפרו כיצד פגע בהן מינית ונפשית. השופטים קבעו כי ארבע מהנשים שהבאתי את סיפוריהן הקשים, נמצאו דוברות אמת, בית המשפט האמין לעדותן הקשה ביחס לעבירות המין שייחסו בבית המשפט לזהבי, כפי שדיווחתי בגלי צה"ל. אני מכבדת את החלטת השופטים גם בקשר להערה על תום הלב, אך מדגישה שעשיתי את עבודתי העיתונאית כמצופה ממני בזהירות ובאחריות כפי שאני נוהגת מאז ומעולם. בסופו של דבר, בית המשפט חתך בשליש את הפיצוי שנפסק לזהבי".

עו"ד ליאור אפשטיין, המייצג את זהבי, מסר: "שוב קבע בית משפט ישראלי, שהגברת שטייף אינה עיתונאית ולא פועלת על פי קוד עיתונאי. שוב קבע בית משפט כי הגברת שטייף שיקרה לבית המשפט והיתה חסרת תום לב. מדינת ישראל, מסיבותיה, ממשיכה להגן עליה לשלם עבור מעשיה וללהטט בבתי משפט בטענות חדשניות. נתן זהבי חש שעשה מספיק לקרוע את מסכת ההתחסדות מעל פניה של הגברת שטייף. המחשבה על כל אלו ששילמו מחיר עצום מהפקרות עיתונאית זו מנוחמת בידיעה שדרך הפעולה העתונאית הזאת לא תתקבל יותר כתורה מסיני".

תגובת פרקליטות מחוז תל אביב: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע כי הנשים שהעידו במסגרת ההליך העידו אמת. מדובר בהחלטה חשובה, לכל אישה שאי פעם נפגעה ועומדת על זכותה לספר את סיפורה ולנו כחברה הנלחמת בתופעת הפגיעות המיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully